Q-ELECTRIC

Τελικές δοκιμές για την ηλεκτρική Porsche Macan

telikes-dokimes-gia-tin-ilektriki-porsche-macan-697586

Το πρωτότυπο της ηλεκτρικής Macan περνάει από ένα εξαντλητικό πρόγραμμα δοκιμών λίγο πριν το SUV της Porsche κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του.

Δέκα χρόνια μετά το επίσημο ντεμπούτο της, η Porsche ετοιμάζει τη δεύτερη γενιά της Macan, τώρα σε αμιγώς ηλεκτρική μορφή. Η νέα Macan θα είναι το πρώτο μοντέλο της γερμανικής μάρκας που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE) και επί του παρόντος περνάει από μια ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία δοκιμών. Αυτές πραγματοποιούνται, τόσο σε προσομοιώσεις και στην αεροδυναμική σήραγγα, αλλά και στον πραγματικό κόσμο με τη βοήθεια καμουφλαρισμένων πρωτοτύπων.

«Όταν αναπτύσσουμε ένα νέο μοντέλο, εστιάζουμε πάντα στη δυναμική οδήγησης και την ακρίβεια. Αυτή είναι η Porsche. Είναι στο DNA μας. Αλλά πάντα έχει να κάνει με την αποτελεσματικότητα και τον σχεδιασμό», λέει ο Jörg Kerner, Αντιπρόεδρος της σειράς προϊόντων Macan. Μια πρόκληση ήταν να διατηρηθεί η ταυτότητα της επιτυχημένης σειράς μοντέλων Macan, ενώ ταυτόχρονα το αυτοκίνητο να πληροί τις αεροδυναμικές απαιτήσεις που είναι αναγκαίες για τη διασφάλιση υψηλής απόδοσης και επομένως και υψηλής αυτονομίας. Ήταν συνεπώς σημαντικό να διασφαλιστεί η στενή συνεργασία μεταξύ των ηγετών των δύο ομάδων κατά τα στάδια ανάπτυξης στο τμήμα Σχεδίασης και των αεροδυναμικών δοκιμών στην υπερσύγχρονη αεροδυναμική σήραγγα της Porsche. «Το να βρεθεί η ιδανική σύνδεση μεταξύ των αρχών σχεδιασμού μας και των προδιαγραφών που μας δίνουν οι μηχανικοί αεροδυναμικής είναι σίγουρα μια πρόκληση», λέει ο Peter Varga, Διευθυντής Εξωτερικού Σχεδιασμού της Style Porsche. «Δουλεύουμε μαζί σε κάθε χιλιοστό για να επιτύχουμε τη ιδανική ισορροπία μεταξύ αισθητικής και λειτουργικότητας».

Όσον αφορά τους ηλεκτροκινητήρες της νέας Porsche Macan, αυτοί τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με συνολική χωρητικότητα 100 kWh. Η αρχιτεκτονική 800 volt της πλατφόρμας PPE επιτρέπει τη γρήγορη φόρτιση της μπαταρίας της ηλεκτρικής Macan, η οποία επίσης δοκιμάζεται στα πλαίσια της διαδικασίας ανάπτυξης του αυτοκινήτου.

«Υπάρχουν διαφορετικά πρότυπα φόρτισης στις βασικές αγορές μας. Ως εκ τούτου, η κύρια εστίαση των δοκιμών ήταν ο έλεγχος αυτών των διαφορετικών συνθηκών σε διαφορετικές τοποθεσίες με τα πρωτότυπά μας και η προσαρμογή της τεχνολογίας αναλόγως όπου χρειάζεται. Η φόρτιση πρέπει να λειτουργεί, πάντα και παντού», λέει ο Kerner. Η ικανότητα φόρτισης στη νέα Macan σε σταθμούς φόρτισης 800 volt είναι έως 270 kW. Το επίπεδο φόρτισης μπορεί να αυξηθεί από 10 σε 80 τοις εκατό σε λιγότερο από 22 λεπτά σε σταθμούς φόρτισης 400 volt, ενώ ένας διακόπτης υψηλής τάσης στην μπαταρία επιτρέπει τη φόρτιση χωρίζοντας αποτελεσματικά την μπαταρία 800 volt σε δύο μπαταρίες, η καθεμία με τάση 400 volt. Αυτό επιτρέπει ιδιαίτερα αποτελεσματική φόρτιση, χωρίς πρόσθετο ενισχυτή HV, έως και 150 kW. Η φόρτιση AC είναι δυνατή με έως και 11 kW.

Η Porsche ανέπτυξε τη νέα Macan με ιδιαίτερη εστίαση στη δυναμική συμπεριφορά στον δρόμο, κάτι που χαρακτηρίζει τη μάρκα. Μέσα από τα διάφορα στάδια δοκιμής, ο στόχος είναι να συντονιστούν τα πρόσφατα αναπτυγμένα εξαρτήματα και συστήματα και να εξασφαλιστεί η λειτουργική σταθερότητα και η ομαλή αλληλεπίδρασή τους. Στις δοκιμές αντοχής, η διάρκεια ζωής ενός οχήματος προσομοιώνεται ανάλογα με το είδος των συνθηκών λειτουργίας που αργότερα θα βιώσουν οι πελάτες. Μέχρι σήμερα, τα καμουφλαρισμένα πρωτότυπα της αμιγώς ηλεκτρικής Macan έχουν διανύσει περισσότερα από 3,5 εκ. χιλιόμετρα δοκιμών σε κλειστές πίστες, αλλά και σε δημόσιους δρόμους.

Για τη δοκιμή της αλληλεπίδρασης όλων των ενεργών εξαρτημάτων κάτω από ακραίες κλιματικές συνθήκες και περιστάσεις, τα αυτοκίνητα των δοκιμών οδηγούνται σε όλο τον κόσμο. «Καλύπτουμε όλα τα εύρη θερμοκρασίας. Από μείον 30 βαθμούς Κελσίου στη Σκανδιναβία έως συν 50 βαθμούς Κελσίου, όπως ζήσαμε στην Κοιλάδα του Θανάτου στην Καλιφόρνια», συνεχίζει ο Kerner. «Φυσικά, ένα SUV πρέπει επίσης να λειτουργεί σε οποιαδήποτε επιφάνεια. Γι’ αυτό δοκιμάζουμε όχι μόνο σε δρόμους, αλλά και εκτός δρόμου, σε χαλίκι, χιόνι και πάγο».

Η Porsche χρησιμοποιεί αποκλειστικά την τελευταία γενιά κινητήρων PSM στον μπροστινό και τον πίσω άξονα, οι οποίοι διαθέτουν μέγιστη ισχύ που ξεπερνά τα 450 kW (περίπου 612 ίππους). Παράλληλα, το Porsche Traction Management διαχειρίζεται τη κατανομή των περισσότερων από 1.000 Nm ροπής με Launch Control. Για να προσφέρουν το ευρύ φάσμα μεταξύ υψηλών επιδόσεων και άνεσης για το οποίο είναι γνωστή η  Macan, οι μηχανικοί έχουν αναπτύξει ένα σύστημα, το Porsche Active Suspension Management, με τεχνολογία αποσβεστήρα δύο βαλβίδων, αερανάρτηση, εγκάρσιο κλείδωμα πίσω άξονα και, για πρώτη φορά, τετραδιεύθυνση με γωνία έως 5 μοίρες.

Πηγή: Porsche Newsroom

Όλες οι ειδήσεις

Abarth και Stellantis συμμαχούν για τον πιο ισχυρό «σκορπιό» ever!

Ferrari: Εντόπισε το… μυστικό της Red Bull

Το νέο Hyundai Ioniq 5 έρχεται… «με τις πόρτες» κυριολεκτικά!

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο