ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Αν κάνεις αυτό στη μοτοσυκλέτα ή στο scooter σου, δεν γλυτώνεις την πτώση

an-kaneis-afto-sti-motosykleta-i-sto-scooter-sou-den-glytoneis-tin-ptosi-766215

Μια συνήθεια που… ομορφαίνει τα αυτοκίνητα και δεν έχει καμία θέση στον κόσμο των δυο τροχών λόγω μεγάλης επικινδυνότητας

Οι μοτοσυκλέτες είναι για πολλούς όχι απλώς μέσο μετακίνησης αλλά αντικείμενο πάθους και προσωπικής έκφρασης. Πέρα από την οδήγηση τους, πολλοί είναι αυτοί που βρίσκουν μεγάλη ευχαρίστηση στο να τις φροντίζουν, να  τις πλένουν και να τις γυαλίζουν. Δεν βρίσκουμε  τίποτα κακό σε αυτό, ωστόσο, υπάρχει ένα σημείο πάνω σε μοτοσυκλέτες και scooter, καλό είναι μένει… ματ: τα ελαστικά.

Το γυαλιστικό ελαστικών (tire shine) είναι προϊόν εξαιρετικά δημοφιλές στα αυτοκίνητα. Δίνει στις πλαϊνά  των ελαστικών ένα βαθύ, μαύρο, γυαλιστερό φινίρισμα και προσφέρει την αίσθηση του «καινούργιου». Όμως στους δύο τροχούς, η χρήση τέτοιων προϊόντων μπορεί να αποβεί επικίνδυνη.

Διαβάστε επίσης: Οδήγηση και μουσική: Αυτό είναι το μεγάλο όφελος για τον οδηγό

Τα περισσότερα γυαλιστικά περιέχουν σιλικόνη ή άλλες λιπαντικές ουσίες. Αυτό σημαίνει ότι, αν εφαρμοστούν κατά λάθος στο πέλμα του ελαστικού ή σε οποιοδήποτε σημείο που έρχεται σε επαφή με την άσφαλτο, μειώνεται δραστικά η πρόσφυση. Στην περίπτωση μοτοσυκλετών και scooter, αυτό μπορεί να είναι μοιραίο, με κίνδυνο γλιστρήματος στο φρενάρισμα ή όταν το δίτροχο πάρει κλίση σε μια στροφή.

Σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα, όπου τα πλαϊνά των ελαστικών (sidewalls) δεν αγγίζουν ποτέ το δρόμο, στις μοτοσυκλέτες το ελαστικό λειτουργεί εντελώς διαφορετικά. Ένα μεγάλο μέρος του προφίλ των ελαστικών, είναι και πέλμα, σχηματίζοντας την λεγόμενη «κορώνα», την επιφάνεια δηλαδή που έρχεται σε επαφή με την άσφαλτο, όταν το όχημα βρίσκεται υπό κλίση.

Τα πλαϊνά τμήματα των ελαστικών στα δίτροχα είναι στενά και αμέσως μετά από αυτά ξεκινά το πέλμα. Κατά την εφαρμογή ενός τέτοιο προϊόντος  λοιπόν, είναι πολύ πιθανό μια ποσότητα να πέσει ή να απλωθεί και στην κορώνα. Τα γυαλιστικά, είναι φτιαγμένα για να μένουν επάνω στο ελαστικό και η αφαίρεση της στρώσης που δημιουργούν δεν είναι εύκολη υπόθεση.

Δεν αξίζει σε καμία περίπτωση το ρίσκο μιας… γυαλισμένης λωρίδας με κίνδυνο απώλειας της πρόσφυσης, πόσο μάλλον όταν το σημείο όπου κατά πάσα πιθανότητα θα πέσει το γυαλιστικό, θα είναι στα άκρα του πέλματος, εκεί που το ελαστικό «πατά» όταν οι κλίσεις είναι μεγάλες.

Όλες οι ειδήσεις

Το νέο Kia EV4 έφτασε στην αγορά – Πρώτη τιμή

Ταξίδι με cruise control: Το κόλπο για να κάνεις οικονομία και να μην καις υπερβολικά

ΟΠΕΚΕΠΕ και στην Αυστραλία: Φαρμακοποιός έπαιρνε επιδόματα και αγόραζε supercars

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο