STYLE

Τι συνέβη στην Κίνα με το μοντέλο κοινής χρήσης οχημάτων;

ti-synevi-stin-kina-me-to-montelo-koinis-chrisis-ochimaton-681938

Η θεαματική πτώση της κάποτε ακμάζουσας αγοράς κοινής χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων οδήγησε εκατοντάδες οχήματα να βρίσκονται αχρησιμοποίητα.

Πλάνα από την Κίνα που δείχνουν εκτάσεις με εκατοντάδες εγκαταλελειμμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κέντρισαν πρόσφατα το ενδιαφέρον του διαδικτύου, με τους θεατές να αναρωτιούνται πώς κατέληξαν αυτά τα οχήματα στοιβαγμένα σε εκεί και τι θα τους συμβεί στο μέλλον.

Αυτοί οι χώροι γεμάτοι αυτοκίνητα δεν είναι ένα μεμονωμένο περιστατικό, καθώς έχουν εντοπιστεί σε δεκάδες κινεζικές πόλεις ήδη από το 2019. Φιλοξενούν μεγάλο αριθμό πανομοιότυπων και συχνά αρκετά σύγχρονων ηλεκτρικών οχημάτων που είναι σταθμευμένα πολύ κοντά το ένα στο άλλο σε ομάδες. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα EVs παρουσιάζουν σημάδια εγκατάλειψης με φυτά να αναπτύσσονται γύρω τους και σωρούς σκόνης να καλύπτουν το συνήθως βαμμένο με λευκό χρώμα εξωτερικό τους.

Η σύντομη απάντηση σε αυτό το μυστήριο είναι η θεαματική πτώση της κάποτε ακμάζουσας αγοράς κοινής χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, παρόμοια με αυτό που συνέβη με τα προγράμματα κοινής χρήσης ποδηλάτων πριν από μερικά χρόνια. Χιλιάδες εταιρείες κοινής χρήσης οχημάτων δημιουργήθηκαν κατά την τελευταία δεκαετία, εκμεταλλευόμενες τα γενναιόδωρα κυβερνητικά κίνητρα που περικόπηκαν το 2019. Αυτή η αλλαγή σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες, όπως η έλλειψη δωρεάν θέσεων στάθμευσης και η πολύ βελτιωμένη νεότερη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων που έκανε τα παλιά μοντέλα ξεπερασμένα, ανάγκασε την πλειονότητα των φιλόδοξων startups σε χρεοκοπία.

Από την άλλη πλευρά, το αποτυχημένο μοντέλο κοινής χρήσης οδήγησης φέρεται να επιτάχυνε την ανάπτυξη των EV και τη μεγαλύτερη υιοθέτησή τους από τον κινεζικό πληθυσμό. Το αποτέλεσμα αυτής της ανάπτυξης είναι η Κίνα να γίνει η μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας το 60% του παγκόσμιου στόλου EV. Ωστόσο, ο αριθμός των τοπικών κατασκευαστών EV έχει μειωθεί σημαντικά από σχεδόν 500 το 2019 σε περίπου 100 το 2023, δείχνοντας ότι μόνο σοβαροί παίκτες μπορούν να επιβιώσουν.

Το Bloomberg περιγράφει αυτά τα εγκαταλελειμμένα ηλεκτρικά οχήματα ως «μια εντυπωσιακή αναπαράσταση της υπερβολής και της σπατάλης που μπορεί να συμβεί όταν πλημμυρίσει το κεφάλαιο σε μια αναπτυσσόμενη βιομηχανία και ίσως επίσης ένα περίεργο μνημείο της σεισμικής προόδου στις ηλεκτρικές μεταφορές τα τελευταία χρόνια».

Όπως επιβεβαιώθηκε από ένα πρόσφατο βίντεο στο YouTube που δημοσιεύτηκε από το Inside China Auto, τα περισσότερα από τα εγκαταλελειμμένα οχήματα προέρχονται από στόλους μεταχειρισμένων EV. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το εικονιζόμενο BJEV EC3, ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης από την BAIC που παρουσιάστηκε το 2017 με έμφαση στην κοινή χρήση αυτοκινήτου. Πλέον θεωρείται ξεπερασμένο, με την αξία του να πέφτει κατακόρυφα λόγω των ανταγωνιστικών τιμών και των πολύ νεότερων μικρών ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν κατακλύσει την κινεζική αγορά. Στο συγκεκριμένο χώρο, μπορούμε να δούμε πολλά Toyota bZ4x και VW ID.3 χωρίς πινακίδες, παρκαρισμένα δίπλα-δίπλα σε απόσταση εκατοστών το ένα με τ’ άλλο.

Σε έναν κόσμο που πλήττεται από την κλιματική αλλαγή και τη φτώχεια, τα απότοκα των οποίων γίνονται καθημερινά φανερά, είναι πραγματικά λυπηρό να βλέπεις όλη αυτή την ενέργεια και τους πόρους να χάνονται. Ελπίζουμε πως οι τοπικές αρχές θα βρουν τελικά μια νέα χρήση για τα ανεπιθύμητα ή κατασχεμένα οχήματα, πιθανώς επαναχρησιμοποιώντας τις μπαταρίες τους ή ανακυκλώνοντας τα πολύτιμα υλικά που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή τους.

 

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο