EDITOR'S PICK

Audi Q4 e-tron & Q4 e-tron Sportback: Αρχιτεκτονική Υπεροχής

audi-q4-e-tron-q4-e-tron-sportback-architektoniki-yperochis-620350

Tου Fabio Sciarra, Aπόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis

Το Ίνγκολσταντ παρουσιάζει το Q4 etron, ταυτόχρονα μάλιστα και σε έκδοση Sportback. Τα δίδυμα νέα μοντέλα θα έχουν αρκετά πιο προσιτή τιμή από το μεγαλύτερο etron, καθώς βασίζονται στην αρχιτεκτονική ΜΕΒ, οπότε αναμένεται να απογειώσουν τις πωλήσεις των ηλεκτρικών Audi.

Μέχρι σήμερα, την γκάμα ηλεκτρικών της Audi αποτελούσαν δύο μοντέλα. Tο etron σε δύο εκδοχές αμαξώματος και το etron GT. Το πρώτο, μαζί με την πιο σπορ εκδοχή Sportback, ήταν το αυτοκίνητο που έβαλε την Audi στη μάχη των μηδενικών ρύπων. Ήταν επίσης, το πρώτο EV στην ιστορία που έγινε μπεστ σέλερ ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα στην αγορά μίας χώρας – της Νορβηγίας συγκεκριμένα. Κι όμως, το etron βασίζεται σε μία πολλαπλών χρήσεων πλατφόρμα, την MLB, η οποία μας έχει δώσει πληθώρα παραδοσιακών μοντέλων Audi. Από το Α4 μέχρι το Α8 και από το Q5 μέχρι το Q8 στην κατηγορία των SUV. Όσο για το GT, είναι το νέο halo car της Audi. Ένα ηλεκτρικό R8 που κρύβει από κάτω του το πλαίσιο J1 της Porsche Taycan. Όπως καταλαβαίνετε, και τα δύο αυτά μοντέλα ήταν για λίγους κι εκλεκτούς. Το εμπορικό παιχνίδι ξεκινά τώρα για το Ίνγκολσταντ με τα ηλεκτρικά Q4.

Τώρα θα φανεί η δυναμική της Audi, καθώς πέφτει η τιμή εισόδου στον κόσμο των ηλεκτρικών. Από τις 73.000 του etron στις 41.900 ευρώ του Q4 etron (τιμή Γερμανίας). Μαζί με την πιο σπορ έκδοση Sportback – η οποία θα κοστίζει περίπου 2.000 ευρώ περισσότερα από την κλασική, το Q4 απευθύνεται σε ένα πιο ευρύ κοινό. Ανθρώπων που είναι διατεθειμένοι να βάζουν το αυτοκίνητό τους στην πρίζα.

Όλα τα παραπάνω, οφείλονται όπως πάντα στη βασική σύλληψη του αυτοκινήτου, στην αρχιτεκτονική δηλαδή στην οποία βασίστηκε. Και αυτή δεν είναι άλλη από την πλατφόρμα MEB της Volkswagen, την ίδια που μας έχει δώσει τα ID.3 και ID.4. Μία βάση σχεδιασμένη αποκλειστικά για μοντέλα EV, προηγμένη και ευέλικτη. Ταυτόχρονα όμως οικονομική, χάρη στις οικονομίες κλίμακας που δημιουργεί στα πλαίσια του ομίλου.

ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Με δεδομένη την πλατφόρμα MEB, εύκολα μπορείτε να μαντέψετε τις εκδόσεις των δύο Q4 etron. Συνολικά θα είναι τρεις. Οι εκδόσεις etron 35 και etron 40 έχουν κοινό χαρακτηριστικό τον κινητήρα στον πίσω άξονα και διαφέρουν μεταξύ τους μόνο στην ισχύ και στα μεγέθη των μπαταριών. 170 ίπποι και 52 kWh για την πρώτη, 204 ίπποι και 77 kWh για τη δεύτερη. Όπως ακριβώς και στα ID.3 και ID.4 δηλαδή. Στην έκδοση Sportback και μόνο, συνδυάζεται ο μεγάλος συσσωρευτής με τον πιο ήρεμο κινητήρα. Με αποτέλεσμα, την κορυφαία τιμή των 520 χιλιομέτρων αυτονομίας στον κύκλο WLTP. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το Q4 etron 50 quattro, με έναν κινητήρα σε κάθε άξονα, συνολική ισχύ 299 ίππων και μπαταρία 77 kWh. Αυτονόητα, αυτή είναι και η έκδοση με τις πιο ενδιαφέρουσες επιδόσεις, αν κρίνουμε από τα 6,2 δευτερόλεπτα που χρειάζεται για τα 0-100 χλμ/ώρα. Αξίζει εδώ μία αναφορά και στην ταχύτητα φόρτισης των μπαταριών. Η μικρή μπαταρία δέχεται συνεχές ρεύμα ισχύος 100 kW και εναλλασσόμενο 7,2 kW. Η μεγάλη μπορεί να δεχτεί ισχύ 125 και 11 kW αντίστοιχα, επιτρέποντας ανάκτηση αυτονομίας 130 χιλιομέτρων σε 10 λεπτά. Όλα τα Audi etron συνοδεύονται από την υπηρεσία Charging Service. Με αυτήν παρέχεται πρόσβαση σε 210 χιλιάδες φορτιστές σε 26 χώρες, εκ των οποίων 4.400 ταχείας φόρτισης.

Η υιοθέτηση της πλατφόρμας MEB επέτρεψε στα δύο Q4 etron, να κάνουν άλματα προόδου στην καμπίνα σε σχέση με τα παραδοσιακά Audi. Το τιμόνι είναι εντελώς νέο, με διακόπτες αφής που επιτρέπουν εύκολη πλοήγηση στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Για πρώτη φορά βλέπουμε και την κεντρική οθόνη αφής του συστήματος MMI. Θα την δούμε και σε μεγαλύτερη έκδοση 11,6” προς τα τέλη του χρόνου. Εξελιγμένο είναι και το σύστημα αναγνώρισης φωνής, το οποίο αντιλαμβάνεται καθημερινές φράσεις όπως και στα μοντέλα ID. Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και οθόνη headup, η οποία προβάλλει βασικές ενδείξεις των οργάνων στο παρμπρίζ. Οι εικόνες προβάλλονται σε εικονική απόσταση 10 μέτρων από τα μάτια του οδηγού, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο