TOP NEWS

Πόσο αυξάνουν την κατανάλωση τα αξεσουάρ στην οροφή;

poso-afxanoun-tin-katanalosi-ta-axesouar-stin-orofi-653515

Ειδικά στα ταξίδια, οι μπαγκαζιέρες οροφής και οι σχάρες για ποδήλατα ή πέδιλα του σκι αυξάνουν σημαντικά τους αποθηκευτικούς χώρους. Όμως, αυξάνουν δραματικά και την κατανάλωση. Ας δούμε πόσο, δοκιμάζοντας ένα ηλεκτρικό και ένα diesel

Το πορτμπαγκάζ δεν χωράει όλες τις τσάντες; Κανένα πρόβλημα, αρκεί να επιλέξει κανείς την κατάλληλη μπαγκαζιέρα οροφής που βλέπουμε ολοένα και συχνότερα στους ελληνικούς δρόμους. Ή, εάν είστε λάτρης των σπορ, την αντίστοιχη σχάρα για το ποδήλατο, τα σκι ή το κανό σας. Ωστόσο, η επιλογή αυτή έχει ένα κόστος. Δεν εννοούμε μόνο το κόστος που έχουν οι ράγες οροφής, η σχάρα ή η μπαγκαζιέρα που ξεκινά από τα 100 ευρώ και μπορεί να ξεπεράσει τα 1.000 ευρώ, ανάλογα με τη μάρκα και το σύστημα. Εννοούμε την αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. Όλοι έχουμε ακούσει ότι είναι μεγαλύτερη, πόσο όμως; Για να απαντήσουμε στο ερώτημα, μετρήσαμε την κατανάλωση ενός Audi Q3 Sportback 35 TDI S tronic με και χωρίς τα αξεσουάρ στην οροφή του.

ΑΙΣΘΗΤΗ Η ΔΙΑΦΟΡΑ

Με σταθερή ταχύτητα 90 χλμ/ώρα, δηλαδή ταχύτητα χαμηλότερη από εκείνη που συνήθως διατηρούμε στον αυτοκινητόδρομο, το Q3 χωρίς τα αξεσουάρ κατανάλωσε 4,65 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Στα 130 χλμ/ώρα, στο νόμιμο όριο των αυτοκινητόδρομων στην Ελλάδα δηλαδή, η κατανάλωση ανέβηκε στα 7,15 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Με τοποθετημένη τη σχάρα για τα πέδιλα και δύο ζεύγη σκι, η κατανάλωση αυξήθηκε αντίστοιχα στα 5,2 (+12%) και 8,4 (+17%) λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Εν συνεχεία τοποθετήσαμε τη μπαγκαζιέρα οροφής και η κατανάλωση αυξήθηκε ακόμα περισσότερο. Στα 5,6 λίτρα (+20%) με σταθερή ταχύτητα 90 χλμ/ώρα, ενώ παραδόξως μειώθηκε σε σύγκριση με τη σχάρα του σκι, στα 8,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (+16% σε σχέση με την αρχική τιμή).

Είστε περίεργοι να δείτε πόσο επηρεάζουν τα συγκεκριμένα αξεσουάρ την κατανάλωση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου; Χρησιμοποιήσαμε ένα Audi Q4 e-tron, η κατανάλωση του οποίου είναι 14,9 kWh ανά 100 χιλιόμετρα με σταθερή ταχύτητα 90 χλμ/ώρα και 25,6 kWh με σταθερή ταχύτητα 130 χλμ/ώρα. Με σχάρα και σκι, η κατανάλωση αυξάνεται αντίστοιχα στις 18,5 και 31,2 kWh. Δηλαδή αυξήθηκε κατά 24 και 22% αντίστοιχα. Με τη μπαγκαζιέρα, οι τιμές κατανάλωσης που μετρήσαμε ήταν παραπλήσιες μ’ εκείνες που λάβαμε με τη σχάρα και τα σκι.

Με την ευκαιρία, μετρήσαμε και τα επίπεδα θορύβου για να δούμε εάν και κατά πόσο αυτά αυξήθηκαν. Ας πούμε ότι έως τα 100 χλμ/ώρα, οι αλλαγές είναι αμελητέες. Στα 130 χλμ/ώρα, όμως, ο δείκτης θορύβου (Articulation Index) μειώθηκε από το 68 (δίχως αξεσουάρ οροφής) στο 47 (με άριστα το 100).

+17% ΜΕ ΣΧΑΡΑ & ΠΕΔΙΛΑ ΣΚΙ

Τόσο αυξήθηκε η κατανάλωση του Q3 Sportback 35 TDI στα 130 χλμ/ώρα

ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΔΕΝ ΨΕΥΔΟΝΤΑΙ

Πρωταγωνιστές στη δοκιμή μας, τα δύο Audi. Το ένα diesel, το άλλο ηλεκτρικό, αμφότερα δοκιμάστηκαν από το Κέντρο Δοκιμών μας πρώτα με την οροφή τους ελεύθερη, κατόπιν με τη σχάρα και τα σκι και στο τέλος με τη μπαγκαζιέρα. Με αυτόν τον τρόπο, περιορίσαμε στο ελάχιστο τις όποιες μεταβλητές (πχ κίνηση) ενδέχεται να επηρέαζαν το αποτέλεσμα των μετρήσεων. Όπως φαίνεται στο γράφημα, η παρουσία των αξεσουάρ στην οροφή του Q3 Sportback 35 TDI S Tronic άλλαξε σημαντικά την αεροδυναμική του οχήματος και κατ’ επέκταση την κατανάλωση.

+16% ΜΕ ΜΠΑΓΚΑΖΙΕΡΑ

Τόσο αυξήθηκε η κατανάλωση του Q3 Sportback 35 TDI στα 130 χλμ/ώρα

ΕΥΣΤΑΘΕΙΑ: ΝΙΩΘΕΙΣ ΤΟ ΒΑΡΟΣ

Οι νόμοι της φυσικής δεν υπόκεινται σε αντικειμενικές απόψεις. Τα 70 κιλά που τοποθετήσαμε στη μπαγκαζιέρα οροφής στο Q3 επηρεάζουν σημαντικά τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Η μάζα που τοποθετείται τόσο ψηλά ενισχύει τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου. Δίχως τη μπαγκαζιέρα, η ταχύτητα εισόδου στη στροφή ήταν 106 χλμ/ώρα. Με τη μπαγκαζιέρα, η ταχύτητα μειώθηκε στα 97 χλμ/ώρα. Επιπλέον, ο οδηγός αναγκάστηκε να επέμβει νωρίτερα με το τιμόνι (για να διορθώσει την τροχιά) και η παρέμβαση του ESP ήταν πιο έντονη.

 

Όλες οι ειδήσεις

 

 

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο