Η Toyota βρίσκεται στη κορυφή των πωλήσεων για την Ελλάδα εδώ και πολλά χρόνια, με ένα πρακτικό και αποδοτικό supermini ως «αιχμή του δόρατος» για τη τρομερή της επιτυχία.
Φυσικά, πρόκειται για το Toyota Yaris.
Το 2012, το Yaris ήταν το πρώτο supermini με full υβριδική τεχνολογία. Με βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρoυ, κύκλου Atkinson, που απέδιδε 74 ίππους και 111 Nm ροπής, διέθετε δύο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι του χάριζαν ιδιαίτερη ζωντάνια στις εκκινήσεις και δυνατότητα ηλεκτροκίνησης για μικρές αποστάσεις. Και όλα αυτά σε μία εποχή που το diesel κυριαρχούσε στην ευρωπαϊκή αγορά, ακόμη και στα μικρά της κατηγορίας Β, όπως το Yaris. Κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί πόσο εύστοχη θα αποδεικνυόταν, μετά το dieselgate, αυτή η πολιτική της Toyota. Έκτοτε, το Yaris έγραψε ιστορία επιτυγχάνοντας εντυπωσιακές πωλήσεις, παρά την πάντα τσιμπημένη τιμή του – σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Απλά, ο κόσμος μπορούσε να καταλάβει ότι η υβριδική τεχνολογία όχι μόνο κοστίζει, αλλά έχει και νόημα στην πράξη. Το 2023, οι Ιάπωνες γιόρτασαν την παραγωγή 10 εκατομμυρίων μονάδων.
Τώρα βρισκόμαστε στη φάση facelift του μοντέλου τέταρτης γενιάς, χωρίς εξωτερικό restyling. Όλες οι αλλαγές είναι ουσιαστικές, κρυμμένες στην καμπίνα και οι σημαντικότερες αφορούν την ασφάλεια. Η γκάμα περιλαμβάνει πλέον δύο υβριδικές εκδόσεις. Αφενός τη γνωστή με τον κινητήρα των 116 ίππων και αφετέρου την πιο ισχυρή, των 131 ίππων. Η τελευταία συνδυάζεται όμως αποκλειστικά με πλούσια επίπεδα εξοπλισμού, όπως μπορείτε να δείτε και στην ιστοσελίδα της Toyota. Σε τεχνολογικό επίπεδο, το κινητήριο σύνολο διαθέτει έναν ελαφρώς ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα 84 ίππων (αντί 80), με πολύ καλύτερη ροπή (185 Nm από 141), κάτι που οφείλεται στις αναβαθμίσεις του λογισμικού και της κεντρικής μονάδας διαχείρισης. Το αποτέλεσμα είναι 12% αυξημένη ισχύς συστήματος, δηλαδή από 116 σε 131 ίππους. Σε κάθε περίπτωση, η κατανάλωση παραμένει εξαιρετικά χαμηλή, στα 3,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (ή 3,9 λίτρα στην ισχυρότερη έκδοση).
Πόσο κοστίζει;
Οι εκδόσεις με τους 116 ίππους ξεκινούν από τις 21.620€, ενώ αυτές με τους 131 ίππους, που συνοδεύονται από πιο πλούσιο εξοπλισμό, από 27.040€.
Βέβαια, ακόμη και η εισαγωγική έκδοση LIVE των 116 ίππων δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «φτωχή», καθώς διαθέτει:
- Οθόνη πολυμέσων 9″
- Ασύρματη σύνδεση smartphone
- Δερμάτινο τιμόνι
- Αυτόματο κλιματισμό
- Ηλεκτροχρωματικό καθρέφτη
Και τώρα, με το χρηματοδοτικό πρόγραμμα Toyota Flex, το νέο υβριδικό Yaris είναι πιο προσιτό από ποτέ: μόλις με 274,96€ το μήνα! Το ποσό της μηνιαίας δόσης προκύπτει από το Χρηματοδοτικό Πρόγραμμα Toyota Flex με προκαταβολή 5.846,60 € και αποπληρωμή σε 36 μήνες.
Διαμορφώστε το δικό σας Toyota Yaris εδώ
Όλες οι ειδήσεις
Dacia: Φθηνό και τετρακίνητο θα είναι το ηλεκτρικό Duster – Όλα όσα γνωρίζουμε
Στην Ελλάδα το νέο SUV της Ford που καίει 2,62 ευρώ στα 100 km – Δες την τιμή του