Q-ELECTRIC

Bugatti – Rimac: Τα αντίθετα έλκονται

bugatti-rimac-ta-antitheta-elkontai-623620

του Andrea Stassano, απόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis

Η θρυλική γαλλική μάρκα και ο κατασκευαστής ηλεκτρικών hypercar από την Κροατία συνάπτουν γάμο, υπό το άγρυπνο βλέμμα της Porsche. Μια ιστορική συμφωνία που υπόσχεται συναρπαστικά hypercars.

Αυτό, ούτε στα πιο τρελά του όνειρα, δεν θα μπορούσε να το δει ο ταλαντούχος κύριος Rimac. Μα να γίνει αφεντικό της Bugatti στα 33 χρόνια του; Ναι, ο Mate Rimac από το Ζάγκρεμπ θα είναι ο CEO μιας μυθικής μάρκας, με έδρα το Μολσχάιμ της Γαλλίας. Μιας μάρκας που ιδρύθηκε το 1909 και έκτοτε δεν έχει χάσει την αίγλη της. Τόσο για τις πρώιμες αγωνιστικές της επιτυχίες, όσο και για τεχνολογικά επιτεύγματα της πιο πρόσφατης ιστορίας της. Κι όμως είναι πραγματικότητα. Δύο κατασκευαστές hypercar, με εντελώς διαφορετική φιλοσοφία ο καθένας, συνάπτουν ένα γάμο που θα μείνει στην ιστορία. Η Rimac δεν έχει καν ιστορία. Είναι μία startup που ίδρυσε το 2009 ο Βόσνιος επιχειρηματίας. Σε λίγα χρόνια κατάφερε να γίνει σημείο αναφοράς σε όλο τον κόσμο στον τομέα των ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων, αλλά και προμηθευτής συστημάτων μετάδοσης και εξαρτημάτων υψηλής τεχνολογίας περιώνυμων κατασκευαστών. Από την άλλη, η Bugatti δε χρειάζεται συστάσεις. Κατασκευάζει σήμερα τα πιο ισχυρά, γρήγορα, εξωτικά και exclusive αυτοκίνητα στον κόσμο. Συλλεκτικά έργα τέχνης σε τέσσερις τροχούς. Και τώρα, αυτές οι δύο μάρκες γίνονται ένα. Ή περίπου.

ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΟ ΖΑΓΚΡΕΜΠ

Από καιρό κυκλοφορούσαν οι φήμες για ενδεχόμενο γάμο Bugatti-Rimac, ειδικά από τη στιγμή που δημιουργήθηκε ο άξονας Βόλφσμπουργκ-Ζάγκρεμπ. Να θυμίσουμε ότι ο όμιλος VW, έχει στην κατοχή του την Bugatti από το 1998 και μετοχικό πακέτο στη Rimac. Το αποτέλεσμα είναι μία κοινοπραξία με το όνομα Bugatti Rimac, την οποία θα διευθύνει ο ίδιος ο Mate Rimac και στην οποία συμμετέχουν με ποσοστό 55% ο κροατικός όμιλος και με 45% η Porsche. Η οποία βέβαια, κατέχει και το 24% της Rimac. Έξω από την κοινοπραξία θα παραμείνει το τμήμα ανάπτυξης και πώλησης συστημάτων συσσωρευτών, το οποίο θα διαχειρίζεται μία άλλη νέα εταιρεία – η Rimac Technology. Διαχωρισμένες θα παραμείνουν –και αυτό είναι το πιο σημαντικό– οι γραμμές παραγωγής των αυτοκινήτων Bugatti και Rimac. Η Chiron θα εξακολουθεί να φτιάχνεται στο Μολσχάιμ και το αμιγώς ηλεκτρικό Nevera στο Ζάγκρεμπ, όπως και σήμερα. Τα δύο εργοστάσια θα απασχολούν συνολικά 430 υπαλλήλους.

Ποιες είναι όμως οι διαστάσεις της συγκεκριμένης συμφωνίας και ποιο ρόλο καλείται να αναλάβει κάθε μάρκα στα πλαίσια της συμφωνίας αυτής;

Αν κοιτάξουμε την κοινοπραξία από την πλευρά της Rimac, τα οφέλη είναι πολλαπλά. Πρώτο απ’ όλα είναι το κύρος που αποκτά η μάρκα, όταν καλείται να διαχειριστεί ένα από τα πιο μεγάλα ονόματα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Και δεν είναι μόνο αυτό. Η διαχείριση της Bugatti σε συνεργασία με έναν κολοσσό, όπως η Volkswagen, δίνει πρόσβαση σε κορυφαίες τεχνολογίες. Όπως για παράδειγμα, σε προηγμένες πλατφόρμες, συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και infotainment, τα οποία κοστίζουν δισεκατομμύρια για να αναπτυχθούν. Συστήματα που ένας οποιοσδήποτε μικρός κατασκευαστής δεν μπορεί να διαθέτει. Για να μη μιλήσουμε για τη συνολικότερη τεχνογνωσία που θα μοιράζεται η Bugatti με τη Rimac στον τομέα των hypercar. Αλλά και την εμπειρία της με μια τόσο ιδιαίτερη πελατεία. Και δεν είναι μόνο αυτό. Τα τελευταία χρόνια, η παραγωγή της Bugatti διακρίνεται για τη μανιώδη προσοχή στη λεπτομέρεια. Έχει μάλιστα τεράστια εμπειρία στον τομέα της ποιότητας, δηλαδή στην εύρεση και επιλογή κορυφαίων υλικών, αλλά και στην εξατομίκευση των αυτοκινήτων της. Όλη αυτή η εμπειρία, όπως καταλαβαίνετε, θα είναι χρήσιμη για τη Rimac. Ενώ η διακριτική εποπτεία της Porsche, είναι η καλύτερη εγγύηση για ένα επιτυχημένο μέλλον για την κροατική μάρκα.

ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ ΣΧΕΣΗ

Βέβαια, η μεταφορά τεχνολογίας θα είναι αμφίδρομη. Να σημειώσουμε εδώ ότι η συνεργασία της Volkswagen με τη Rimac είχε ξεκινήσει από το 2018. Όταν το Τσουφενχάουζεν αγόρασε μετοχικό πακέτο της εταιρείας, για να το διευρύνει μάλιστα το 2019. Η Porsche, η οποία επίσης έχει μπει δυνατά στο χώρο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, μόνο κέρδος μπορεί να έχει από την εμπειρία του «εργαστηρίου» στο Ζάγκρεμπ. Οι Γερμανοί έχουν πρόσβαση, δηλαδή, σε τεχνολογίες διαχείρισης του ηλεκτρικού ρεύματος που εφαρμόστηκαν στο πακέτο «high performance». Το οποίο τοποθέτησε η Rimac στο πρωτότυπο C_Two e και στο (χειροποίητο) Nevera, που θα κατασκευαστεί σε 150 μονάδες. Αντίστοιχα, το Βόλφσμπουργκ μπορεί να μεταδώσει όλη την εμπειρία του στον τομέα της οργάνωσης παραγωγής, ώστε τα Rimac να κατασκευάζονται με τις πιο αξιόπιστες μεθόδους.

Επίσης, η Porsche, μέσα από το διπλό ρόλο της (δηλαδή ως μέλος της κοινοπραξίας, αλλά και ως σημαντικός μέτοχος της Rimac), θα έχει την εξουσία να εποπτεύει την εξέλιξη της μάρκας Bugatti. Αυτό, χωρίς ο όμιλος Volkswagen να επιβαρύνεται με τεράστιες επενδύσεις. Να θυμίσουμε ότι, στα πρώτα στάδια αναγέννησης της Bugatti επί εποχής Veyron, οι Γερμανοί επένδυσαν πακτωλούς χρημάτων για να εξελίξουν και να κατασκευάσουν το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο – καθώς απαιτούνταν τεχνολογίες που δεν είχαν δοκιμαστεί ποτέ σε αυτοκίνητα δρόμου. Η οικονομική ανακούφιση που συνεπάγεται ο γάμος Bugatti-Rimac για τον γερμανικό όμιλο, θα είναι ακόμη μεγαλύτερη, όταν η γαλλική μάρκα θα κληθεί να κάνει τη μεγάλη στροφή – από τον κινητήρα W16 σε αμιγώς ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα. Και αυτό θεωρείται σίγουρο ότι θα συμβεί, απλά δεν ξέρουμε ακριβώς πότε. Σίγουρα όχι του χρόνου, καθώς ο θερμικός υπερκινητήρας της Bugatti έχει μέλλον ακόμη, ιδίως σε κάποια υβριδική μορφή. Αργά ή γρήγορα, όμως και οι Bugatti θα φορούν μπαταρίες. Θα το αντέξουμε κι αυτό το πικρό ποτήρι.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο