Q-ELECTRIC

Πώς λειτουργούν οι σταθμοί εναλλαγής μπαταριών της Nio;

pos-leitourgoun-oi-stathmoi-enallagis-batarion-tis-nio-690417

Οι αυτοματοποιημένοι σταθμοί αλλαγής μπαταριών της Nio μπορούν να επαναφορτίσουν ένα EV σε λιγότερο από 3 λεπτά.

Η εναλλαγή μπαταριών των ηλεκτρικά αυτοκίνητα  συζητείται εδώ και χρόνια, αλλά πάντα φαινόταν πολύ τραβηγμένο για να λειτουργήσει.

Ωστόσο, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Nio πραγματοποίησε πρόσφατα 30 εκατομμύρια ανταλλαγές μπαταριών στο δίκτυο Power Swap Stations, το οποίο βρίσκεται κυρίως στην Κίνα αλλά και στην Ευρώπη.

Το πλεονέκτημα είναι απλά ο χρόνος. Χρειάζονται μόλις 2 λεπτά 30 δευτερόλεπτα για να αντικαταστήσετε την μπαταρία ενός Nio  με μια πλήρως φορτισμένη, επομένως η συνολική διαδικασία από την άφιξη έως την αναχώρηση διαρκεί περίπου τον ίδιο χρόνο με τη χρήση μιας αντλίας βενζίνης – πολύ πιο γρήγορα από την ταχύτερη φόρτιση της μπαταρίας.

Η διαδικασία είναι πλήρως αυτοματοποιημένη από την αρχή μέχρι το τέλος. Ο οδηγός παρκάρει στην περιοχή φόρτισης του σταθμού και αγγίζει την επιλογή «auto parking» που εμφανίζεται στην οθόνη αφής του αυτοκινήτου.

Στη συνέχεια, το αυτοκίνητο θα παρκάρει αυτόνομα στο σταθμό, θα ακουμπήσει σε ένα ειδικό μέρος με κυλίνδρους, επιτρέποντας στα μηχανήματα να τοποθετήσουν τη μπαταρία που είναι έτοιμη για αλλαγή. Στη συνέχεια, ένας μηχανισμός λύνει τα 10 «bayobolts» που συγκρατούν την μπαταρία στη θέση της, ρίχνει την μπαταρία, την μετακινεί στην άκρη σε έναν αποθηκευτικό χώρο στη δεξιά πλευρά του σταθμού και τοποθετεί ένα νέο στη θέση του χρησιμοποιώντας ένα πιστόλι ασφάλισης.

Μετά την ολοκλήρωση της ανταλλαγής, το αυτοκίνητο εκτελεί υγειονομικό έλεγχο και αν το περάσει, ο οδηγός φεύγει.

Ο τελευταίος (τρίτης γενιάς) σταθμός της Nio μπορεί να αποθηκεύσει 21 μπαταρίες, οκτώ περισσότερες από τον προηγούμενο, επιτρέποντάς του να ολοκληρώσει 30% περισσότερες ανταλλαγές με συνολική χωρητικότητα 408 ημερησίως. Ο σταθμός χρησιμοποιεί δύο αισθητήρες lidar και επεξεργαστές Nvidia Orin συν τις λειτουργίες ADAS της Nio για να ευθυγραμμίσει με ακρίβεια το αυτοκίνητο πάνω από την «πύλη» πριν από την τελική ευθυγράμμιση από τον μηχανισμό του σταθμού.

Στην Κίνα, οι αποθηκευμένες μπαταρίες χρεώνονται με νυχτερινό τιμολόγιο ενέργειας, ενώ το χαμηλότερο κόστος μετακυλίεται στους χρήστες κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Η υπηρεσία αλλαγής μπαταριών της Nio έχει αυξηθεί με εκπληκτικό ρυθμό. Χρειάστηκαν 1506 ημέρες για να φτάσει τις  πρώτες 10 εκατομμύρια ανταλλαγές, αλλά μόνο 273 ημέρες για να φτάσει τις  20 εκατομμύρια, και μόλις 189 ημέρες αργότερα για τις 30 εκατομμύρια. Αν και η τεχνολογία εξαπλώνεται σε όλες τις αγορές και είναι συμβατή με όλα τα μοντέλα Nio, η τεχνολογία είναι αποκλειστική για αυτήν τη συγκεκριμένη αυτοκινητοβιομηχανία προς το παρόν.

Η Nio, ωστόσο, έχει συνάψει στρατηγική συμφωνία με τη Shell για την κατασκευή και τη λειτουργία εγκαταστάσεων φόρτισης και αλλαγής μπαταριών, και είναι ανοιχτή στην κοινή χρήση της τεχνολογίας και έχει συνομιλίες με άλλες εταιρείες αυτοκινήτων.

Εάν η βιομηχανία καταφέρει να σπάσει το φράγμα των αντικρουόμενων προτύπων, έτσι ώστε κάθε αυτοκίνητο να χρησιμοποιεί την ίδια μπαταρία, όπως οι οικιακές συσκευές χρησιμοποιούν AA ή AAA, η ιδέα θα μπορούσε να λειτουργήσει γενικά.

Ωστόσο, οι οδηγοί Nio δεν χρειάζεται να βασίζονται αποκλειστικά στην εναλλαγή μπαταριών: μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν δημόσιους φορτιστές ταχείας κυκλοφορίας και οικιακούς φορτιστές με τον ίδιο τρόπο όπως και με οποιοδήποτε άλλο EV. Τώρα αποδεδειγμένο, η ιδέα της αλλαγής μπαταριών θα μπορούσε επίσης να λειτουργήσει για μεγαλύτερα εμπορικά οχήματα, ακόμη και για μεγάλες αποστάσεις, τα οποία δεν θα έχουν τον χρόνο να φορτίσουν τεράστιες μπαταρίες.

 

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο