Η Yutong φαίνεται πως θα είναι η τελική νικήτρια στον διαγωνισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προμήθεια 125 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, συνολικού προϋπολογισμού 88,3 εκατ. ευρώ.
Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ η διαδικασία διεξήχθη με τη συμμετοχή δύο κινεζικών κατασκευαστών: της καθιερωμένης στην ελληνική αγορά Yutong Bus και της νεοεισερχόμενης Zhongtong.
Σύμφωνα με το πρακτικό της Επιτροπής Διενέργειας του διαγωνισμού, η προσφορά της Zhongtong κρίθηκε απορριπτέα καθώς δεν πληρούσε τα απαιτούμενα τεχνικά και επαγγελματικά κριτήρια. Ειδικότερα, η εταιρεία επικαλέστηκε συμβάσεις με διανομείς, και όχι απευθείας παραδόσεις σε φορείς, όπως προβλέπει η προκήρυξη. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, «η συγκεκριμένη παράλειψη συνιστά ουσιώδη πλημμέλεια της προσφοράς, που την καθιστά απορριπτέα». Παρά ταύτα, η Zhongtong διατηρεί το δικαίωμα προσφυγής κατά της απόφασης.
Η Zhongtong, με έδρα την Κίνα, είναι ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές λεωφορείων διεθνώς. Ιδρύθηκε το 1958 και κατασκευάζει πλήθος οχημάτων για τις δημόσιες συγκοινωνίες – ηλεκτρικά, υβριδικά και υδρογόνου – με μήκη από 5 έως και 27 μέτρα. Η εταιρεία διαθέτει μονάδες συναρμολόγησης σε Τουρκία και Νότια Αμερική και δραστηριοποιείται σε πάνω από 100 χώρες, περιλαμβανομένων ευρωπαϊκών αγορών όπως η Γερμανία, η Ισπανία και η Πορτογαλία. Πρόσφατα, έκανε είσοδο και στη Σκανδιναβία, παραδίδοντας οχήματα στη Δανία.
Αντιθέτως, η Yutong έχει ήδη κατακτήσει σημαντικό μερίδιο στην ελληνική αγορά. Από τον Μάιο του 2024, κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας 240 ηλεκτρικά λεωφορεία της εταιρείας – 140 πλήρους μεγέθους (12 μέτρων) και 100 midi (9 μέτρων) – ενισχύοντας σημαντικά το δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών.
Στο μεταξύ, «τρέχουν» και άλλοι διαγωνισμοί για την αναβάθμιση του στόλου μέσων μεταφοράς με «καθαρά» οχήματα. Σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για την προμήθεια 50 ηλεκτρικών αρθρωτών λεωφορείων (18 μέτρων) για τη Θεσσαλονίκη, με προϋπολογισμό 37,5 εκατ. ευρώ και χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Παράλληλα, μέσω του Ταμείου Εκσυγχρονισμού προγραμματίζεται η προμήθεια 100 midi λεωφορείων (επίσης 18 μέτρων), καθώς και 50 λεωφορείων με τεχνολογία υδρογόνου. Την ίδια στιγμή, αναζητείται χρηματοδότηση για την απόκτηση περίπου 250 νέων οχημάτων, τα οποία θα καλύψουν επιπλέον ανάγκες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Η προσπάθεια ανανέωσης και εκσυγχρονισμού του στόλου των δημόσιων συγκοινωνιών συνεχίζεται, με την Yutong να διατηρεί προβάδισμα και ισχυρή παρουσία στην εγχώρια αγορά, ενισχύοντας τον «ηλεκτρικό» μετασχηματισμό των μεταφορών.
Όλες οι ειδήσεις
Ανακοινώθηκε: Επέστρεψε το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» – Πόσο φτάνει η επιδότηση
Οδηγούμε το υβριδικό Fiat Grande Panda των 20.000 €
«Αμαξοφοβία» η αγχώδης διαταραχή που κάνει την οδήγηση εφιάλτη!