TOP NEWS

Οι πρώτες εντυπώσεις μας από το υβριδικό Renault Clio e-Tech

oi-protes-entyposeis-mas-apo-to-yvridiko-renault-clio-e-tech-613731

H Renault τοποθετεί στο Clio ένα πρωτότυπο υβριδικό σύστημα, το οποίο προσφέρει σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου και σχετικά χαμηλό επίπεδο εκπομπών CO2.

Πριν από 10 χρόνια, όταν η Renault ξεκίνησε να σκέφτεται την τοποθέτηση υβριδικών κινητήρων, ο υπεύθυνος των συστημάτων μετάδοσης της γαλλικής εταιρείας, Nicolas Fremau πειραματιζόταν με τα διάσημα τουβλάκια της Lego, για να δημιουργήσει ένα ιδιαίτερο σε τεχνολογία κιβώτιο. Κατόπιν παρουσίασε την ιδιαίτερη κατασκευή του στους προϊσταμένους του, οι οποίοι ενθουσιάστηκαν με την ιδέα του και του έδωσαν το πράσινο φως. Δεκατέσσερις μήνες μετά το νέο σύστημα ήταν έτοιμο και σήμερα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του πλήρως υβριδικού Clio και των plug-in hybrid εκδόσεων των Captur και Megane.

Εν συντομία, το υβριδικό Clio E-TECH διαθέτει ένα ατμοσφαιρικό θερμικό σύνολο βενζίνης 1,6 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρες, ο ένας έχει αναλάβει κυρίως να ξεκινά τον βενζινοκινητήρα, να συγχρονίζει τις στροφές στο κιβώτιο και να διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας πάνω από ένα ελάχιστο όριο ώστε να παίρνει μπροστά ο βενζινοκινητήρας. Ο δεύτερος είναι συνδεδεμένος με το ειδικό κιβώτιο ταχυτήτων (multi-mode), ενώ δεν λείπουν η μίζα-γεννήτρια υψηλής τάσης HSG (High-Voltage Starter Generator) και η μπαταρία.

Το κιβώτιο δεν διαθέτει συμπλέκτη, αλλά και κάποια “περιττά” γρανάζια όπως αυτά της πρώτης, δεύτερης και όπισθεν, καθώς το Clio E-TECH ξεκινά πάντα με τη βοήθεια του ηλεκτρικού μοτέρ, που χρησιμοποιείται και όταν χρειαστεί να κινηθεί προς τα πίσω. Μονάχα κατά τη διάρκεια της οδήγησης, η μίζα-γεννήτρια ξεκινά τη λειτουργία του θερμικού συνόλου, το οποίο πρακτικά επιτρέπει στον οδηγό να οδηγεί με τον ίδιο τρόπο που θα οδηγούσε ένα αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων.

ΟΜΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Χάρη στην ιδιαίτερη κατασκευή του, το συγκεκριμένο κιβώτιο λειτουργεί χωρίς τα ενοχλητικά κομπιάσματα και τη μονότονη αίσθηση ενός αντίστοιχου CVT. Η σχεδίασή του είναι πολύ απλή, περιλαμβάνει τον απολύτως απαραίτητο αριθμό εξαρτημάτων, μειώνει τις απώλειες ενέργειας, διαθέτει κόμπακτ διαστάσεις και μικρό βάρος. Η τεχνολογία multi-mode σε συνδυασμό με τους τρεις κινητήρες εγγυώνται πάντα τα μέγιστα, τόσο σε ότι αφορά την απόδοση (στην επιλογή Sport αποδίδει 140 ίππους και αξιοσημείωτες επιταχύνσεις εκ κινήσει), όσο και στην βελτιστοποίηση της παρεχόμενης ενέργειας, μέσω του προγράμματος MySense. Επίσης, υπάρχει και η επιλογή EV, που εξασφαλίζει τη δυνατότητα έως 80% ηλεκτροκίνησης και ανάλογα το ποσοστό της μπαταρίας λιθίου των 1,2kWh, σε αστικό περιβάλλον και σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου (σύμφωνα με τη Renault της τάξης του 40% σε σχέση με ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης).

Κατά τη διάρκεια της πρώτης επαφής δεν είχα την ευκαιρία να υπολογίσω ακριβώς το χρονικό διάστημα που λειτουργεί είτε ο ηλεκτροκινητήρας, είτε το θερμικό σύνολο, αλλά αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι ο πρώτος κυριαρχεί, ειδικά στις συχνές στάσεις που προκαλεί το κυκλοφοριακό χάος των μεγαλουπόλεων. Παράλληλα, στο κιβώτιο ταχυτήτων υπάρχει η επιλογή “Β”, που θεωρείται ιδανική για την επαναφόρτιση της μπαταρίας στο μέγιστο βαθμό. Επίσης, αφήνοντας το πόδι από το δεξί πεντάλ, είναι τέτοια η επιβράδυνση, όπου πολλές φορές η οδήγηση γίνεται με ένα πεντάλ, όπως ακριβώς συμβαίνει σε μερικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, όπου το φρένο χρησιμοποιείται σε έκτακτες περιπτώσεις.

Κινούμενος στο επαρχιακό δίκτυο και στον αυτοκινητόδρομο, θα ήθελα ο 1.600άρης κινητήρας να μπορούσε να αποδώσει καλύτερα. Αλλά, το καλό νέο στη συγκεκριμένη περίπτωση αφορά το σύστημα multi-mode, που βρίσκει τις ιδανικές στροφές, ανάλογα τη σχέση και χωρίς να θυσιάζει την αρκετά καλή ηχομόνωση της καμπίνας και βέβαια την οικονομία στο καύσιμο. Μέχρι να έχουμε στη διάθεσή μας τις επίσημες τιμές που θα ανακοινώσει το κέντρο δοκιμών του Quattroruote, να αναφέρω ότι ο υπολογιστής ταξιδιού έδειξε 4,5 λίτρα/100 χλμ, μία τιμή πολύ κοντά σε αυτή του εργοστασίου με τα 4,3 λίτρα/100 χλμ (βάση WLTP). Ανάλογες της κατασκευής είναι και οι εκπομπές CO2 με 96 γρ/χλμ.

Το νέο Renault Clio E-TECH είναι διαθέσιμο στην ιταλική αγορά με τις τιμές να ξεκινούν από τις 21.950 ευρώ, για τη βασική έκδοση Zen. Επιπλέον υπάρχουν τέσσερις ακόμα εκδόσεις(Intens, R.S. Line, Sl, Initiale Paris), με τις τιμές να κυμαίνονται ανάμεσα στις 23.800 και 27.700 ευρώ.

Του Lorenzo Facchinetti

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο