EDITOR'S PICK

Volkswagen ID. AERO: Το όνομα μιλά ξεκάθαρα

volkswagen-id-aero-to-onoma-mila-xekathara-642359

Mε το ID. Aero η VW παρουσιάζει τον ηλεκτρικό διάδοχο του sedan μοντέλου της Passat, που θα προσφέρει αυτονομία πάνω από 600 χλμ. Το επίσημο λανσάρισμά του ξεκινά στα μέσα του 2023, αρχικά στην Κίνα και αργότερα στις αγορές των ΗΠΑ και Ευρώπης.

Tου Luca Cereda

Μετά από 50 χρόνια (παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το μακρινό 1973), το γνωστό μας Passat αλλάζει ολοκληρωτικά. Ξεκινώντας από το δεύτερο εξάμηνο του 2023, το premium sedan μοντέλο της Volkswagen, δίνει τη θέση του σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το ID. Aero. Όμως για τους φανατικούς φίλους του μοντέλου, θα εξακολουθήσει να διατίθεται μία έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης και πιο συγκεκριμένα η αμιγώς οικογενειακή Variant. Όμως το κλασσικό Passat, με το τριών όγκων αμάξωμα, αναμένεται να κλείσει την επιτυχημένη εμπορική του πορεία ακριβώς με την συμπλήρωση μισού αιώνα ζωής μετά την επίσημη κυκλοφορία του. Μια επέτειος που ουσιαστικά αποτελεί σημείο αναφοράς για τον κατασκευαστή από το Wolfsburg, καθώς επιταχύνει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας των μοντέλων του. Με το ID. Aero, που προς το παρόν έχει εμφανιστεί αποκλειστικά σε πρωτότυπη μορφή, η VW ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο. Αρχικά η έκδοση παραγωγής θα κάνει ντεμπούτο στην αγορά της Κίνας, όπου παραδοσιακά η κατηγορία των sedan διατηρεί ένα από τα πιο υψηλά ποσοστά πωλήσεων.

Στη συνέχεια, μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, η Volkswagen σχεδιάζει επίσης να ξεκινήσει την παραγωγή μιας ευρωπαϊκής έκδοσης σειράς, που θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Έμντεν. Εκεί όπου κατά σύμπτωση, υπήρχε η γραμμή παραγωγής του υπάρχοντος Passat. Ο Γερμανός κατασκευαστής έχει επενδύσει περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ για τη μετατροπή των μηχανημάτων και τη χρήση τους αποκλειστικά για την συναρμολόγηση ηλεκτρικών οχημάτων. Για να αντιληφθούμε την σημασία που έχει για την Volkswagen το νέο ID. Aero, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι θα είναι το επόμενο παγκόσμιο αυτοκίνητο της γερμανικής μάρκας (μετά το ID.4). H αρχιτεκτονική του θα βασίζεται στην αρθρωτή ηλεκτρική πλατφόρμα MEB, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε compact SUV, mini buses και μεγάλα sedan, όπως το πρωτότυπο μοντέλο. Προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί επισήμως οι διαστάσεις του, αλλά κατά πάσα πιθανότητα μιλάμε για ένα μοντέλο με μήκος κοντά στα πέντε μέτρα.

Οι ρίζες του νέου ηλεκτρικού μοντέλου προέρχονται από το πρωτότυπο ID. Vizzion που παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2018. Τέσσερα χρόνια αργότερα, το συγκεκριμένο sedan έχει μια πιο καθορισμένη αισθητική, χωρίς ωστόσο να σπάει τους ακρογωνιαίους λίθους του προαναφερθέντος μοντέλου. Όπως υποδηλώνει το ίδιο το όνομα, το ID. Aero βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην αεροδυναμική. Το αμάξωμα έχει μια αισθητική τετράθυρου κουπέ μοντέλου. Το αεροδυναμικά σχεδιασμένο εμπρός άκρο και η οροφή διασφαλίζουν ότι ο αέρας ρέει ομαλά πάνω από το αμάξωμα. Παράλληλα, το (σχεδόν ανύπαρκτο) πίσω spoiler έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο να καθοδηγεί καλύτερα τη ροή του αέρα. Έπειτα, υπάρχουν οι σπορ δίχρωμοι τροχοί 22 ιντσών που είναι σχεδιασμένοι για να θυμίζουν πτερύγια τουρμπίνας. Με την επίπεδη επιφάνεια τους ευθυγραμμισμένη με την πλευρική επιφάνεια των θόλων, έχουν ως σκοπό την βελτίωση της απόδοσης και της αυτονομίας. Δεν θα πρέπει να παραλείψουμε ότι οι κλασικές χειρολαβές των θυρών έχουν αντικατασταθεί από φωτιζόμενες επιφάνειες αφής, οι οποίες μειώνουν ακόμη περισσότερο την αεροδυναμική αντίσταση.

Εν ολίγοις, όλα συμβάλλουν στην επίτευξη ενός χαμηλού συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd=0,23). Σε συνδυασμό με την καθαρή χωρητικότητα της μπαταρίας ιόντων λιθίου (77 kWh) το πρωτότυπο επιτυγχάνει αυτονομία έως και 620 χιλιόμετρα (WLTP), καθιστώντας το κατάλληλο για μεγάλες αποστάσεις. Αν και δεν μπορούν να συγκριθούν με την αντίστοιχη αυτονομία που προσφέρει το Passat TDI, αρκούν για να μειώσουν το άγχος του οδηγού, για ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί με μπαταρία. Κατά τα λοιπά, το ID. Aero μιλά τη στυλιστική γλώσσα όλης της οικογένειας ID, με πρωταγωνιστές τα φωτιστικά σώματα. Η φωτεινή λωρίδα LED που εκτείνεται δεξιά και αριστερά του λογότυπου δημιουργεί ένα ιδιαίτερο μοτίβο και γεφυρώνει τους περίπλοκης σχεδίασης κεντρικούς προβολείς τεχνολογίας IQ.Light. Χαρακτηριστικά είναι και τα πίσω φώτα, με τα κυψελωτά γραφικά τους, όπως είχαμε δει για πρώτη φορά στο πρωτότυπο ID. Space Vizzion. Πέραν αυτού, το αμάξωμα του ID. Aero χαρακτηρίζεται από σχετικά κοντούς προβόλους και ένα σχετικά μεγάλο μεταξόνιο. Σε συνδυασμό με την κατανομή των μηχανικών στοιχείων, όπως η τοποθετημένη στο πάτωμα μπαταρία, ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα και το σύστημα ψύξης στο εμπρός μέρος, εξασφαλίζεται ένα ιδιαίτερα άνετο εσωτερικό. Το συγκεκριμένο πρωτότυπο αντανακλά πάνω από όλα το μελλοντικό μοντέλο παραγωγής του ID. Aero, που θα παρουσιαστεί στην κινεζική αγορά. Εκεί, όπου η Volkswagen θα το λανσάρει σε δύο παραλλαγές και στοχεύει, ήδη από το 2030, να καλύψει το 50% των πωλήσεων της κατηγορίας των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Αντίθετα, η έκδοση που θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Έμντεν και θα προορίζεται για την ευρωπαϊκή αγορά και αυτή της Β. Αμερικής θα έχει διαφορετική σχεδίαση.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο