Q-ELECTRIC

Νέο Volvo EX30: Ηλεκτρικό, πρακτικό και ευχάριστο στην οδήγηση

neo-volvo-ex30-ilektriko-praktiko-kai-efcharisto-stin-odigisi-690301

Μινιμαλιστικός σχεδιασμός, άνεση και δύναμη πίσω από τιμόνι είναι κάποια από τα στοιχεία που κάνουν το νέο Volvo EX30 να ξεχωρίζει.

του Alessio Frassinetti, απόδοση: Autotypos Team

Το νέο Volvo EX30 έρχεται με καθόλου υπερβολικές διαστάσεις (4,23 μέτρα μήκος) και τιμές που ξεκινούν από τα 35.900 ευρώ. Το EX30 φαίνεται σα το πιο ξεκάθαρο μανιφέστο του μέλλοντος της Volvo, με ηλεκτροκίνηση, ποιοτικό φινίρισμα και σπορ χαρακτηριστικά.

Τα πρώτα εντυπωσιακά στοιχεία της καμπίνας είναι η αίσθηση ευελιξίας που προσφέρει η απουσία του κεντρικού τούνελ, η στιβαρότητα, αλλά και η ποιότητα των υλικών. Στο όνομα της βιωσιμότητας, τα ανακυκλωμένα υλικά έχουν χρησιμοποιηθεί ευρέως για την ταπετσαρία, μια λύση που υπογράμμισε η Volvo. Το στυλ είναι το ίδιο μινιμαλιστικό -όρος που χρησιμοποιείται υπερβολικά, αλλά τόσο αντιπροσωπευτικός της σκανδιναβικής φιλοσοφίας.

Premium αλλά… όχι στην τιμή

Είναι πολύ απλό να αντιμετωπίσεις το ζήτημα της τιμής, το οποίο, σε σύγκριση με τη σημερινή premium αγορά EV, φαίνεται περισσότερο από ανταγωνιστικό. Αρκεί μια ματιά στον τιμοκατάλογό μας για να δεις ότι, με την τιμή που ζητά η Volvo για το EX30, δεν είναι εύκολο να βρεις εναλλακτικές με αυτά τα χαρακτηριστικά.

Τι γίνεται όμως με τη συνδεσιμότητα; Η ψηφιακή «ραχοκοκαλιά» είναι αυτή του Android Automotive, που αντιπροσωπεύει επομένως τη γραφική διεπαφή αλλά και τη λειτουργική. Οι Χάρτες Google, η αναπαραγωγή πολυμέσων (το Spotify είναι ενσωματωμένο) και η λήψη εφαρμογών χρησιμοποιούνται με την ίδια δυναμική που παρουσιάζεται στα smartphone, συνώνυμα της απλότητας και της διαχειρισιμότητας.

Εκδόσεις για όλες τις… ορέξεις!

Δοκιμάσαμε το EX30 στις δύο εκδόσεις Ultra: την έκδοση με έναν κινητήρα με 272 HP και την Twin Motor Performance με 428 HP, και οι δύο με μπαταρία 69 kWh. Η έκδοση με 2 ηλεκτροκινητήρες εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις και την αγριότητά της στην επιτάχυνση, ενώ το μονοκινητήριο EX30 ξεχωρίζει για την ετοιμότητα και την αποτελεσματικότητά του στην πόλη. Ακόμα και σε διαδρομές σε αυτοκινητόδρομο, ο μονός κινητήρας αποδείχθηκε ότι ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες με συναρπαστικές εξελίξεις.

Χάρη στην απαλή και αποτελεσματική ανάρτηση, την οποία ωστόσο θα δοκιμάσουμε όταν περάσει από τα χέρια του κέντρου δοκιμών. Το ίδιο ισχύει και για την ακουστική άνεση, που μου φάνηκε πολύ υψηλή, τόσο που απομόνωσε σχεδόν πλήρως την καμπίνα των επιβατών από τον εξωτερικό θόρυβο. Ιδανικό για την αντιμετώπιση της χαοτικής κίνησης μιας πόλης όπως η Βαρκελώνη.

Επιδόσεις επαγγελματία sprinter

Αφιερώνουμε το κομμάτι της οδήγησης εκτός πόλης στο Volvo EX30 με 2 ηλεκτροκινητήρες -την έκδοση που, για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους, κάνει τα 0-100 km/h σε 3,6 δευτερόλεπτα, δηλαδή πιο γρήγορα από μια Porsche 911 Carrera S, που χρειάζεται 3 ,7- και εκμεταλλευόμαστε και τους 428 ίππους του συστήματος μετάδοσης κίνησης που αποτελείται από έναν κινητήρα 115 kW μπροστά και έναν κινητήρα 200 kW στο πίσω μέρος. Ο μπροστινός μπαίνει στο παιχνίδι μόνο όταν ο οδηγός βυθίζει το πόδι του στο γκάζι, ενώ σε πιο ήρεμες συνθήκες οδήγησης, το αυτοκίνητο αναλαμβάνει να κινήσει ο πίσω.

Στο Volvo EX30 υπάρχει η λειτουργία “AWD Performance”, η οποία εγγυάται αποτελεσματικά τη μόνιμη τετρακίνηση, επομένως και με τους δύο κινητήρες πάντα ενεργοποιημένους. Είναι γρήγορο στην ευθεία, αλλά η ρύθμιση της ανάρτησης και του πλαισίου (επιπλέον της μάζας λίγο κάτω από τα 2.000 κιλά) δεν σας κάνει να θέλετε να το πιέσετε ιδιαίτερα στις στροφές. Το κύριο χαρακτηριστικό αυτού του αυτοκινήτου είναι η άνεση, κάτι που είναι καλό λαμβάνοντας υπόψη την προβλεπόμενη χρήση του σε δημόσιους δρόμους. Η τιμή αγοράς (σχετικά χαμηλή λαμβάνοντας υπόψη τα σημερινά πρότυπα της αγοράς) για τη βασική σειρά θα μπορούσε να κρύβει έναν πενιχρό εξοπλισμό, αλλά αυτό δεν συμβαίνει.

Καλά εξοπλισμένο ακόμα και στη βασική έκδοση

Η λίστα του βασικού εξοπλισμού είναι μεγάλη: αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, έλεγχος νεκρής γωνίας, κάμερες οπισθοπορείας, infotainment 12,3″, προσαρμοζόμενο cruise control, εμπρός και πίσω προβολείς LED, ασύρματη φόρτιση για smartphone και πολλά άλλα. Ακόμη και από σχεδιαστική άποψη, οι θυσίες είναι σχεδόν περιττές, δεδομένης της παρουσίας, εκτός από αυτά που μόλις αναφέρθηκαν, τροχών 19″ που ξεκινούν από το βασικό επίπεδο εξοπλισμού.

Υπό αυτή την έννοια, θα θέλαμε να δούμε τη δυνατότητα εγκατάστασης προσαρμοζόμενων αναρτήσεων που θα μπορούν να σκληρύνουν στη λειτουργία Sport. Το EX30 είναι ένα νέο μοντέλο για τη γκάμα της Volvo, αλλά πάνω από όλα ένα αυτοκίνητο με χαρακτηριστικά που το καθιστούν έναν δυνατό ανταγωνιστή.

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο