To Polestar 5 συνδυάζει αεροδυναμικό σχεδιασμό και ηλεκτροκινητήρες υψηλών επιδόσεων που φτάνουν μέχρι και τους 884 ίππους.
- Ισχύς: έως 884 ίπποι
- Επιτάχυνση: 0–100 km/h σε 3,1’’
- Αρχιτεκτονική: Νέο αλουμινένιο πλαίσιο, 800V τεχνολογία φόρτισης
- Αυτονομία: Στόχος πάνω από 600 km
- Αντίπαλος: Στοχεύει ευθέως την Porsche Taycan
Η αγορά των EV υψηλών επιδόσεων γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστική, με νέους παίκτες να εμφανίζονται και να διεκδικούν μερίδιο από τους παραδοσιακούς «άρχοντες» της κατηγορίας. Αν μέχρι σήμερα η Porsche Taycan ήταν η σχεδόν αυτονόητη επιλογή για όποιον ήθελε ένα τετραθέσιο GT με ηλεκτρική καρδιά και σπορ ψυχή, η άφιξη του νέου Polestar 5 αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού. Πρόκειται για ένα μοντέλο που συνδυάζει τη σκανδιναβική μινιμαλιστική αισθητική με τεχνολογίες αιχμής και ισχύ που φτάνει σε επίπεδα supercar.

Σχεδίαση με υπογραφή Σκανδιναβίας
Το Polestar 5 παραμένει πιστό στη φιλοσοφία «less is more». Οι καθαρές γραμμές, η fastback οροφή και οι frameless πόρτες δίνουν ένα κομψό αλλά επιθετικό προφίλ. Το πίσω παρμπρίζ έχει αντικατασταθεί από κάμερα, δίνοντας έναν hi-tech χαρακτήρα που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα. Η full-glass οροφή ενισχύει την αίσθηση ευρυχωρίας, ενώ τα φωτιστικά σώματα με την υπογραφή «Thor Hammer» σε pixel-LED εκφράζουν ξεκάθαρα τη συγγένεια με τη σκανδιναβική σχεδιαστική σχολή. Είναι εμφανές ότι η Polestar θέλει να διαφοροποιηθεί: να μην μοιάσει σε κανέναν, αλλά να χαράξει δικό της δρόμο.

Premium καμπίνα με έμφαση στη βιωσιμότητα
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, η εικόνα συνεχίζει στον ίδιο τόνο. Ο μινιμαλισμός συνδυάζεται με προηγμένα υλικά, όπου το κλασικό δέρμα έχει δώσει τη θέση του σε βιώσιμες εναλλακτικές, όπως οι φυσικές ίνες BComp. Η κεντρική οθόνη 14,5’’ λειτουργεί ως κόμβος infotainment, ενώ το ψηφιακό ταμπλό φροντίζει να δίνει στον οδηγό όλες τις απαραίτητες πληροφορίες χωρίς περιττές φλυαρίες. Τα καθίσματα Recaro δεν εξυπηρετούν μόνο την άνεση, αλλά και τη σωστή στήριξη σε σπορ οδήγηση, ενώ το προαιρετικό ηχοσύστημα 21 ηχείων της Bowers & Wilkins υπόσχεται κορυφαία εμπειρία ακρόασης. Το αποτέλεσμα είναι ένας χώρος που συνδυάζει premium αίσθηση με περιβαλλοντική συνείδηση.

Η δύναμη μιλάει από μόνη της
Η γκάμα του Polestar 5 ξεκινά με την έκδοση Dual Motor, που αποδίδει πάνω από 750 ίππους, αλλά το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην Performance έκδοση. Εκεί, οι αριθμοί σοκάρουν: 884 ίπποι, ροπή που ξεπερνά το 1.000 Nm και επιτάχυνση 0–100 km/h σε 3,1 δευτερόλεπτα. Είναι επιδόσεις που, πριν λίγα χρόνια, ανήκαν αποκλειστικά σε hypercars. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h, δείχνοντας ότι η Polestar δεν κυνηγά μόνο αριθμούς, αλλά και μια ισορροπημένη συνολική εμπειρία.

Μπαταρία και φόρτιση: στο δρόμο του μέλλοντος
Η πλατφόρμα των 800V επιτρέπει φόρτιση με ισχύ έως 350 kW. Αυτό σημαίνει ότι σε ιδανικές συνθήκες η μπαταρία μπορεί να αναπληρώσει το 80% της χωρητικότητάς της σε περίπου 20 λεπτά, καθιστώντας το αυτοκίνητο έτοιμο για μακρινά ταξίδια με ελάχιστες στάσεις. Ο στόχος για αυτονομία ξεπερνά τα 600 km, στοιχείο που το τοποθετεί δίπλα –και σε κάποιες περιπτώσεις πάνω– από τον ανταγωνισμό.

Οδηγική εμπειρία: το χαρτί που μετράει
Πέρα από τα νούμερα, το Polestar 5 υπόσχεται μια μοναδική οδηγική εμπειρία. Το ολοκαίνουργιο αλουμινένιο πλαίσιο προσφέρει υψηλή ακαμψία με χαμηλό βάρος, κάτι που μεταφράζεται σε καλύτερη κατευθυντικότητα και έλεγχο. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί ώστε να εξισορροπεί την άνεση με την ακρίβεια, δίνοντας στον οδηγό αυτοπεποίθηση ακόμα και σε βρεγμένο οδόστρωμα ή σε σφιχτές στροφές. Η τετρακίνηση κατανέμει τη ροπή άμεσα και με ακρίβεια, εξασφαλίζοντας κράτημα που δύσκολα μπορεί να συγκριθεί.

Στρατηγική και τοποθέτηση
Η Polestar γνωρίζει ότι η Taycan αποτελεί σημείο αναφοράς. Αντί, όμως, να προσπαθήσει να την αντιγράψει, ακολουθεί διαφορετική στρατηγική. Προσφέρει περισσότερη ισχύ, τεχνολογικά προηγμένα στοιχεία σχεδίασης και βιώσιμα υλικά, κρατώντας ταυτόχρονα μια premium αλλά λιτή ταυτότητα. Με τιμή που αναμένεται να ξεκινά κάτω από τις 90.000 ευρώ στην Ευρώπη, τοποθετείται ευθέως απέναντι στις Taycan και Audi e-tron GT, αλλά και πιο πάνω από το Tesla Model S, προσπαθώντας να χτίσει γέφυρες ανάμεσα στο γερμανικό κύρος και την αμερικανική αποδοτικότητα.
Τι κρατάμε;
- 884 ίπποι και 3,1’’ για τα 0–100 km/h – επιδόσεις supercar σε τετραθέσιο coupé
- Σχεδίαση διαφορετική με έμφαση στον μινιμαλισμό και τη σκανδιναβική αισθητική
- Πλατφόρμα 800V με ταχεία φόρτιση και αυτονομία άνω των 600 km
- Άμεσος ανταγωνιστής της Porsche Taycan, με τιμή που το κάνει ιδιαίτερα δελεαστικό
Όλες οι ειδήσεις
Skoda Epiq: Αυτό είναι το πιο προσιτό ηλεκτρικό SUV της μάρκας – Τι προσφέρει;
Τιμή κάτω από 21.000 ευρώ για το στιλάτο B-SUV της Nissan – Τι προσφέρει;
Volkswagen ID. CROSS Concept: Το νεότερο compact SUV μόλις παρουσιάστηκε – Πότε θα κυκλοφορήσει;
















