ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Το «κρυφό» κουμπί που έχουν όλα τα αυτοκίνητα – Αυτοί δεν πρέπει να το πατούν

to-kryfo-koubi-pou-echoun-ola-ta-aftokinita-aftoi-den-prepei-na-to-patoun-762043

Με τις τιμές των καυσίμων να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα και τον πληθωρισμό να πλήττει τα εισοδήματα παγκοσμίως, κάθε συμβουλή για οικονομία είναι πολύτιμη για τα νοικοκυριά και, κυρίως, για τους οδηγούς.

Σε αυτόν τον αγώνα, η τεχνολογία δείχνει να είναι ένας ισχυρός σύμμαχος. Ωστόσο, όπως κάθε εργαλείο, έτσι κι αυτή μπορεί να κρύβει παγίδες—ειδικά για τους κατόχους πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων.

Στο προσκήνιο έρχεται η λειτουργία Eco των σύγχρονων οχημάτων, όταν αυτά διαθέτουν επιλογή προγράμματος οδήγησης. Σκοπός του Eco Mode είναι ξεκάθαρος: μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και, κατ’ επέκταση, περιορισμός των εκπομπών ρύπων. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της πιο ήπιας απόκρισης του γκαζιού, της μειωμένης ισχύος του κινητήρα, της «συγκρατημένης» λειτουργίας του κλιματισμού και της προσαρμογής των αλλαγών σχέσεων στο αυτόματο κιβώτιο για χαμηλότερες στροφές λειτουργίας.

Η εξοικονόμηση μπορεί να φτάσει μέχρι και το 20% στην κατανάλωση, γεγονός που καθιστά το πρόγραμμα ιδιαίτερα δελεαστικό για την καθημερινή οδήγηση, ειδικά εντός πόλης. Όμως εδώ ακριβώς εντοπίζεται και ο κίνδυνος: η υπερβολική χρήση του Eco Mode ενδέχεται να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στους πετρελαιοκινητήρες.

Το κύριο ζήτημα εντοπίζεται στα σύγχρονα αντιρρυπαντικά συστήματα, όπως η βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR) και το φίλτρο μικροσωματιδίων (DPF). Η οδήγηση σε χαμηλές στροφές και θερμοκρασίες ευνοεί τη συσσώρευση υπολειμμάτων άνθρακα, τα οποία μπορούν να φράξουν την EGR, οδηγώντας ακόμη και σε ακριβές επισκευές. Παράλληλα, το DPF απαιτεί υψηλές θερμοκρασίες—κοντά στους 600°C—για να ενεργοποιηθεί η διαδικασία «αναγέννησής» του, κάτι που δεν επιτυγχάνεται σε ήπιες, σύντομες διαδρομές με ενεργοποιημένο το Eco Mode.

Η τεχνολογία μπορεί να μας προσφέρει λύσεις, αλλά απαιτεί ενημέρωση και σωστή χρήση. Ειδικά για τους οδηγούς πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, η συνεχής οδήγηση σε Eco Mode μπορεί να αποδειχθεί πιο δαπανηρή από αυτό που προσπαθεί να προλάβει. Η ισορροπία ανάμεσα στην οικονομία και τη σωστή λειτουργία του κινητήρα είναι το «κλειδί» για μακροπρόθεσμα οφέλη.

Όλες οι ειδήσεις

Μην τα παραμελείς: Οι 8 καλοκαιρινές παγίδες για τους οδηγούς και τα αυτοκίνητα τους

Οδηγούμε την καθηλωτική Alfa Romeo 33 Stradale των 630 ίππων

Τι σημαίνουν και από που έχουν προκύψει τα ονόματα των αυτοκινητων της VW;

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο