ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Η 4η γενιά της Skoda Fabia

i-4i-genia-tis-skoda-fabia-620127

Του Βαγγέλη Φακατσέλη

Με έμφαση στην ποιότητα, τους χώρους και με πιο μοντέρνα εμφάνιση, η 4η γενιά της Fabia αποτελεί μία ακόμη απόδειξη αυτού που η Skoda γνωρίζει να κάνει καλύτερα από τον καθένα. Να σου προσφέρει «πολύ» αυτοκίνητο για τα χρήματα που δίνεις.

Η 4η γενιά της Fabia αναμένεται στην αγορά προς τα τέλη του 2021, όμως η Skoda έσπευσε να δώσει στη δημοσιότητα όλα τα στοιχεία που αφορούν στο νέο της μοντέλο, από τα τέλη Απριλίου. Αν και ανήκει στην μικρή κατηγορία, η Fabia συγκέντρωνε παραδοσιακά όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που δίνουν στα μοντέλα της Skoda μια εξαιρετική σχέση αξίας/τιμής.

Μπορεί να ζούμε στην εποχή των SUV, όμως στην περίπτωση της Skoda, τα μοντέλα που έχουν σημαδέψει τη σύγχρονη ιστορία της μάρκας, είναι πρωτίστως η Octavia και δευτερευόντως η Fabia. Είναι λογικό λοιπόν οι άνθρωποι της εταιρείας να στηρίζουν πολλά στην εμπορική πορεία της νέας γενιάς. Η οποία ας το παραδεχτούμε, παρά το γεγονός ότι φαντάζει κάπως πρώιμο, προδιαγράφεται λαμπρή.

Ο πρώτος λόγος, είναι πως παρά τη δημοφιλία των SUV, το segment B εξακολουθεί να καταγράφει υψηλό ποσοστό πωλήσεων, καταλαμβάνοντας ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς. Κάπου εδώ βέβαια, θα πρέπει να επισημάνουμε πως η νέα Fabia είναι σημαντικά μεγαλύτερη σε διαστάσεις σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, σε βαθμό που να συγκρίνεται με μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας.

SKODA SPEAKING

Αν μάλιστα κανείς επιχειρούσε να δώσει σε μία πρόταση το στίγμα της νέας Fabia, δεν θα μπορούσε παρά να εστιάσει στο τρίπτυχο family look, ποιότητα, χώροι. Και το καλύτερο για τη Skoda, είναι πως αυτή μοιάζει να είναι η απόλυτη συνταγή της επιτυχίας. Η Fabia δανείζεται αισθητικά στοιχεία από τα SUV (ηλεκτρικά και μη) της Skoda, αναβαθμίζει την ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό, η σχεδίαση του οποίου μοιάζει να προέρχεται αυτούσια από τη νέα Octavia και επενδύει ακόμη περισσότερο σε έναν τομέα που ούτως ή άλλως αποτελεί το δυνατό της χαρτί, τους χώρους.

Αφήνοντας πίσω της το όριο των 4 μ.το μήκος της Fabia ανέρχεται σε 4,11 μ. (αυξημένο κατά σχεδόν 11 εκ.), το πλάτος της είναι 1,78 μ. (αυξημένο κατά 4,8 εκ.) και το μεταξόνιο διαμορφώνεται στα 2,56 μ. (αυξημένο κατά 9,4 εκ.). Η νέα Fabia, αποτελεί το πιο πρόσφατο μέλος του ομίλου VW, που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MQBA0, η οποία αποτελεί τη βάση μοντέλων όπως τα VW Polo και TCross, Audi A1 και Skoda Kamiq, μεταξύ άλλων. Πέρα από τους σημαντικά αυξημένους χώρους επιβατών, το νέο Skoda διαθέτει και τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών της κατηγορίας, με χωρητικότητα 380 λίτρων.

Για την εικόνα του εσωτερικού, η έμπνευση είναι σαφές πως προήλθε από την Octavia. Η οθόνη infotainment στο επάνω μέρος της κονσόλας μπορεί να φτάσει σε διάμετρο έως 9,2 ίντσες, ενώ για πρώτη φορά, ο αγοραστής της Fabia μπορεί να την επιλέξει με virtual cockpit, ή αλλιώς με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, με 5 διαφορετικές διατάξεις παραμετροποίησης. Η ποιότητα κατασκευής όπως επισημάναμε ήδη, έχει βελτιωθεί σημαντικά, τόσο σε επίπεδο υλικών, όσο και συναρμογής.

Σε επίπεδο κινητήρων, τα πράγματα ήταν λίγο πολύ προβλέψιμα. Οι 3κύλινδροι 1.0 λίτρου έχουν την τιμητική τους, όπως συμβαίνει σε πάρα πολλά μοντέλα του γκρουπ. Στη βάση της γκάμας συναντάμε τις ατμοσφαιρικές εκδοχές (1.0 MPI) με 65 και 80 ίππους και ροπή 95 Nm, οι οποίες συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Στη συνέχεια περνάμε στις εκδόσεις με τούρμπο (1.0 TSI), που ξεκινούν από τους 95 ίππους (175 Nm, κιβώτιο 5 σχέσεων), συνεχίζονται στους 110 ίππους (200 Nm, 6άρι χειροκίνητο ή 7άρι DSG) και ολοκληρώνονται με τον 4κύλινδρο 1.5 TSI Evo των 150 ίππων (250 Nm, 7άρι DSG).

Οι τιμές της νέας Fabia θα ανακοινωθούν λίγο πριν το λανσάρισμά του στην αγορά, όμως η λογική λέει πως δεν θα διαφέρουν σημαντικά από εκείνες της υπάρχουσας Fabia.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο