ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Ταξίδι με cruise control: Το κόλπο για να κάνεις οικονομία και να μην καις υπερβολικά

taxidi-me-cruise-control-to-kolpo-gia-na-kaneis-oikonomia-kai-na-min-kais-ypervolika-766147

Όσοι ταξιδεύουν συχνά με το αυτοκίνητο σε εθνικούς δρόμους και αυτοκινητοδρόμους γνωρίζουν καλά την άνεση που προσφέρει το cruise control.

Όμως, αυτό που δεν γνωρίζουν όλοι είναι ότι η σωστή χρήση του μπορεί να οδηγήσει σε αισθητή εξοικονόμηση καυσίμου — αρκεί να ξέρεις πότε να το αφήσεις να λειτουργεί «μόνο του» και πότε να παίρνεις τον έλεγχο.

Ford

Το cruise control όντως βοηθά – απλώς… υπό όρους

Σε ευθείες και επίπεδες διαδρομές, το cruise control είναι πραγματικά σύμμαχος της οικονομίας. Διατηρώντας σταθερή ταχύτητα, αποφεύγει τα συχνά ανεβοκατεβάσματα στο δεξί πετάλι, που κάνουν οι περισσότεροι οδηγοί ακόμα κι αν δεν το καταλαβαίνουν. Το αποτέλεσμα; Μειωμένη κατανάλωση και πιο ξεκούραστη οδήγηση.

To πρόβλημα με τις ανηφόρες

Εκεί όμως που αυτή η λειτουργία δεν είναι τόσο αποδοτική, είναι στα ανηφορικά κομμάτια. Ο λόγος είναι απλός: όταν το σύστημα εντοπίσει ότι το αυτοκίνητο χάνει ταχύτητα σε μια ανηφόρα, προσπαθεί να επανέλθει στην προκαθορισμένη τιμή το συντομότερο δυνατόν. Πώς το κάνει αυτό; Επιταχύνοντας απότομα και ανεβάζοντας στροφές, κάτι που οδηγεί σε αυξημένη κατανάλωση καυσίμου.

Η λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι ο οδηγός να αναλάβει προσωρινά τον έλεγχο του γκαζιού, ώστε να επιταχύνει πιο ομαλά και προοδευτικά, αποφεύγοντας τις απότομες αλλαγές. Αυτό σημαίνει λιγότερη πίεση στον κινητήρα και σαφώς μικρότερη κατανάλωση. Μόλις περάσει την ανηφόρα, μπορεί να ενεργοποιήσει ξανά το cruise control.

Τι γίνεται με το adaptive cruise control;

Το adaptive cruise control, η πιο εξελιγμένη εκδοχή του συστήματος, έχει το πλεονέκτημα ότι προσαρμόζει την ταχύτητα ανάλογα με τη ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου που βρίσκεται μπροστά του. Σε διαδρομές με πυκνότερη κίνηση στο δρόμο, μπορεί να διαχειριστεί καλύτερα τα σενάρια με αυξομειώσεις ταχύτητας, ακόμα και σε ανηφόρες.

Ωστόσο, και αυτό έχει τα όριά του. Αν το προπορευόμενο όχημα φρενάρει απότομα και στη συνέχεια επιταχύνει ξανά, το adaptive cruise control θα προσπαθήσει να επανέλθει στην επιθυμητή ταχύτητα, με ενδεχόμενο να επιταχύνει πιο έντονα απ’ όσο χρειάζεται. Και πάλι δηλαδή, ο ανθρώπινος έλεγχος είναι πιο “ευγενικός” και οικονομικός σε τέτοια σενάρια.

Το συμπέρασμα;

Το cruise control είναι ιδανικό για ευθείες διαδρομές και μπορεί να σου εξοικονομήσει αρκετά λίτρα καυσίμου σε μεγάλα ταξίδια. Όμως, όταν δεις μπροστά σου ανηφόρα ή σενάρια με εναλλαγές ταχύτητας, κάνε το εξής απλό: πάρε εσύ τον έλεγχο του γκαζιού. Η διαφορά στην κατανάλωση —και κατ’ επέκταση στο πορτοφόλι σου— μπορεί να είναι σημαντική.

Με λίγα λόγια: το cruise control είναι ένα χρήσιμο εργαλείο και όχι αυτόματος πιλότος. Το “κόλπο” είναι να ξέρεις πότε να το χρησιμοποιείς και πότε όχι.

Όλες οι ειδήσεις

Λ. Βουλιαγμένης: Νεαροί με μοτοσυκλέτες προσπαθούν να αποφύγουν μπλόκο – Παραλίγο να πατήσουν αστυνομικό [Βίντεο]

Peugeot 208: Οι 5 λόγοι που πούλησε περισσότερο από κάθε SUV τον Ιούνιο στην Ελλάδα

Πάνω από 3,4 εκατ. ευρώ τα πρόστιμα τον Ιούνιο – Τι θα πλήρωναν οι παραβάτες με τον νέο ΚΟΚ

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο