Q-ELECTRIC

Νέα BMW i3: Όλα όσα ξέρουμε για το πολυαναμενόμενο μοντέλο

nea-bmw-i3-ola-osa-xeroume-gia-to-polyanamenomeno-montelo-773726

Αν υπάρχει ένα μοντέλο που θα ορίσει το μέλλον της βαυαρικής φίρμας, αυτό είναι η BMW i3 που θα λανσαριστεί το 2026.

  • Λανσάρισμα το 2026 στην πλατφόρμα Neue Klasse
  • Συνυπάρχει με την 3 Series, δεν την αντικαθιστά
  • Αμιγώς ηλεκτρικό sedan, χωρίς υβριδικές εκδόσεις
  • Επιβεβαιωμένη έκδοση Μ για σπορ επιδόσεις

Η ηλεκτροκίνηση αλλάζει με ταχύτητα το σκηνικό της αυτοκίνησης. Οι κατασκευαστές που παραδοσιακά επένδυσαν σε ισχυρά μοτέρ και οδηγική απόλαυση, καλούνται τώρα να αποδείξουν ότι μπορούν να μεταφέρουν το DNA τους στον κόσμο των μπαταριών και των ηλεκτροκινητήρων. Στην περίπτωση της BMW, η απάντηση είναι ξεκάθαρη και ακούει στο όνομα i3.

Το νέο sedan θα λανσαριστεί το 2026, εγκαινιάζοντας μια φρέσκια εποχή για τη μάρκα. Καμία σχέση με το μικρό hatchback που γνωρίσαμε το 2013· η νέα i3 είναι ένα πλήρους μεγέθους compact sedan, βασισμένο στην εντελώς καινούργια πλατφόρμα Neue Klasse. Η τοποθέτησή της είναι σαφής: θα σταθεί δίπλα στην 3 Series, ως η ηλεκτρική εναλλακτική, χωρίς όμως να αντικαθιστά την παραδοσιακή «τριάρα».

Neue Klasse: η καρδιά της αλλαγής

Η νέα αρχιτεκτονική είναι το πιο φιλόδοξο project της BMW εδώ και δεκαετίες. Σχεδιάστηκε αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα, με στόχο να αποτελέσει τη βάση για περισσότερα από 40 νέα ή ανανεωμένα οχήματα μέχρι το 2027. Αυτό σημαίνει ότι η i3 δεν είναι ένα πείραμα, αλλά το πρώτο μέλος μιας ολόκληρης οικογένειας.

Η Neue Klasse δίνει τη δυνατότητα για μεγαλύτερες μπαταρίες, ταχύτερη φόρτιση και πιο ευρύχωρα εσωτερικά, χάρη στον επίπεδο πάτο και στην καλύτερη κατανομή βάρους. Για τον οδηγό, αυτό μεταφράζεται σε μεγαλύτερη αυτονομία και πιο δυναμική οδική συμπεριφορά.

Σχεδίαση και χαρακτήρας

Αν και οι δοκιμές συνεχίζονται με έντονο καμουφλάζ, τα πρώτα στοιχεία δείχνουν μια δυναμική σιλουέτα που συνδυάζει τις γνώριμες αναλογίες της 3 Series με πιο φρέσκια και καθαρή σχεδιαστική γραφή. Οι αναλογίες παραμένουν σπορτίφ: μακρύ καπό, κοντοί πρόβολοι, χαμηλή οροφή. Τα φωτιστικά σώματα θα ακολουθήσουν τη νέα αισθητική γλώσσα της μάρκας, δίνοντας πιο μοντέρνα ταυτότητα.

Η i3 προορίζεται να λειτουργήσει ως «ηλεκτρική 3άρα», οπότε αναμένεται να κρατήσει το premium στήσιμο, τις προσεγμένες λεπτομέρειες και τη γνωστή αίσθηση ποιότητας που συνοδεύει τη σειρά εδώ και δεκαετίες.

Όσα γνωρίζουμε μέχρι τώρα

  • Η BMW i3 θα είναι αμιγώς ηλεκτρική, χωρίς καμία θερμική ή plug-in hybrid έκδοση.
  • Θα λανσαριστεί το 2026, με τη συμβατική 3 Series να συνεχίζει κανονικά την πορεία της.
  • Η γκάμα θα περιλαμβάνει και μια έκδοση Μ, φέρνοντας για πρώτη φορά την απόλυτη σπορ ταυτότητα της μάρκας στον κόσμο των EV.
  • Το project της Neue Klasse στοχεύει σε 40+ μοντέλα μέχρι το 2027, άρα η i3 είναι η αρχή ενός μεγάλου κεφαλαίου.

 

Γιατί έχει σημασία

Η BMW επιλέγει να μην αντικαταστήσει κατευθείαν τη 3 Series, αλλά να τη συμπληρώσει. Αυτό δείχνει μια ρεαλιστική στρατηγική: οι πελάτες θα έχουν την επιλογή να παραμείνουν σε βενζίνη ή diesel, αλλά και να κάνουν τη μετάβαση σε ηλεκτρικό sedan, χωρίς να αισθάνονται πως «εξαναγκάζονται».

Η επικείμενη έκδοση Μ είναι ίσως το πιο συναρπαστικό κομμάτι. Αν κάτι έλειπε από τα περισσότερα ηλεκτρικά μέχρι σήμερα, ήταν ο σπορ χαρακτήρας. Με το βάρος της παράδοσης του ονόματος M, η BMW υπόσχεται να παραδώσει ένα EV που δεν θα περιορίζεται σε επιδόσεις ευθείας, αλλά θα προσφέρει πραγματική οδηγική απόλαυση.

Η τοποθέτηση στην αγορά

Η i3 στοχεύει κατευθείαν σε ανταγωνιστές όπως το Tesla Model 3, αλλά με το πλεονέκτημα της γερμανικής premium κατασκευής και της βαθιάς τεχνογνωσίας σε σπορ sedan. Το γεγονός ότι εντάσσεται σε ένα πλάνο 40 νέων μοντέλων δίνει στη BMW κλίμακα και αυτοπεποίθηση. Αν η τιμή παραμείνει σε ανταγωνιστικά επίπεδα, η i3 έχει όλα τα φόντα να γίνει το πιο σημαντικό EV στην κατηγορία της.

Τι κρατάμε;

  • Η BMW i3 έρχεται το 2026 ως αμιγώς ηλεκτρικό sedan
  • Βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Neue Klasse
  • Θα συνυπάρξει με την 3 Series, χωρίς να την αντικαταστήσει
  • Μια έκδοση Μ θα μεταφέρει τον σπορ χαρακτήρα στην ηλεκτρική εποχή
  • Στρατηγική κίνηση που βάζει τη BMW στο κέντρο του ανταγωνισμού απέναντι στην Tesla

Όλες οι ειδήσεις

Επίσημο: Ποια θρυλική έκδοση του SUV της Mercedes επιστρέφει;

Το Ford Ranger MS-RT τώρα έγινε πιο ισχυρό και καίει λιγότερο από ποτέ

Το φθηνότερο αυτοκίνητο με υγραέριο στην Ελλάδα – Κάνει 1.200 km με ένα γέμισμα

car-prices
google-news
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ ΣΤΗΝ ONLINE ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ELEFTHEROSTYPOS.GR

Θέμης Θεοδωρόπουλος

Γεννημένος το 1992, με έρωτα για τα αυτοκίνητα από παιδική ηλικία, η πορεία στο χώρο ξεκίνησε το 2017 στο Quattroruote. Από τότε, οι αμέτρητες ώρες πίσω από το τιμόνι έγιναν τρόπος ζωής: supercars και πισωκίνητα έχουν μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά, αλλά η απόλαυση της οδήγησης δεν γνωρίζει όρια – κάθε είδος αυτοκινήτου κρύβει μια δική του ιστορία. Κάθε ταξίδι είναι αφορμή για νέες αυτοκινητιστικές εμπειρίες και κάθε συζήτηση βρίσκει τελικά τον δρόμο της πίσω στα αυτοκίνητα.
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο