TOP NEWS

Η τρίτη γενιά του Dacia Sandero: Πρώτες εντυπώσεις

i-triti-genia-tou-dacia-sandero-protes-entyposeis-617262

Του Marco Rocca

Η 3η γενιά του Dacia Sandero κάνει σημαντικά βήματα προόδου, με την υιοθέτηση της πλατφόρμας CMF-B, που γνωρίζουμε από τα Renault Clio και Captur. Επίσης, αναβαθμισμένη είναι η οδική συμπεριφορά, αλλά και ο εξοπλισμός ασφαλείας.

Το Dacia Sandero μπαίνει αισίως στην 3η του γενιά και παραμένει ένα μοντέλο που αποσκοπεί για να καλύψει τις βασικές μεταφορικές ανάγκες μίας οικογένειας, όντας πρακτικό, με καλούς εσωτερικούς χώρες και προπάντων με χαμηλή τιμή κτήσης. Ενδεικτικά στην Ιταλία η έκδοση Streetway ξεκινά από τις 8.950 ευρώ, ενώ για την crossover Stepway υπολογίστε 12.600 ευρώ (στην Ελλάδα αναμένεται). Σε σχέση με τον προκάτοχό του το δεύτερο παραμένει σχεδόν αναλλοίωτο σε ότι αφορά το συνολικό μήκος του αμαξώματος, κάτι που ισχύει και στο θέμα της πρακτικότητας του χώρου αποσκευών. Στα υπόλοιπα, η νέα πλατφόρμα CMF-B, που έχει μεταφερθεί αυτούσια από τα νέα Clio και Captur του χαρίζει επιπλέον πόντους.

Ας ξεκινήσουμε με την σχεδίαση του αμαξώματος. Ενώ στο παρελθόν είχαν γραφτεί πολλά σχετικά με την αδιάφορη εμφάνισή του, πλέον έχει γίνει πιο μοντέρνο. Το σχεδιαστικό του μοτίβο περιλαμβάνει καλύτερες αναλογίες, ενώ είναι και πιο μυώδες. Ανάλογης αντιμετώπισης είναι και η αρχική αίσθηση μπαίνοντας στο εσωτερικό, που διαθέτει αρκετά κοινά στοιχεία με το νέο Clio. Βέβαια, υπάρχουν ακόμα κάποιες όχι και τόσο καλαίσθητες λεπτομέρειες που συνεχίζονται από το παρελθόν, όπως τα σκληρά πλαστικά, τόσο κάτω από την κεντρική κονσόλα, όσο και σε πιο ορατές περιοχές, στο πάνω μέρος του ταμπλό και στα πλαϊνά των θυρών. Αλλά, η νέα διάταξη κάνει πιο ευχάριστη τη διαμονή. Πλέον το Sandero έχει προσωπικότητα και είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία που βελτιώνει την ποιότητα ζωής των επιβατών.

Πιο συγκεκριμένα, οι νέες ταπετσαρίες στο ταμπλό και στις πόρτες αποτελούν μία ευχάριστη νότα, κυρίως σε ότι αφορά την οπτική και λιγότερο την αφή. Επίκεντρο του ενδιαφέροντος δεν είναι άλλο από την τοποθέτηση του νέου συστήματος infotainment Media Nav, το οποίο συνδυάζεται με την κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών, η οποία ανήκει στον βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Comfort. Μπορεί να λείπει το σύστημα πλοήγησης, το οποίο τοποθετείται με την αντίστοιχη χρέωση (300 ευρώ στην Ιταλία), αλλά η απουσία του δεν είναι τόσο θεμελιώδης. Και αυτό γιατί οι υπεύθυνοι της Dacia σκεπτόμενοι πρακτικά, έχουν τοποθετήσει μία βάση στήριξης για smartphone, το οποίο μέσω ασύρματης σύνδεσης υποστηρίζει το πρωτόκολλο Apple CarPlay, μεταφέροντας το περιβάλλον του κινητού στην οθόνη του συστήματος, ενώ για τo λειτουργικό Android Auto η παραπάνω διαδικασία γίνεται αποκλειστικά μέσω καλωδίου USB, με τη θύρα να βρίσκεται κοντά στην οθόνη.

ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΠΡΑΚΤΙΚΟ

Η λίστα των προαιρετικών αξεσουάρ του νέου Sandero είναι σχεδόν πλήρης. Από αυτή δεν λείπει ο αυτόματος κλιματισμός, με τον οδηγό να ελέγχει τη θερμοκρασία και τη ροή του αέρα μέσω τριών άκρως λειτουργικών περιστροφικών διακοπτών που περιλαμβάνουν και ενσωματωμένη οθόνη. Τα νέα καθίσματα, που προέρχονται και αυτά από το Clio προσφέρουν καλή στήριξη στα σώματα, ενώ είναι ξεκούραστα στην περίπτωση μακρινών διαδρομών. ‘Ισως κάποιο θέμα να προκύψει στην περιοχή γύρω από τους γλουτούς, αλλά αυτό είναι μία μικρή λεπτομέρεια. Είναι σημαντικό να υπογραμμιστεί, επίσης, ότι τώρα το τιμόνι μπορεί επίσης να ρυθμιστεί εκτός από το ύψος και τηλεσκοπικά. Για να διευκολύνετε τη ζωή σας κατά την διάρκεια της παραμονής σας μέσα στο νέο Sandero, οι τεχνικοί της Dacia τοποθέτησαν επίσης αυτόματο σύστημα ενεργοποίησης των εμπρός φωτιστικών σωμάτων και υαλοκαθαριστήρων, αισθητήρες στάθμευσης που συνδυάζονται με πίσω κάμερα (κόστος στην Ιταλία 450 ευρώ) και το βολικό σύστημα χωρίς κλειδί (keyless). Όλα τα παραπάνω μας δείχνουν ξεκάθαρα ότι η νέα γενιά του Sandero έχει κάνει σημαντικά άλματα βελτίωσης, σε σχέση με τα μοντέλα του παρελθόντος. Σε αυτό σημαντικό ρόλο παίζει και ο αναβαθμισμένος εξοπλισμός συστημάτων υποβοήθησης, όπως το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (ενεργό σε ταχύτητες από 7 έως 170 χλμ./ώρα), η έκτακτη κλήση SOS και το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα. Για να μην αναφέρουμε ότι υπάρχουν επίσης έξι αερόσακοι και ηλεκτρικοί καθρέφτες με ενεργό σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας

ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ

Εκτός των αλλαγών στο εσωτερικό και στον εξοπλισμό, αναβαθμισμένη είναι και η γκάμα κινητήρων του νέου Sandero. Αυτή περιλαμβάνει τρία σύνολα βενζίνης, τον τρικύλινδρο του 1,0 λίτρου, είτε σε ατμοσφαιρική εκδοχή SCe με απόδοση 65 ίππων, είτε σε υπερτροφοδοτούμενη με 90 ίππους (TCe 90), όπως και με αυτή με διπλό καύσιμο (βενζίνη-υγραέριο LPG). Η συγκεκριμένη έκδοση TCe 100 ECO-G είναι σαφώς πιο φιλική προς το περιβάλλον, εκπέμποντας μειωμένους κατά 11% ρύπους, ενώ η συνολική αυτονομία που προσφέρει φτάνει τα 1.300 χλμ. Σε ότι αφορά τη μετάδοση, στα νέα Sandero και Sandero Stepway τοποθετούνται τα μηχανικά κιβώτια των 5 και 6 σχέσεων, όπως και αυτό των συνεχών μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT. Πως συμπεριφέρεται στο δρόμο το Sandero; Πρώτα απ’όλα, είναι πιο ήσυχο. Φυσικά, δεν μπορούμε να μιλήσουμε για ριζικές αλλαγές, αλλά και από αυτή την άποψη γίνεται εμφανής η βελτίωση σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, κάτι που ισχύει και στο θέμα της άνεσης. Σε αυτό αρωγός είναι το πιο άκαμπτο πλαίσιο, που σε συνδυασμό με τα νέα ηχομονωτικά πάνελ και τις νέες επενδύσεις στις πόρτες, μειώνοντας τους εξωτερικούς θορύβους ανεξαρτήτως ταχύτητας. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα παρατηρώ την καλύτερη αίσθηση του τιμονιού με την ηλεκτρική υποβοήθηση. Πλέον πληροφορεί καλύτερα τον οδηγό, ενώ είναι και πιο ελαφρύ, προφέροντας τα μέγιστα στους επιτόπιους ελιγμούς. Δεν ξεχωρίζει για την αμεσότητά του, αλλά τώρα ο οδηγός συμβιβάζεται πιο εύκολα. Σε σημείο που, αν πριν από λίγο καιρό, θεωρούσαμε δύσκολο να αναφέρουμε το πόσο απολαμβάνει ο οδηγός την οδήγησή του, τώρα αρχίζουν να φαίνονται απτά σημάδια βελτίωσης και σε αυτόν τον τομέα. Η ελαφρώς διαφορετική διάταξη και ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρει και αυτή τον όβολό της στο να παραμένει το συγκεκριμένο crossover σταθερό στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, όπως και στις ξαφνικές αλλαγές κατεύθυνσης, ιδίως στον πίσω άξονα.

Οδηγώντας την έκδοση με διπλό καύσιμο βενζίνη/GPL, με τον κινητήρα του 1,0 λίτρου και απόδοσης 100 ίππων, διαπίστωσα την βελτιωμένη οδική συμπεριφορά στις καμπές, αλλά και την ελαστικότητα του τρικύλινδρου μοτέρ που δεν δυσανασχετεί να ανεβάσει στροφές μέχρι και πριν την κόκκινη περιοχή. Επίσης, παραμένει ήσυχο ακόμα και υπό πίεση, ενώ κανένα πρόβλημα δεν αντιμετώπισα κατά την διαδικασία των ενδιάμεσων επιταχύνσεων, όταν ήθελα να προσπεράσω ένα πιο αργό όχημα. Γενικά είναι ένας μικρού κυλινδρισμού κινητήρας, με αρκετά αποθέματα σε ισχύ και ροπή. Όσοι αρέσκονται στις λεπτομέρεις, ίσως να παρατηρήσουν μία ελαφριά δόνηση στο τιμόνι, που προέρχεται από το μοτέρ, όταν δουλεύει στο ρελαντί. Τέλος, δεν υπάρχει κανένα αρνητικό σχόλιο για το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο διαθέτει μικρότερο επιλογέα, με τις αλλαγές σχέσεων να είναι γρήγορες και ακριβείς.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο