Στο Wolfsburg, ένα πραγματικό σύμβολο κυριαρχίας της Volkswagen, κοιτάζουν στο μέλλον με μια κάποια ανησυχία.
του Rosario Murgida, απόδοση: Autotypos Team
Σύμφωνα με την Daniela Cavallo, την πρόεδρο του συμβουλίου εργαζομένων της Volkswagen, η συμφωνία των Χριστουγέννων μεταξύ των συνόδων κορυφής και των εκπροσώπων των εργαζομένων θα μπορούσε να κοστίσει ακριβά στο μεγαλύτερο εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αναγκάζοντάς το να ελαττώσει τη λειτουργία του για αρκετά χρόνια εν αναμονή της μετάβασης στην παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων. Συγκεκριμένα, το σχέδιο αναδιάρθρωσης του εργοστασίου, που έγινε δεκτό από το συνδικάτο IG Metall προκειμένου να αποφευχθεί μια δραστική μείωση των παραγωγικών δραστηριοτήτων, θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση της εργάσιμης εβδομάδας σε μόλις τέσσερις ημέρες.
Ο συμβιβασμός των Χριστουγέννων
Η Cavallo υπενθύμισε πώς τα συνδικάτα κατάφεραν να επιτύχουν τη συνέχιση της λειτουργίας του εργοστασίου κατά τη μεταβατική περίοδο, αλλά, ταυτόχρονα, κάλεσε τους εργαζόμενους να αποδεχτούν τις έκτακτες μεταρρυθμίσεις στη φάση που προηγείται της έναρξης της αναδιάρθρωσης για να αντισταθμίσουν την πιθανότητα μείωσης των ωρών εργασίας τα επόμενα χρόνια: «Πρέπει να λάβουμε μέτρα τώρα για να μπορέσουμε να τo εκμεταλλευτούμε αργότερα. Από το 2027 και μετά, μια τετραήμερη εβδομάδα εργασίας δεν είναι ένα παράλογο σενάριο», εξήγησε, προσπαθώντας να καθησυχάσει τους ίδιους τους εργαζόμενους: το μέλλον του εργοστασίου είναι εγγυημένο από την απόφαση της Volkswagen να παράγει την ηλεκτρική έκδοση του Golf και τον κληρονόμο – πάντα με μπαταρία – του T-Roc, αλλά σίγουρα θα απέχει πολύ από τις δόξες του παρελθόντος.
Το Golf πηγαίνει στο Μεξικό
Το τρέχον Golf, στην πραγματικότητα, δεν αποτελεί πλέον παράγοντα διασφάλισης για τους εργαζόμενους, επειδή η ζήτηση, σύμφωνα με την Cavallo, μειώνεται συνεχώς εδώ και αρκετά χρόνια και η ίδια η Volkswagen έχει συμφωνήσει με τα συνδικάτα για τη μεταφορά της στο μεξικανικό εργοστάσιο στην Puebla από το 2027. Επιπλέον, σύμφωνα με ορισμένα έγγραφα που συνέλεξε το Reuters, η παραγωγή στο Wolfsburg έχει μειωθεί στο ένα τρίτο σε σύγκριση με μια δεκαετία πριν: το 2015 από τις γραμμές συναρμολόγησης βγήκαν πάνω από ένα εκατομμύριο Volkswagen Golf, ενώ πέρυσι ο αριθμός αυτός μειώθηκε σε λίγο πάνω από 300 χιλιάδες. «Αργά ή γρήγορα, το Golf θα πρέπει να πάει στο Μεξικό. Διαφορετικά, το εργοστάσιό μας θα καταλήξει στον πάτο των στατιστικών που μόλις παρουσίασα».
Από την άλλη πλευρά, η συμφωνία των Χριστουγέννων, ακόμη και αν έχει αποφύγει δραστικά μέτρα, περιλαμβάνει σαφή μείωση των δραστηριοτήτων της Volkswagen στη Γερμανία: τα εργοστάσια της Δρέσδης και του Osnabrück θα κλείσουν μέσα σε λίγα χρόνια, οι ευνοϊκές συνθήκες μισθοδοσίας του παρελθόντος δεν θα είναι πλέον εγγυημένες, η παραγωγική ικανότητα στα γερμανικά εργοστάσια θα μειωθεί κατά 734.000 αυτοκίνητα και, πάνω απ’ όλα, 35.000 θέσεις εργασίας θα περικοπούν έως το 2030. 20.000 εργαζόμενοι έχουν ήδη αποδεχτεί την πρόταση για πρόωρη συνταξιοδότηση ή τη λήξη της σύμβασης εργασίας: μιλάμε για το ένα τέταρτο των περισσότερων από 120.000 Γερμανών υπαλλήλων της Volkswagen και περίπου το 12% του εργατικού δυναμικού που απασχολείται στη Γερμανία από ολόκληρο τον όμιλο με έδρα το Wolfsburg.
Πηγή: Quattroruote.it
Όλες οι ειδήσεις
Έρχονται 35άρια και τριήμερο: Μόλις που προλαβαίνετε να συντηρήσετε τον κλιματισμό!
Αλλαγή σχεδίου: H Porsche Cayenne παραμένει θερμική
Δημήτρης Γιαννακόπουλος: Τι κρύβεται πίσω από τον αριθμό «7000» του DPG