EDITOR'S PICK

Νέα Mercedes-Benz C-Class: Αποχαιρετισμός στα όπλα

nea-mercedes-benz-c-class-apochairetismos-sta-opla-614206

Η επόμενη γενιά της CClass είναι πολύ σημαντική για τη Mercedes. Με τεχνολογικές καινοτομίες όπως η πλατφόρμα MRA II, το MBUX από την SClass και το plugin σύνολο με ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χλμ. Και η AMG; Ετοιμάζεται ν’ αποχαιρετήσει τον V8.

Αν υπάρχει ένα πράγμα που μας διδάσκει η Formula 1 με το δόγμα «οτιδήποτε χρειαστεί» προκειμένου να σημειωθεί μια νίκη, αυτό είναι ότι σε ορισμένα θέματα δεν υπάρχει χώρος για αναποφασιστικότητα, νοσταλγία και συναισθήματα. Είναι μια διδασκαλία που, περισσότερο από τις υπόλοιπες ομάδες, δείχνει ν’ ασπάζεται η Mercedes, η οποία κυριαρχεί στο χώρο από το 2014 έως σήμερα.

Δόγμα το οποίο ασπάζεται και όσον αφορά στα επιβατικά αυτοκίνητα. Πηγαίνοντας πίσω στο 2000, τα μοντέλα της Mercedes υπολείπονταν σε πωλήσεις και ποιότητας έναντι των άμεσων ανταγωνιστών από την Audi και τη BMW. Ωστόσο, από το 2012 μπορούμε να εντοπίσουμε ένα σημείο καμπής που άλλαξε τα δεδομένα. Την παρουσίαση της τρίτης γενιάς της AClass. Το μοντέλο αυτό «ακύρωσε» 15 χρόνια ιστορίας των προκατόχων του και ακολούθησε σπορ φιλοσοφία (τηρουμένων πάντα των αναλογιών). Η αλλαγή αυτή συμπαρέσυρε την νοοτροπία της εταιρείας, η οποία έγινε πιο επιθετική και αδίστακτη (έναντι των αντιπάλων).

Α, ΟΠΩΣ ΑΛΛΑΓΗ

Τώρα έφτασε η στιγμή για μια αντίστοιχη αλλαγή και στην κατηγορία D, με την επικείμενη παρουσίαση της νέας γενιάς της CClass. Μια «επιχείρηση» που μόνο εύκολη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Η CClass είναι το μοντέλο της Mercedes με τις μεγαλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών, έχοντας ήδη ξεπεράσει τα 10 εκατομμύρια πωλήσεις από το 2013 (συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της 190). Παράγεται στη Γερμανία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Κίνα, την Ινδία, τη Βραζιλία, τη Νότια Αφρική, την Ινδονησία, τη Μαλαισία και την Ταϋλάνδη, για να πάρετε μια γεύση. Επομένως είναι ένα μοντέλο που δεν προσφέρεται για πειραματισμούς. Αυτό δεν σημαίνει «μην αγγίζετε», αλλά από πολλές απόψεις το ακριβώς αντίθετο.

ΑΙΧΜΗ ΤΟΥ ΔΟΡΑΤΟΣ ΤΟ MBUX

Ας ξεκινήσουμε από το σύστημα πολυμέσων. Η τρέχουσα γενιά, η W205 που παρουσιάστηκε το 2014, διαθέτει ένα οριζόντιου προσανατολισμού tablet αναρτημένο πάνω από τους αεραγωγούς. Μοντέρνα επιλογή για εκείνη την εποχή, μόνο που πλέον έχει αρχίσει να δείχνει τα χρονάκια της. Η λύση αυτή δεν άλλαξε κατά την ανανέωση του μοντέλου το 2018 (ούτε στα «παράγωγα» μοντέλα GLC και GLC Coupé). Σύντομα όμως η CClass θ’ αναβαθμιστεί σημαντικά με το νέο σύστημα πολυμέσων My MBUX από τη μεγαλύτερη SClass. Ο προσανατολισμός της οθόνης θα είναι πλέον κατακόρυφος, θα καταλαμβάνει ολόκληρη την κεντρική κονσόλα, θα λειτουργεί με φωνητικές εντολές (χωρίς να χρειάζεται η φράση κλειδί «Hey Mercedes» για να ενεργοποιηθούν) και θα είναι εμπλουτισμένο με τα πιο πρωτοποριακά χαρακτηριστικά του συστήματος. Μερικά από αυτά τα χαρακτηριστικά είναι ο τρισδιάστατος πίνακας οργάνων, η αναγνώριση προσώπου και δακτυλικών αποτυπωμάτων και το headup display με επαυξημένη πραγματικότητα, το οποίο προβάλλει τις ενδείξεις του συστήματος πλοήγησης σε εικονική απόσταση 10 μέτρων από το παρμπρίζ, σαν να διαθέτει οθόνη με διάμετρο 77’’.

ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΚΛΕΙΣΤΑ, ΕΑΝ ΤΟΛΜΑΣ

Άλμα προς τα εμπρός θα γίνει και στα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Η ναυαρχίδα της εταιρείας, η SClass, θα είναι ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα στον κόσμο με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3. Είναι βέβαιο ότι από την τεχνολογία αυτή θα επωφεληθεί και η CClass, αν και μάλλον μόνο μερικά. Σε τελική ανάλυση, ανεξάρτητα από το εάν θα μπορεί ο οδηγός της CClass να οδηγεί χωρίς να προσέχει το δρόμο (λειτουργία eyes off), οι τεχνικές προδιαγραφές θα υπάρχουν. Η νέα CClass θα βασίζεται στην –προερχόμενη από την SClass– πλατφόρμα MRA II. Η πλατφόρμα αυτή αποτελεί εξέλιξη της πλατφόρμας MRA, την οποία έφερε η CClass στο ντεμπούτο της και έκτοτε υιοθετήθηκε από τα μοντέλα με διαμήκη κινητήρα. Η νέα έκδοσή της διαθέτει σημαντικές καινοτομίες όπως η αντικατάσταση ορισμένων δομικών στοιχείων κατασκευασμένων από υψηλής αντοχής χάλυβα που πλέον αντικαθίστανται με αλουμινένια, τη δυνατότητα τοποθέτησης συστήματος τετραδιεύθυνσης και των ολοκληρωμένων κυκλωμάτων που απαιτούνται για την αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3.

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ

Η νέα CClass αναμένεται στις εκθέσεις των αντιπροσώπων της Mercedes εντός του πρώτου εξαμήνου του 2021. Με δεδομένο ότι η σημερινή έχει μήκος 4,69 μέτρα, το μήκος αναμένεται να ξεπερνά αρκετά τα 4,7 μέτρα. Οι μεγαλύτερες διαφορές θα εντοπίζονται στο μεταξόνιο (θα μεγαλώσει) και τη γκάμα των κινητήρων. Όλοι οι κινητήρες βενζίνης θα είναι turbo και ήπια υβριδικοί, ξεκινώντας από τον 1.500αρη των 197 ίππων (βασική έκδοση). Θα είναι επίσης διαθέσιμη με τον νέο 2λιτρο που είδαμε στην ανανεωμένη EClass. Αναμένεται επίσης να διατηρηθούν οι diesel κινητήρες των 1,6 (με 122 και 160 ίππους) και 2,0 λίτρων (με 194 και 245 ίππους). Εάν η υβριδική plugin έκδοση, σήμερα με 2λιτρο 4κυλινδρο κινητήρα βενζίνης, διατηρηθεί ως έχει, αναμένεται να βελτιωθεί η ηλεκτρική αυτονομία της ώστε να ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα.

Όσον αφορά τις εκδόσεις AMG, εδώ αναμένονται οι μεγαλύτερες ειδήσεις. Η C63, όπως όλα δείχνουν, ετοιμάζεται ν’ αποχαιρετήσει τον 4λιτρο biturbo V8. Ακόμα δεν γνωρίζουμε με βεβαιότητα να σας πούμε ποιος κινητήρας θα τον αντικαταστήσει, ωστόσο θα προσπαθήσουμε: Επιλογή πρώτη, μια αρκετά ισχυρότερη παραλλαγή του 3λιτρου 6κυλινδρου από τη C53. Μια πιο ακραία επιλογή είναι ο 2λιτρος της Α45 AMG, επίσης σημαντικά αναβαθμισμένος σε ισχύ. Είναι όμως αυτό εφικτό; Ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει 421 ίππους στην έκδοση S της Α45 (παγκόσμιο ρεκόρ για 2λιτρο 4κυλινδρο κινητήρα παραγωγής), ωστόσο θα μπορούσε να ξεπεράσει τους 500 ίππους με τη βοήθεια κάποιου ηλεκτρικού κινητήρα. Ναι, η C63 θα μπορούσε να μετατραπεί σε θηριώδες plugin υβριδικό, ώστε να σπάσει για τα καλά την παράδοση.

Του Fabio Sciarra Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος Σκίτσα: Marcelo Poblete

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο