Q-ELECTRIC

Πως επηρεάζεται η αυτονομία ενός EV σε παγωμένες συνθήκες;

pos-epireazetai-i-aftonomia-enos-ev-se-pagomenes-synthikes-657087

Εμπειρογνώμονες δοκίμασαν την αυτονομία διαφόρων EV σε συνθήκες παγετού με το Tesla Model S να σημειώνει νέο ρεκόρ.

Συγκεκριμένα το Model S που διαθέτει την μεγαλύτερη εκτιμώμενη αυτονομία στον κύκλο δοκιμών WLTP από τα υπόλοιπα EV, δοκιμάστηκε στη Νορβηγία και κατάφερε να διανύσει απόσταση 350 χλμ. σε δοκιμαστική διαδρομή.

Η ομάδα των εμπειρογνωμόνων αντιμετώπισε τεχνικό σφάλμα αφού κατάφερε να φορτίσει το Tesla μόνο στο 98% για να ξεκινήσει την δοκιμή. Παρότι η θερμοκρασία στην Σκανδιναβική χώρα ήταν πολύ χαμηλές φτάνοντας τους -19 βαθμούς Κελσίου μείωσαν την εμβέλεια του Model S μόνο κατά 16% σε σύγκριση με την εκτίμηση του WLTP.

Αν και αυτή ήταν μια πολύ καλή απόδοση για το αμερικανικό σεντάν, δεν ήταν όμως το όχημα με τις καλύτερες επιδόσεις όσον αφορά το πόσο κοντά διατήρησε την εκτιμώμενη εμβέλειά του, με το Maxus Euniq 6 να υπερτερεί  καθώς αν και κατάφερε να διανύσει μόλις 317 χλμ. είχε πτώση μόλις 10% της εμβέλειάς του.

Την χειρότερη απόδοση όσον αφορά την πτώση της εμβέλειας σε σχέση με την εκτιμώμενη από την βασική γραμμή WLTP είχε το Toyota bZ4X και συγκεκριμένα της τάξεως του 35%, καθώς παρότι είχε εκτιμώμενη αυτονομία 503 χλμ., το EV κατάφερε να διανύσει μόνο 323 χλμ.

Το bZ4X ωστόσο δεν ήταν το μόνο EV που η εμβέλεια του παρουσίασε πτώση λόγω του ψύχους καθώς και το Skoda Enyaq Coupe RS και η Mercedes EQE 300 αντιμετώπισαν ζητήματα κατά την διάρκεια των δοκιμών.

Εντυπωσιακή από την άλλη μεριά για τους οδηγούς, ήταν η απόδοση αρκετών κινέζικων αυτοκινήτων όπως το MG4, το BYD Atto και το JAX e-JS4 σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές που διατίθενται.

Όλα τα αυτοκίνητα κατά την διάρκεια των δοκιμών οδηγούνταν από έμπειρους οδηγούς, με την διαδρομή να ξεκινάει από την πρωτεύουσα της Νορβηγίας, το Όσλο. Οι οδηγοί έπρεπε να τηρούν το όριο ταχύτητας, να χρησιμοποιούν έξυπνα φρεναρίσματα κατά την διαδρομή και να οδηγούν σε οικολογική λειτουργία τα αυτοκίνητα χωρίς να χρησιμοποιούν βοηθητικές λειτουργίες όπως το cruise control.

Test αυτονομίας σε παγωμένες συνθήκες


Μοντέλο

Αυτονομία WLTP

Αυτονομία δοκιμής

Απόκλιση

Tesla Model S Standard

634 km

530 km

-16%

Mercedes EQE 300

614 km

409 km

-33%

BMW i7 xDrive60

595 km

424 km

-29%

NINE ET7

580 km

434 km

-25%

BMW i4 eDrive40

565 km

434 km

-23%

Tesla Model X Plaid

543 km

444 km

-18%

Nissan Ariya 2WD

533 km

400 km

-25%

VW ID.5 Pro

526 km

378 km

-28%

Hongqi E-HS9 prototype 120 kWt

515 km

389 km

-24%

Skoda Enyaq Coupe RS

510 km

338 km

-34%

Toyota bZ4X 2WD

503 km

323 km

-36%

Voyage Free

501 km

391 km

-22%

Hongqi E-HS9

465 km

303 km

-35%

Kia Niro EV

460 km

343 km

-25%

Tesla Model Y 2WD

455 km

337 km

-26%

Hyundai Ioniq 5 4WD

454 km

345 km

-24%

Mercedes EQB 250

452 km

334 km

-26%

MG ZS LR

440 km

352 km

-20%

JAC e-JS4

433 km

323 km

-25%

BMW iX1

428 km

337 km

-21%

Renault Megane

428 km

318 km

-25%

MG 4

425 km

338 km

-20%

Kia EV6 GT

424 km

349 km

-18%

BYD Atto 3

420 km

311 km

-26%

VW ID. Buzz

408 km

310 km

-24%

MG 5

380 km

313 km

-18%

MG Marvel R

370 km

308 km

-17%

Maxus Euniq6

354 km

317 km

-10%

Πηγή δεδομένων: motor.no

Όλες οι ειδήσεις

 

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο