TOP NEWS

Chevrolet Corvette Stingray: Προσοχή… τσιμπάει!

chevrolet-corvette-stingray-prosochi-tsibaei-668106

Τέτοιες μέρες ακριβώς μισό αιώνα πριν, στο βουνό της Πάρνηθας έσμιξαν αρμονικά χαράσσοντας το ίχνος τους στην ιστορία, η ακόρεστη δύναμη της θέλησης ενός σκληροτράχηλου μεσήλικα και ένα ονειρικό αυτοκίνητο, η Chevrolet Corvette Stingray. Σήμερα περιδιαβαίνουμε το χώρο με τον απόγονο του τετράτροχου «ονείρου», κυριευμένοι ολοκληρωτικά από…δέος!

του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, φωτογραφίες Βασίλης Κωστάκος, Τάσος Αρωνίτης

Σημαδιακός ο Απρίλιος του 1968 για το πλανήτη ολάκερο. Τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, καταγράφεται μια αλληλουχία σημαντικότατων γεγονότων που καθόρισαν το ρου της σύγχρονης παγκόσμιας ιστορίας. Από τη δολοφονία του Martin Luther King, μέχρι την έναρξη της «Άνοιξης της Πράγας» που αποτέλεσε το έναυσμα μίας σειράς συνταρακτικών αλλαγών στις χώρες του πρώην Ανατολικού μπλοκ. Σημαδιακός ωστόσο έμελλε να είναι και για την Ελλάδα, ευτυχώς χωρίς ανάλογα επεισοδιακού χαρακτήρα στιγμές.

Η αρχή έγινε στις 4 Απριλίου του έτους, όταν στο κατάμεστο - από 60.000 θεατές - Καλλιμάρμαρο Στάδιο, η ομάδα μπάσκετ της ΑΕΚ νικά τη Σλάβια Πράγας και κατακτά πανηγυρικά το Κύπελλο Κυπελλούχων Ευρώπης.

­

Κάποτε στη Πάρνηθα

Τρεις μέρες αργότερα, στις 7 Απριλίου πιο συγκεκριμένα, δέκα οκτώ χιλιόμετρα βορειότερα στις παρυφές της Πάρνηθας, εκκινεί στην ομώνυμη ανάβαση με το Νο 44 στις πόρτες μία λευκή Chevrolet Corvette Sting Ray C2. Οδηγός της, ο τότε 56χρονος Τζώνυ Πεσμαζόγλου, ιδιοκτήτης της ΕΛΦΙΝΚΟ αποκλειστικός αντιπρόσωπος εκείνη την εποχή των Opel, Chevrolet και Cadillac στη χώρα μας. Εκείνη τη Κυριακή λοιπόν, ο «σερ Τζων» των Ελληνικών αγώνων αυτοκινήτου, κέρδισε τον αγώνα και έγραψε ιστορία καλύπτοντας τη διαδρομή των δέκα χιλιομέτρων της ανάβασης σε 6’. 37’’,9!

Επίδοση που αποτελεί ακατάρριπτο Πανελλήνιο ρεκόρ. Υπενθυμίζουμε πως δέκα χρόνια προγενέστερα, το 1958 δηλαδή όταν και ο αγώνας προσμετρούσε στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αναβάσεων, ο Γερμανός  Wolfang Von Trips κορυφαίος πιλότος της Φόρμουλα Ένα της εποχής (που έχασε τη ζωή του στη Μόντσα το 1961), οδηγώντας μία λιλιπούτεια Porsche RS Spider είχε σημειώσει στην ίδια διαδρομή χρόνο 6’.30’’,9.

Λαμβάνοντας υπόψη, την κατά πολύ μεγαλύτερη ηλικία του Πεσμαζόγλου, το γεγονός ότι επρόκειτο περί ενός ερασιτέχνη οδηγού αγώνων και επιπρόσθετα, τη κτηνώδη ιπποδύναμη των 500 και πλέον ίππων της τεράστιας Corvette, η νίκη του εκλαμβάνει επικές διαστάσεις. Mόνο τυχαίο και υπερβολικό δεν είναι άλλωστε το παρανόμι «στρίγγλα», που είχε αποδοθεί τόσο εύστοχα στη λευκή Sting Ray. Στρίγγλα λόγω του απόκοσμου και στριγκού ήχου του V8 κινητήρα της, που ξεπηδούσε από τις πλαϊνές απολήξεις των εξατμίσεων τραντάζοντας το έδαφος. Και επιπρόσθετα στρίγγλα, καθότι η θηριώδης ιπποδύναμη της απαιτούσε υψηλές ικανότητες και αστείρευτο ψυχικό σθένος από μέρους του οδηγού. Αν υπήρχε το παραμικρό έλλειμμα σε κάποιο από τα δύο προαπαιτούμενα, τότε δεν είχες καμία απολύτως τύχη μαζί της. Και ο αείμνηστος Τζώνυ Πεσμαζόγλου πέραν πάσης αμφιβολίας διέθετε, αμφότερα τα χαρακτηριστικά σε αμέτρητες ποσότητες! Αυτή η μεγαλειώδης επίδοση είναι άρρηκτα συνυφασμένη με, την άνθιση των Ελληνικών αγώνων αυτοκινήτου που διήρκεσε κάμποσες δεκαετίες στη συνέχεια. Ωστόσο είναι συνυφασμένη και με ένα τραγικό γεγονός: ενόσω ο Πεσμαζόγλου τερμάτιζε νικητής στη Πάρνηθα, την ίδια στιγμή ο 32χρονος Jim Clark, ένας από τους καλύτερους πιλότους της Φόρμουλα Ένα όλων των εποχών, έπαιρνε «εκκίνηση» για το αέναο ταξίδι στην αιωνιότητα χάνοντας τη ζωή του στη πίστα του Hockenheim. Τι ειρωνεία πράγματι.

Προφανώς, τώρα αντιλαμβάνεσθε γιατί είναι «σημαδιακός» ο συγκεκριμένος Απρίλιος…

 

Σοκ και δέος!

Δεν θυμάμαι πια πόσες φορές έχω βρεθεί στη Πάρνηθα με πρόφαση τις επαγγελματικές υποχρεώσεις. Κι όμως κάθε φορά είναι πάντα όπως τη πρώτη φορά. Ακαταμάχητη η ιδιαίτερη αύρα που μου εκπέμπει ο ορεινός όγκος, όπως και η ξεχωριστή αγωνιστική ιστορία που τον συνοδεύει.

Έτσι μπορείτε να αντιληφθείτε το καταιγισμό των συναισθημάτων που με κυρίευσαν, όταν βρέθηκα για μία ολόκληρη μέρα εντός μίας Chevrolet Corvette Stingray (τρίτης γενιάς C3 του 1976). Aπογόνου με άλλα λόγια της προαναφερόμενης δαφνοστεφανομένης στρίγγλας, που μπορείτε να θαυμάσετε στις φωτογραφίες αλλά και στο σχετικό video στο κανάλι του Autotypos.gr στο Youtube. Κι αυτό χάρη στον Κύριο Τάκη Φωτεινόπουλο, απερχόμενο Πρόεδρο της ΦΙΛΠΑ. Ένα Κύριο με καθαρό βλέμμα, βαθύ γνώστη μα πάνω απ’ όλα, αγνό λάτρη για ότι κλασσικό (σ.σ. και όχι μόνο) κινείται σε τέσσερεις μα και δύο τροχούς! Εξίσου θηριώδης στην όψη λοιπόν η C3, χάρμα οφθαλμών ιδιαίτερα στη συγκεκριμένη κατακόκκινη απόχρωση, κάθε μέτρο που πορεύεσαι μαζί της, αποτελεί ένα συνταρακτικό ταξίδι στο χρόνο κυριολεκτικά. Καθώς στρίβαμε στις φουρκέτες της Πάρνηθας ο στακάτος, μπάσος ήχος των 5.7 λίτρων του V8 ατμοσφαιρικού κινητήρα της με το κωδικό L48, αναμιγνύονταν με τις ζητωκραυγές του πλήθους στο ανέβασμα του πείσμωνα γερόλυκου στις 7 Απριλίου του 1968. Τουλάχιστον στη φαντασία μου.

Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας L48 έχει χωρητικότητα 5,7 λίτρα είναι 8κύλινδρος σε διάταξη V συνδυάζεται με, 4 καρμπυρατερ, καταλυτικό μετατροπέα και διακρίνεται για τη πλούσια ροπή του

Σε κάθε βύθισμα του γκαζιού, το απότομο «σπάσιμο» της πρόσφυσης στο πίσω άξονα, απόρροια του κοντού μεταξονίου (2,48μ.) και της πλούσιας ροπής (366Nm) των πολλών κυβικών, δεν έπαψε στιγμή να μου προκαλεί, σοκ και θαυμασμό. Σοκ γιατί αν η επίγονος των 180 ίππων αντιδρά έτσι, τότε μόνο με τρόμο μπορώ να αναλογιστώ πως συμπεριφέρονταν η νικήτρια της Πάρνηθας του ’68 των 500+ ίππων (σε συνδυασμό με το στενότερο πλάτος της διαδρομής και την άσφαλτο γυαλί του τότε). Και αμέριστος θαυμασμός, προφανές πλέον, για τον ατρόμητο πηδαλιούχο!

Ξέχωρα όμως από το χωροχρόνο της Πάρνηθας, η συγκεκριμένη Corvette Sting Ray είναι ένας αυθεντικός εκπρόσωπος της περίφημης Muscle Car Era, όπως οι Αμερικανοί έχουν βαφτίσει τις γενιές του μοντέλου που παρήχθησαν από το 1967 έως το 1978. Και άπαντα τα στοιχεία που την απαρτίζουν συνολικά κραυγάζουν Muscle Car!

Χαμηλή (1,21μ.), φαρδιά (1,75μ.), τεράστια σε μήκος (4,70μ.), με τη καμπίνα τοποθετημένη σχεδόν πάνω στο πίσω άξονα και το ατελείωτο καπό με τα «παραφουσκωμένα» εμπρός φτερά, όλα μα όλα τα στοιχεία ανεξαιρέτως του κατασκευασμένου από κέβλαρ αμαξώματος, γεννούν σκεπτομορφές για νωχελικές διαδρομές με ηλιοβασίλεμα στη μυθική route 66 ή στις παραλίες του Μαλιμπού της Καλιφόρνια. Διαλέγετε και παίρνετε, ότι σας ταιριάζει καλύτερα σε σχέση με τον αυθεντικότερο διαχρονικό εκπρόσωπο του Αμερικάνικου ονείρου (από τη θετική πλευρά του εννοείται)! Είτε χαλαρά, είτε παίζοντας με τη τρομερή ροπή, το μόνο σίγουρο είναι πως η Chevrolet Corvette, ανεξαρτήτως γενιάς και ιπποδύναμης, όταν ρολάρει με 50 μίλια στα highway ή τινάζει ακαριαία όλο νεύρο τα προκλητικά πισινά της, θα αποτελεί στους αιώνες των αιώνων ένα σημαντικότατο κεφάλαιο στην Παγκόσμια σπορ αυτοκινητική κουλτούρα.

End of story!

Διαφορετική η πίσω όψη στη συγκεκριμένη γενιά του 1976 που υπεβλήθη σε facelift, αποκτώντας νέα σχεδίαση στο τμήμα που φιλοξενούνται τα πίσω φανάρια αλλά και μικρούς γωνιακούς προφυλαχτήρες στα άκρα

https://www.youtube.com/watch?v=N4I51gV1wEs

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ CHEVROLET CORVETTE STINGRAY COUPE C3 5.7 V8 (1976)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 5.733κ.εκ., 8 κύλινδρος σε διάταξη V

ΙΣΧΥΣ: 180 ίπποι

ΚΙΒΩΤΙΟ: Μηχανικό 4 σχέσεων

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Πίσω τροχοί

ΑΝΑΡΤΗΣΗ εμπρός/ πίσω: ανεξάρτητη με διπλούς εγκάρσιους βραχίονες (SLA type) / ανεξάρτητη τριών συνδέσμων με εγκάρσιους βραχίονες και ράβδους στρέψης

ΦΡΕΝΑ εμπρός/πίσω: Δίσκοι/ δίσκοι

ΒΑΡΟΣ: 1.605 κιλά

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο