FORMULA 1

Formula 1: Όσα έγιναν στο Grand Prix του Καναδά – Η σύγκρουση των δύο McLaren και η κυριαρχία Ράσελ

formula-1-osa-eginan-sto-grand-prix-tou-kanada-i-sygkrousi-ton-dyo-mclaren-kai-i-kyriarchia-rasel-763073

Το 10ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 πραγματοποιήθηκε στην πίστα του Μόντρεαλ, στον Καναδά. Μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ο Τζόρτζ Ράσελ, στη 2η θέση τερμάτισε ο εξαιρετικός Μαξ Φερστάπεν, και την 3η  θέση κατέλαβε ο Κίμι Αντονέλι.

Το Grand Prix του Καναδά είχε όλα τα στοιχεία ενός κλασικού αγώνα Formula 1: ένταση, συγκρούσεις, στρατηγικές μάχες και φινάλε υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Η πίστα του Μόντρεαλ πρόσφερε ένα συναρπαστικό θέαμα, με τις υψηλές θερμοκρασίες – άνω των 50°C στο οδόστρωμα – να επηρεάζουν καθοριστικά τις επιλογές των ομάδων και τις επιδόσεις των οδηγών. Η διαχείριση των ελαστικών αποδείχθηκε κρίσιμη, καθώς λίγοι κατάφεραν να ολοκληρώσουν τον αγώνα με μία μόνο αλλαγή, παρά τους αρχικούς σχεδιασμούς. Ανάμεσά τους ξεχώρισαν δύο οδηγοί που βαθμολογήθηκαν: ο Νίκο Χούλκενμπεργκ, που εκκίνησε με μέση γόμα και έβαλε τη σκληρή στον 19ο γύρο διανύοντας με αυτή 51 γύρους, και ο Εστεμπάν Οκόν, που ξεκίνησε με τη σκληρή και έφτασε μέχρι τον 57ο γύρο προτού τοποθετήσει τη μέση για τους τελευταίους 12 γύρους. Ο Γάλλος οδηγός τερμάτισε έναν γύρο πίσω από τον Ράσελ.

Formula 1: Κυριαρχία Ράσελ από την εκκίνηση

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τον Τζορτζ Ράσελ στην κορυφή, διατηρώντας την πρωτοπορία του αγώνα από την πρώτη στροφή. Πίσω του, ο Όσκαρ Πιάστρι έχασε την 3η θέση από τον Αντρέα Αντονέλι, μία κίνηση που αποδείχθηκε καθοριστική για τη διαμόρφωση του βάθρου. Οι αναβαθμίσεις της Mercedes φαίνεται να αποδίδουν, καθώς ο Ράσελ δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο από τον Μαξ Φερστάπεν. Ο Ολλανδός πρωταθλητής είχε στραμμένη την προσοχή του στον Αντονέλι, ο οποίος τον πλησίασε επικίνδυνα τόσο στον 12ο όσο και στον 37ο γύρο. Ο Φερστάπεν, δείχνοντας εμπειρία και στρατηγική ωριμότητα, μπήκε στα pits και τις δύο φορές, αποφεύγοντας μία ενδεχόμενη προσπέραση από τον 18χρονο Ιταλό. Η τακτική αυτή του επέτρεψε να διατηρήσει τη 2η θέση και να εξασφαλίσει 18 πολύτιμους βαθμούς.

Formula 1: Η σύγκρουση των δύο McLaren

Η μάχη για την 4η θέση εξελίχθηκε σε εσωτερική μονομαχία ανάμεσα στους δύο οδηγούς της McLaren, Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις. Η προσπάθεια του Νόρις να προσπεράσει από την εσωτερική στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού είχε τραγική κατάληξη: ο Βρετανός έκανε λάθος, χτύπησε τον teammate του, έχασε την εμπρός αεροτομή και προσέκρουσε στον τοίχο, προκαλώντας σοβαρή ζημιά στην ανάρτηση. Αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, ενώ τιμωρήθηκε με ποινή 5 δευτερολέπτων, καθώς κρίθηκε υπαίτιος για το συμβάν. Μετά τον αγώνα, ο Νόρις ανέλαβε πλήρως την ευθύνη, δηλώνοντας: «Νόμιζα ότι ο Όσκαρ θα μετακινούνταν λίγο πιο δεξιά, όχι για να με αφήσει να περάσω, αλλά απλά το υποτίμησα. Ήταν όλο δικό μου λάθος, αναλαμβάνω την πλήρη ευθύνη. Ζητώ συγγνώμη από την ομάδα και από τον Όσκαρ που επιχείρησα κάτι τέτοιο. Άλλο είναι μία τίμια κίνηση στη φουρκέτα και άλλο να είσαι ανόητος, όπως ήμουν στο τέλος». Ο αγώνας ολοκληρώθηκε υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας, καθώς η McLaren του Νόρις είχε ακινητοποιηθεί στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, επισφραγίζοντας με δραματικό τρόπο ένα Grand Prix γεμάτο ένταση και ανατροπές.

Από την πλευρά του, ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Όσκαρ Πιάστρι, που ωφελήθηκε από τη σύγκρουση, καθώς διεύρυνε τη διαφορά στους 22 βαθμούς, δήλωσε: «Αμυνόμουν από την εσωτερική και μετά ένιωσα ένα μικρό άγγιγμα – αυτό είναι, ειλικρινά, το μόνο που μπορώ να πω αυτή τη στιγμή. Προφανώς, είναι κρίμα για την ομάδα. Ήταν έτσι κι αλλιώς ένας κάπως δύσκολος αγώνας. Δεν ήταν το ευκολότερο Σαββατοκύριακο. Πιστεύω ότι ο ρυθμός μας ήταν εντάξει στο δεύτερο μισό και νομίζω ότι ήμασταν πιο γρήγοροι από τα μονοθέσια γύρω μας, απλά όχι αρκετά. Αυτό σήμαινε ότι ήταν πολύ δύσκολο να σημειώσουμε ουσιαστική πρόοδο. Δυσκολευτήκαμε λίγο με τη μέση γόμα, αλλά φάνηκε να τα πηγαίνουμε καλύτερα όταν άρχισε η τοπική παραμόρφωση των ελαστικών για όλους. Χρειαζόμασταν ο αγώνας να διαρκέσει περίπου 30 γύρους παραπάνω. Έχουμε κάποια πράγματα να μάθουμε».

Η πρώτη επίσημη αντίδραση της McLaren ήρθε από τον αγωνιστικό διευθυντή της ομάδας, Αντρέα Στέλλα: «Ποτέ δεν θέλουμε να δούμε μονοθέσιο της McLaren να εμπλέκεται σε ατύχημα, και σίγουρα δεν θέλουμε να βλέπουμε επαφή μεταξύ των δύο McLaren. Αυτή η κατάσταση είναι απαράδεκτη. Εκτιμούμε το γεγονός ότι ο Λάντο παραδέχτηκε αμέσως το λάθος του και ζήτησε συγγνώμη από την ομάδα, κάτι που, για εμάς, κάπως μετριάζει την κατάσταση. Είμαι βέβαιος ότι πήρε ένα σημαντικό μάθημα από αυτόν τον αγώνα, καθώς πλήρωσε και τίμημα στη μάχη του πρωταθλήματος. Ο ρυθμός μας ήταν καλός στο δεύτερο μισό και νομίζω ότι ήμασταν ταχύτεροι από τα μονοθέσια γύρω μας, απλώς όχι αρκετά για να κερδίσουμε ουσιαστικές θέσεις.»

Μετά το τέλος του αγώνα, στο βάθρο, ο μεγάλος νικητής Τζόρτζ Ράσελ εμφανίστηκε περιχαρής και δήλωσε: «Είμαι πολύ χαρούμενος που φέραμε την πρώτη μας νίκη φέτος. Ένιωθα ότι είχα τον έλεγχο και διαχειρίστηκα σωστά τον αγώνα. Παρά τις υψηλές θερμοκρασίες, κάναμε εξαιρετική δουλειά με τα ελαστικά και είχαμε ρυθμό να κρατήσουμε πίσω τους αντιπάλους μας. Ευχαριστώ την ομάδα στο Μπράκλεϊ και το Μπρίξγουορθ. Συγχαρητήρια και στον Κίμι για το πρώτο του βάθρο, είναι μόνο η αρχή. Έχουμε βελτιωθεί, αλλά γνωρίζαμε ότι το Μόντρεαλ μας ταίριαζε. Δεν μπορούμε όμως να προτρέχουμε, υπάρχει ακόμα δουλειά αν θέλουμε να διεκδικούμε νίκες σε κάθε αγώνα. Ανυπομονώ για την Αυστρία».

Δείτε τις δηλώσεις των Αντονέλι, Φερστάπεν και Ράσελ, μετά το τέλος του αγώνα εδώ

Όλες οι ειδήσεις

2.500 ευρώ φθηνότερο το SUV της Opel – Κάτω από 20.000€

Αυτό είναι το νέο μικρό κινέζικο ηλεκτρικό, ιδανικό για την πόλη – Ξεκινά από μόλις 8400 ευρώ!

Le Mans: Νίκη για τη Ferrari και δικαίωση για τον Ρομπερτ Κούμπιτσα

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο