TOP NEWS

Mercedes GLC: Πρώτες Εντυπώσεις

mercedes-glc-protes-entyposeis-651240

Το ανανεωμένο, στην καμπίνα και τα πολυμέσα, SUV της Στουτγκάρδης εξακολουθεί να ποντάρει στους θερμικούς κινητήρες, όλοι τους εξηλεκτρισμένοι. Άνετο στο δρόμο, τα πάει περίφημα ακόμα κι όταν δεν υπάρχει δρόμος

Tου Andrea Rapelli – Aπόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος

Η GLC είναι το πρώτο σε πωλήσεις SUV της γερμανικής εταιρείας. Το γεγονός ότι η δεύτερη γενιά της διατίθεται αποκλειστικά με θερμικούς κινητήρες, έστω εξηλεκτρισμένους, δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη. Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz, «αυτό ζητούν οι πελάτες σε αυτή τη μεταβατική περίοδο». Ειδικά όσοι ζουν σε περιοχές που δεν είναι γεμάτες με σημεία φόρτισης. Εξάλλου, οι οπαδοί της ηλεκτροκίνησης μπορούν ν’ αποκτήσουν μια EQC. Η οποία μετά από μια σύντομη καριέρα προορίζεται για συνταξιοδότηση.

ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΤΗ “C”

H GLC βασίζεται στα μηχανικά μέρη της C-Class. Αποτελεί, όπως λέμε, μια «ασφαλή επιλογή» με τον κινητήρα τοποθετημένο κατά το διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου. Οι διαστάσεις του νέου μοντέλου είναι ελαφρά αυξημένες. Κατά έξι εκατοστά στο μήκος (4,72 μ. στο σύνολο) και κατά δύο εκατοστά στο μεταξόνιο. Το πλάτος παραμένει αμετάβλητο. Αν τύχει και τη δείτε παρκαρισμένη δίπλα σε μια GLB (4,63 μ.), θα θεωρήσετε ότι τα δύο μοντέλα ανήκουν στην ίδια κατηγορία. Μόνο που στην πράξη οι διαφορές τους είναι αρκετές. Με κυριότερη απ’ όλες την πλατφόρμα στην οποία βασίζονται. Η GLB βασίζεται στην πλατφόρμα της A-Class, με τους εγκάρσια τοποθετημένους κινητήρες και την κίνηση στους εμπρός μόνο τροχούς (προαιρετικά 4×4). Η GLC είναι αποκλειστικά τετρακίνητη. Η GLB μπορεί προαιρετικά να διαθέτει επταθέσια διάταξη, ενώ κοστίζει και αρκετά φθηνότερα (περίπου 20.000 ευρώ) από τις αντίστοιχες εκδόσεις της GLC.

Τα παραπάνω αρκούν για να δικαιολογήσουν τη διαφορά μεταξύ των δύο μοντέλων. Βέβαια, αρκεί ν’ ανοίξει κανείς την πόρτα και να κάτσει στη θέση του οδηγού για ν’ αντιληφθεί τη διαφορά. Μπροστά του θα δει τον (εκτενώς διαμορφώσιμο) πίνακα οργάνων και την κατακόρυφου προσανατολισμού οθόνη αφής του συστήματος MBUX της C-Class. Πέρα από εντυπωσιακή, η GLC είναι και εύκολη στη χρήση. Μέσω των φωνητικών εντολών, λέγοντας «Hey Mercedes» μπορείς να ορίσεις σημείο προορισμού στο σύστημα πλοήγησης, να ρυθμίσεις τη θερμοκρασία στην καμπίνα, ν’ αλλάξεις σταθμό στο ραδιόφωνο και πολλά ακόμα. Όλα αυτά μπορείς βέβαια να τα κάνεις και μέσω της οθόνης αφής, αλλά θ’ αναγκαστείς ν’ αποσπάσεις την προσοχή σου από το δρόμο.

Η αύξηση των διαστάσεων που προαναφέραμε, δεν δείχνει να επηρεάζει ιδιαίτερα το χώρο για τους επιβάτες. Αυξάνει όμως σημαντικά ο χώρος αποσκευών, κατά 70 λίτρα σύμφωνα με την εταιρεία (στα 620 λίτρα). Η τιμή αυτή ισχύει μόνο για τις ήπια υβριδικές εκδόσεις. Στις plug-in υβριδικές, η τοποθετημένη ακριβώς κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών μπαταρία μειώνει τη χωρητικότητα στα 470 λίτρα.

Μιας και αναφερθήκαμε στις plug-in υβριδικές εκδόσεις, η χωρητικότητα της μπαταρίας τους έχει αυξηθεί από τις 13,5 στις 31,2 kWh. Κάτι που σημαίνει ότι η ηλεκτρική αυτονομία ξεπερνά πλέον τα 100 χιλιόμετρα. Στις ήπια υβριδικές εκδόσεις, όπως η 220 d που είχαμε στη διάθεσή μας, η αυτονομία με γεμάτο ρεζερβουάρ ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα.

ΠΑΝΩ ΑΠ’ ΟΛΑ Η ΑΝΕΣΗ

Αυτό που δεν αλλάζει είναι η παρεχόμενη άνεση, ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της GLC. Ειδικά στην περίπτωση που επιλέξει κανείς το προαιρετικό σύστημα αερανάρτησης Airmatic (περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων στο πακέτο εξοπλισμού Engineering που κοστίζει 3.633 ευρώ). Με την αερανάρτηση, δε νιώθεις την τραχύτητα του οδοστρώματος στην οσφυϊκή χώρα ενώ οι ανωμαλίες και ατέλειες του οδοστρώματος ουσιαστικά εξαλείφονται στην πλειονότητά τους. Χάρη και στην εξαιρετική ηχομόνωση, νιώθεις σα να αιωρείσαι μερικά εκατοστά πάνω από την άσφαλτο. Ο θόρυβος κύλισης περιορίζεται στο ελάχιστο, όπως και ο αεροδυναμικός, γεγονός που σου επιτρέπει να συνομιλείς χαμηλόφωνα με το συνοδηγό.

Όλα τα παραπάνω δε σημαίνουν ότι η GLC υστερεί όταν αρχίζουν οι στροφές. Το αντίθετο. Πλέον διαθέτει σύστημα τετραδιεύθυνσης (περιλαμβάνεται στο πακέτο Engineering που προαναφέραμε) και άμεσο σύστημα διεύθυνσης (επίσης προαιρετικό). Τα συστήματα αυτά προσφέρουν έναν απρόσμενο κι ευχάριστο δυναμισμό. Μη φανταστείτε βέβαια ότι την καθιστούν ισάξια με μια Alfa Romeo Stelvio στις στροφές. Οι κλίσεις είναι αισθητές, αλλά ακόμα και σε επαρχιακούς δρόμους η GLC ταξιδεύει γρήγορα και με ασφάλεια, δίχως να απαιτεί ιδιαίτερη προσπάθεια από τον οδηγό της. Οι 197 ίπποι του biturbo diesel κινητήρα της είναι επαρκείς και δεν «ζορίζονται» ιδιαίτερα από το βάρος του αυτοκινήτου. Πετάγεται σβέλτα στην εκκίνηση και εν κινήσει, χάρη και στην άψογη συνεργασία του κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο με τις εννέα σχέσεις. Ιδιαίτερα επιτυχημένη είναι και η ενσωμάτωση του ήπια υβριδικού συστήματος των 48 V. Συνεργάζεται αρμονικά με τον κινητήρα και το κιβώτιο, εξασφαλίζοντας πολύ ομαλές διακοπές και επανεκκινήσεις (του κινητήρα).

Όπως ήταν αναμενόμενο, ανανεωμένα είναι και τα συστήματα ADAS. Η GLC προσφέρει αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2, όπως και πριν, αλλά πλέον η διατήρηση της τροχιάς είναι πιο ακριβής και βοηθά τον οδηγό να μείνει στη λωρίδα του έως τα 210 χλμ./ώρα. Το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος λειτουργεί έως τα 100 χλμ./ώρα (από 60). Το σύστημα ανάγνωσης οδικών πινακίδων «διαβάζει» και τις πινακίδες που προειδοποιούν για έργα στο οδόστρωμα και προειδοποιεί τον οδηγό όταν πλησιάζει σε διασταύρωση με σήμα «STOP» ή κόκκινο φανάρι.

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο