EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Επικεφαλής σχεδιασμού BMW: «Το εσωτερικό στο επίκεντρο»

epikefalis-schediasmou-bmw-to-esoteriko-sto-epikentro-669580

Κάθε χρόνο, στη Villa d’ Este, στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας, διοργανώνεται το Concorso d’ Eleganza.

Αυτό, αποτέλεσε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τον διευθυντή σχεδίασης του BMW Group, Adrian van Hooydonk, να μιλήσει για τη σχεδίαση των σημερινών, αλλά και των αυριανών μοντέλων της γερμανικής εταιρείας.

Στα πλαίσια του φετινού διαγωνισμού (θα μπορούσαμε να τον ονομάσουμε και “καλλιστεία”), η BMW έκλεψε την παράσταση με το πρωτότυπο Concept Touring Coupé. Ο Ολλανδός σχεδιαστής, ο οποίος είναι στη BMW από το 1992, έχει βιώσει για τα καλά την εξέλιξη των μοντέλων της εταιρείας των τελευταίων 30 ετών. Από τη γέννηση του πρώτου SUV, του πρώτου SUV-Coupé, αλλά και τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, στην οποία η BMW άρχισε να επενδύει πριν από 15 χρόνια. “Δεν  γνωρίζαμε το πότε, αλλά ήμασταν βέβαιοι ότι θα γινόταν αυτή η μετάβαση”, εξηγεί ο van Hooydonk. “Κάπως έτσι γεννήθηκαν η i3 και η i8. Τώρα, βρισκόμαστε στην πιο συναρπαστική φάση της μετάβασης, με πολλούς νέους ανταγωνιστές να μπαίνουν στο παιχνίδι, ακόμα και από την Κίνα. Γι’ αυτό πρέπει να δώσουμε νέα πνοή στις μάρκες μας, με βάση τη σχεδίαση και την τεχνολογία. Ξεκινάμε από τη Mini, η οποία σύντομα θα λανσάρει δύο νέα μοντέλα (το Cooper και το Countryman), με νέα εσωτερική σχεδίαση και διεπαφή. Το δρόμο του πλήρους εξηλεκτρισμού παίρνει και η Rolls-Royce, με τη Spectre”. Έτοιμη για μια αποφασιστική αλλαγή κατεύθυνσης είναι και η BMW. “Το πρωτότυπο i Vision Dee που παρουσιάστηκε στην έκθεση CES του Λας Βέγκας περιλαμβάνει πολλά από τα στοιχεία που θα δείτε στα επόμενα μοντέλα μας”, συνεχίζει ο van Hooydonk. “Στο Σαλόνι του Μονάχου θα παρουσιάσουμε ένα άλλο πρωτότυπο, το οποίο θα δείξει ακόμα πιο ξεκάθαρα τη σχεδιαστική μας κατεύθυνση”.

Της: Laura Confalonieri Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος

ΤΟ ΝΤΕΜΠΟΥΤΟ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ 5

Στη Villa d’ Este, παρουσιάστηκε στους δημοσιογράφους η νέα Σειρά 5, η επίσημη παρουσίαση της οποίας αναμένεται προσεχώς. “Συνδυάζει κομψότητα και αθλητικότητα” προσθέτει ο επικεφαλής σχεδίασης της BMW. “Απευθύνεται σε ένα κοινό που αγαπά τη μάρκα και γνωρίζει το μοντέλο, εκτιμά τα χαρακτηριστικά του κι επιθυμεί να τα ξαναβρεί στη νέα γενιά του. Ακόμα και στην i5, η οποία δεν θα διαφέρει εμφανισιακά, καθώς η διάδοση της ηλεκτροκίνησης είναι ταχύτατη και θέλουμε τους παραδοσιακούς πελάτες της BMW να την αποδεχτούν δίχως φόβο”.

 

Η απόλαυση της οδήγησης πάντοτε βρισκόταν στην καρδιά του DNA της BMW, αλλά πλέον οι εσωτερικοί χώροι γίνονται όλο και πιο σημαντικοί. “Ακόμα και με την ψηφιακή επανάσταση, ακόμα και με τις νέες καμπίνες στις οποίες τα κουμπιά έχουν σχεδόν εξαφανιστεί, ο οδηγός παραμένει στο επίκεντρο”, εξηγεί ο σχεδιαστής. “Το επόμενο βήμα θα είναι τα νέα head-up display, σημαντικά εμπλουτισμένα σε πληροφορίες, αλλά και πιο ασφαλή, καθώς επιτρέπουν στον οδηγό να διατηρεί τα χέρια του στο τιμόνι και τα μάτια του στο δρόμο”. Αρκετές αλλαγές θα υπάρξουν και στα υλικά. “Τέρμα οι σκοτεινές καμπίνες, όπως αυτές του παρελθόντος. Όλα θα γίνουν πιο ανοιχτόχρωμα, πιο ζεστά, με ύφασμα, μαλλί και νέα ανακυκλώσιμα ή και ήδη ανακυκλωμένα υλικά. Αυτά θα μεταμορφώσουν το αυτοκίνητο σε μια “επέκταση” του καθιστικού μας. Αρχής γενομένης από το 2025, τα νέα μοντέλα είναι σχεδιασμένα για να αποσυναρμολογούνται και να ανακυκλώνονται εύκολα. Συνεργαζόμαστε στενά με τους προμηθευτές μας προκειμένου να το επιτύχουμε”. Ο σπορ χαρακτήρας είναι κάτι που θα εξακολουθήσει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. “Σε όλα τα μοντέλα προσφέρουμε την έκδοση M Sport, για όσους επιθυμούν πιο επιθετική σχεδίαση. Το 50-60% των πελατών μας επιλέγει αυτές τις εκδόσεις”, προσθέτει ο van Hooydonk.

COMO CAR WEEK

Επιστρέφοντας στο Concours d’ Elegance, του οποίου η BMW είναι επίσημος συνεργάτης εδώ και πολλά χρόνια, η διοργάνωση επιθυμεί ν’ αναπτυχθεί, ακολουθώντας το παράδειγμα της Καλιφόρνια. “Τις ημέρες πριν την έναρξη του διαγωνισμού, διοργανώσαμε για τους συμμετέχοντες δύο track days στη Μόντσα. Οι συμμετέχοντες περιηγήθηκαν επίσης στο Μιλάνο, τη Φραντσιακόρτα και το Κόμο”, καταλήγει ο van Hooydonk. “Με το FuoriConcorso, που λαμβάνει χώρα σε τρεις βίλες στις όχθες της λίμνης και την εκδήλωση στη Villa Erbe, ονειρευόμαστε να ενοποιήσουμε τις εκδηλώσεις σε μία ενιαία Como Car Week, στην οποία οι λάτρεις του αυτοκινήτου θα μπορούν να θαυμάσουν πραγματικά εξαιρετικά αυτοκίνητα”.

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο