TOP NEWS

Porsche 911 εναντίον μητέρας Φύσης: Μία νέα πρόκληση 

porsche-911-enantion-miteras-fysis-mia-nea-proklisi-646693

Ένα ζευγάρι πειραματικών Porsche 911 σκαρφάλωσε στις απότομες πλαγιές του Ojos del Salado της Χιλής, στο υψηλότερο ηφαιστείου του κόσμου. 

Στα σχεδόν 60 χρόνια της δοξασμένης ιστορίας της, η Porsche 911 έχει ανταποκριθεί σε όλες τις προκλήσεις, τόσο στην πίστα όσο και στον δρόμο. Τώρα, η Γερμανική εταιρεία γράφει ένα νέο κεφάλαιο, με ένα μοναδικό ζευγάρι πειραματικών 911 να δοκιμάζεται εκεί που δεν υπάρχουν δρόμοι, εκεί που ο αέρας είναι αραιός, εκεί που η θερμοκρασία είναι πολύ κάτω από το μηδέν και ακόμη και τα φυτά δεν μπορούν να επιβιώσουν. 

Η ομάδα, με επικεφαλής τον δρομέα μεγάλων αποστάσεων και λάτρη της περιπέτειας, Romain Dumas, ξεκίνησε με στόχο να εξερευνήσει τα όρια του 911. Για αυτή την περιπέτεια, ως προορισμός επιλέχθηκε ένα από τα πιο αφιλόξενα μέρη στον κόσμο, που δεν είναι άλλο απο το περίφημο Ojos del Salado της Χιλής, το ψηλότερο ηφαίστειο του κόσμου. 

Το πρώτο μέρος της δοκιμασίας ολοκληρώθηκε, με μια Porsche 911 να γίνεται ένα από τα ελάχιστα οχήματα οποιουδήποτε είδους που έχουν φτάσει ποτέ σε τόσο ακραίο υψόμετρο. Ξεπερνώντας τα 6.000 μέτρα, η 911, με τον Romain Dumas στο τιμόνι, ήρθε αντιμέτωπη με τις απότομες κλίσεις, τους διάσπαρτους ογκόλιθους και τις παγωμένες πλαγιές.  

Παράλληλα, οι θερμοκρασίες που έφταναν τους 30 βαθμούς υπό το μήδεν και ο φτωχός σε οξυγόνο αέρας δοκίμαζε τις αντοχές τις ομάδας σε κάθε βήμα. Τα αδιάβατα τείχη χιονιού και πάγου που συναντούσαν όσο πλησίαζαν στην κορυφή αποτέλεσαν την δυσκολότερη δοκιμασία, αποδεικνύοντας ταυτόχρονα το τι πραγματικά μπορούν να καταφέρουν αυτά τα αυτοκίνητα υπό τις σωστές συνθήκες. Προς το παρόν, η δοκιμή ολοκληρώθηκε, με την ομάδα να δηλώνει ενθουσιασμένη από την εμπειρία. 

«Αυτή ήταν μια πραγματικά αξέχαστη και ιδιαίτερη εμπειρία, σε ένα μέρος που είναι ταυτόχρονα όμορφο και βάναυσο – υποθέτω ότι οι μοναδικές μηχανές στον κόσμο που ήταν ψηλότερα από εμάς σήμερα ήταν αεροσκάφη! Για την ομάδα και για το αυτοκίνητο, δεν ήταν παρά ένα μάθημα – και απο την πρώτη στιγμή, το αυτοκίνητο ήταν σκληρό και ευκίνητο. Ήμασταν σκληροί με τους εαυτούς μας και πραγματικά το ρίξαμε κατευθείαν στα βαθιά στην πρώτη του δοκιμασία, ωστόσο, το αυτοκίνητο ένιωθε σαν στο σπίτι του», δήλωσε ο Romain Dumas, οδηγός της 911 και επικεφαλής της ομάδας.  

«Τρέφουμε τεράστιο σεβασμό για όσους έχουν φτάσει ψηλότερα. Κανείς δεν έχει συναντήσει τόσο πολύ πάγο και χιόνι κοντά στην κορυφή του ηφαιστείου, αλλά παρόλα αυτά σκαρφαλώσαμε πάνω από τα 6.000 μέτρα, στο σημείο που τα τοιχώματα του πάγου και του χιονιού μας απέτρεψαν από το να προχωρήσουμε περαιτέρω. Είμαστε πραγματικά περήφανοι για το τι κατάφερε το αυτοκίνητο αλλα και η ομάδα αυτή τη φορά και ελπίζουμε ότι θα ακολουθήσουν πολλές περισσότερες περιπέτειες στο μέλλον». 

Romain Dumas

Ο Δόκτωρ Frank-Steffen Walliser, Αντιπρόεδρος του Complete Vehicle Architecture and Characteristics στην Porsche AG, ανέθεσε στον αρχιμηχανικό της Porsche 911, Michael Rösler, το εν λόγω έργο. «Ήταν μαγική εμπειρία να κατασκευάσουμε μια 911 όπως δεν την έχει ξαναδεί ο κόσμος – που έγινε δυνατό από μια μικρή ομάδα από λάτρεις της μηχανικής. Η 911 έχει ήδη αποδείξει το μέταλο της στην πίστα και φυσικά στο δρόμο. Με αυτό το έργο, εστιάσαμε εκεί που δεν υπάρχουν δρόμοι», δήλωσε ο Rösler, Διευθυντής ολόκληρης της σειράς οχημάτων 911. «Το να δοκιμάσουμε τις θεωρίες μας σημαίνει να βρούμε τα πιο αφιλόξενα μέρη για να δούμε αν λειτουργούν – και στο υψηλότερο ηφαίστειο του κόσμου, τα καταφέραμε». 

Στον πυρήνα των αυτοκινήτων βρίσκεται η 911 (Τύπος 992) Carrera 4S εξοπλισμένη με τον εργοστασιακό υπερτροφοδοτούμενο εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα, που αποδίδει 443 ίππους υπό στάνταρ συνθήκες και την εργοστασιακή χειροκίνητη μετάδοση επτά σχέσεων. Η 911 αποδείχθηκε μια εξαιρετική βάση, χάρη στον συνδιασμό μιας στιβαρής αλλά ελαφριάς κατασκευής πλαισίου, ενός μικρού μεταξονίου, άφθονης ισχύος και ικανότητας να ανταπεξέρχεται καλά σε εξαιρετικά μεγάλα υψόμετρα. Οι μηχανικοί στη βάση έρευνας και ανάπτυξης της Porsche στο Weissach, κοντά στη Στουτγάρδη, σε στενή συνεργασία με την Romain Dumas Motorsport, άφησαν τη συνδυασμένη δημιουργικότητά τους αχαλίνωτη, καθώς εργάστηκαν για να προετοιμάσουν τα αυτοκίνητα για τις απαιτήσεις του βουνού. 

 

Ο ειδικός εξοπλισμός για την 911 

Τα δύο αυτοκίνητα εξοπλίστηκαν αρχικά με κλωβούς ασφαλείας, καθίσματα από ανθρακονήματα και ιμάντες για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις μιας τόσο δύσκολης αποστολής. Στη συνέχεια, προστέθηκαν αποστάτες ανάρτησης για να αυξηθεί η απόσταση από το έδαφος στα 350 χλστ., ενώ οι νέες, πιο κοντές σχέσεις επιτρέπουν την ακριβή, απαλή επιτάχυνση σε χαμηλές ταχύτητες, λειτουργλώντας καλά με τα μεγάλα, πρόσφατα τοποθετημένα χωμάτινα ελαστικά. Επιπλέον, τα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με ειδική, ελαφριά, αλλά εξαιρετικά σκληρή προστασία από ίνες αραμιδίου κάτω από το αμάξωμα, που επιτρέπουν την ολίσθηση πάνω από βράχους. 

Στα αυτοκίνητα προστέθηκε μια συσκευή που ονομάζεται Porsche Warp-Connecter, αρχικά σχεδιασμένη για χάρη του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αυτή σχηματίζει έναν μηχανικό σύνδεσμο μεταξύ των τεσσάρων τροχών, για να επιτρέπει την συνεχή πρόσφυση ακόμα και όταν το πλαίσιο δέχεται ακραίες στρεβλώσεις. Χρησιμοποιήθηκαν επίσης χειροκίνητα, εναλλασσόμενα μπλοκέ διαφορικού μαζί με ένα προηγμένο σύστημα steer-by-wire.  

Τέλος, προστέθηκε ένας εργάτης στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, ενώ το αμάξωμα αναθεωρήθηκε για να δημιουργηθεί αρκετός χώρος για τους τροχούς και τα ελαστικά πλάτους 310 χλστ. Το σύστημα ψύξης έπρεπε επίσης να τοποθετηθεί σε υψηλότερο σημείο, για να επιτρέψει στο αυτοκίνητο να αντιμετωπίσει τα πιο απαιτητικά τμήματα του δρόμου χωρίς φόβους για ζημιές. Ως τελική πινελιά, το αμάξωμα βάφτηκε σε δύο διακριτικές αποχρώσεις – η μία με τον ίδιο χρωματικό συνδυασμό Porsche Motorsport που κοσμεί το αγωνιστικό 963 LMDh και η δεύτερη σε χρώμα τύπου 911, σχεδιασμένη από την ομάδα styling στο Weissach. 

«Πριν από 30 και πλέον χρόνια, μια ομάδα μηχανικών της Porsche τοποθέτησε τετρακίνηση σε μια 911 για να εξερευνήσει το «τι θα γινόταν αν;» – και είμαι περήφανος που αυτή η φυσική περιέργεια και το κίνητρο των μηχανικών να εξερευνήσουν τα όρια, να δοκιμάσουν νέες ιδέες και πάνω απ’ όλα να εμπνεύσουν, είναι ζωντανή», είπε ο Walliser. «Έργα όπως αυτό είναι ζωτικής σημασίας για το ποιοι είμαστε στην Porsche. Καθώς ξεκίνησαν το ταξίδι τους, η ομάδα στόχευσε κυριολεκτικά στον ουρανό. Ελπίζω να είναι απλά η πρώτη από τις πολλές περιπέτειες που θα ακολουθήσουν». 

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο