ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Maserati Granturismo 2022: Ηλεκτρισμένη Ατμόσφαιρα

maserati-granturismo-2022-ilektrismeni-atmosfaira-623941

Του Andrea Stassano • Εικονογράφηση: Marcelo Poblete

Η νέα γενιά της GranTurismo αναμένεται να κυκλοφορήσει στα μέσα του 2022. Με αμιγώς ηλεκτρικό κινητήρα ή τον V6 που γνωρίζουμε από την MC20

Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Maserati έχει στα πλάνα της μία σειρά από καινοτόμα μοντέλα. Αρκετά από αυτά θα κάνουν την επίσημη εμφάνισή τους μέσα στην επόμενη τριετία. Κάτι που αποτελεί προϊόν τόσο της νέας στρατηγικής, όσο και των στοχευμένων επενδύσεων, που ανακοινώθηκαν πριν την συμμαχία της FCA με το γαλλικό γκρουπ της PSA – της γνωστής μας πλέον Stellantis. Πιο αναλυτικά, από φέτος και έως το 2024, η ιστορική φίρμα από τη Μόντενα, αναμένεται να λανσάρει επτά ολοκαίνουργια μοντέλα. Τα οποία, θα βοηθήσουν στην ενίσχυση και την ανανέωση μίας γκάμας που παραμένει στάσιμη εδώ και αρκετά χρόνια. Παράλληλα, με τον τρόπο αυτό, η Stellantis δείχνει την πίστη της στην ιταλική εταιρεία (107 ετών) και στο ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν της.

ΑΛΜΑ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Ήδη δύο μοντέλα έχουν πάρει τον δρόμο της παραγωγής. Είναι φυσικά η κεντρομήχανη MC20, αλλά και η πολυαναμενόμενη Grecale. Η πρώτη έχει τον ρόλο του ιδανικού πρεσβευτή της φίρμας, ενώ η τελευταία αποτελεί το δεύτερο SUV μοντέλο της Maserati, μετά την Levante (άφιξη τον προσεχή Νοέμβριο). Πέραν αυτών όμως, στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας με σήμα την τρίαινα, τα στελέχη της βρίσκονται σε συνεχείς διαβουλεύσεις. Βασικό θέμα τους, η δημιουργία της νέας γενιάς της GranTurismo (όπως επίσης και της GranCabrio). Λογικά θα πρέπει να πάρει την τελική της μορφή μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2022, με πιθανή κυκλοφορία λίγο αργότερα. Το νέο GT μοντέλο (το οποίο θα εξελιχθεί in house στο εργοστάσιο της Viale Ciro Menotti στη Μόντενα και θα συναρμολογείται στο Τορίνο), θα είναι φυσικά πολύ σημαντικό. Γιατί θα δώσει, στον κατασκευαστή από την Εμίλια Ρομάνα, τα απαραίτητα credits για την μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. Καθώς, πέραν της έκδοσης με το θερμικό σύνολο, θα υπάρχει και μία με ηλεκτρικό κινητήρα.

Αυτό που παραμένει σταθερό είναι η ονομασία GranTurismo, όπως έχει ανακοινώσει επισήμως η ίδια η Maserati. Ενώ ήδη έχουν διαρρεύσει στο διαδίκτυο και εικόνες από τα πρωτότυπα μοντέλα δοκιμών.

Με βάση αυτά τα καμουφλαρισμένα οχήματα, ο εικονογράφος μας σχεδίασε μια πιθανή “εικόνα” της έκδοσης παραγωγής της νέας ιταλίδας ντίβας. Βασικά χαρακτηριστικά της, το δυναμικό αμάξωμα και οι πιο συμπαγείς διαστάσεις, σε σχέση με την προκάτοχό της. Θυμίζουμε ότι βασιζόταν στο πλαίσιο της Quattroporte (μήκος: 4,88 μ. και μεταξόνιο 2,94 μ.). Είναι πολύ πιθανό, στη νέα γενιά της, το μήκος να μην ξεπερνά τα 4,8 μέτρα, υιοθετώντας μία νέα, αλουμινένια πλατφόρμα. Και όχι αυτή στην οποία βασίζεται η MC20, η οποία έχει κατασκευαστεί από ανθρακονήματα και μπορεί να φιλοξενήσει θερμικά, αλλά και ηλεκτρικά σύνολα.

Να αναφέρουμε επίσης, ότι σε μία παλαιότερη συνάντηση με τους επενδυτές, τα μέλη του Δ.Σ. της Maserati είχαν κάνει επίσης λόγο και για μία plug-in έκδοση. Η οποία πλέον δεν περιλαμβάνεται στα πλάνα, όπως και αυτή με το ενσωματωμένο ήπιο υβριδικό σύστημα. Εν ολίγοις, η επιλογή για μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα είναι αποκλειστικά η ηλεκτρική. Εξαίρεση αποτελούν οι πλήρως υβριδικές εκδόσεις, οι οποίες ενδέχεται να μην λανσαριστούν σε σημαντικές αγορές, όπως η αμερικάνικη. Παλαιότερα δημοσιεύματα είχαν αναφερθεί σε διάφορα θέματα πάνω στην ηλεκτρική Maserati. Πιο συγκεκριμένα, στην αεροδυναμική και στις επιδόσεις, σημειώνοντας ότι η τελική ταχύτητα θα ξεπερνά τα 300 χλμ./ώρα, ενώ για το 0-100 χλμ./ώρα ο χρόνος, θεωρητικά, θα άγγιζε τα 2,0 δευτερόλεπτα. Σχεδόν τρία χρόνια μετά, όλα αυτά είναι ακόμα προς επαλήθευση. Ωστόσο, θεωρείται δεδομένο ότι οι επιδόσεις θα είναι σαφώς καλύτερες συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο με τον V8 ατμοσφαιρικό κινητήρα των 4,7 λίτρων και 460 ίππων (0-100 χλμ./ώρα σε 4,5 δευτερόλεπτα, 4,9 για την GranCabrio).

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΙΠΠΟΦΟΡΒΕΙΟ

Η ισχύς της ηλεκτρικής GranTurismo αναμένεται να ξεπερνά τους 700 ίππους. Με την διάταξή της να περιλαμβάνει ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης, τοποθετημένο στον εμπρός άξονα και δύο ηλεκτροκινητήρες στον πίσω. Δημιουργώντας έτσι, ένα σύστημα έξυπνης τετρακίνησης που συνδυάζει και torque vectoring. Μία πολύ ενδιαφέρουσα προσθήκη στην τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Maserati. Η GranTurismo EV κάνει προσιτή τη δυνατότητα ταχύτατης φόρτισης με το σύστημα των 800 Volt, που θα επιτρέπει και αυξημένες τιμές αυτονομίας. Επίσης, θα διαθέτει τελευταίας γενιάς inverter που θα είναι «ταχύτεροι», καθώς και μπαταρία με ενεργειακή χωρητικότητα ανάμεσα στις 100 και τις 120 kWh. Ωστόσο, ακόμα δεν έχει γίνει γνωστό πού θα τοποθετηθεί ο συσσωρευτής. Δεν μπορεί να αποκλειστεί το σχήμα Τ, δηλαδή μεταξύ του κιβωτίου και του πίσω άξονα. Είναι μία λύση που θα προσφέρει χαμηλότερο κέντρο βάρους και μία σχεδόν ιδανική κατανομή (50:50) ανάμεσα στους δύο άξονες. Πέραν της ηλεκτρικής έκδοσης, η νέα GranTurismo θα λανσαριστεί και με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θα είναι ο γνώριμος από την MC20 τρίλιτρος V6 με την ονομασία Nettuno, με ορισμένες αλλαγές ώστε να ταιριάζει καλύτερα στον GT χαρακτήρα της GranTurismo.

Το 2+2 αμάξωμα της GranTurismo, θα συνεχίζει να χαρακτηρίζεται από τις καλαίσθητες γραμμές. Με καθαρές φόρμες, χωρίς υπερβολικά σπόιλερ, αεροτομές και ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα. Είναι πολύ πιθανό επίσης, να μοιράζεται αρκετά στοιχεία από την MC20, κυρίως στο εμπρός μέρος. Με τη χαρακτηριστική γρίλια, με το έμβλημα της Maserati να έχει τρισδιάστατο look και περίοπτη θέση στο χαμηλό και αιχμηρό ρύγχος. Θα πλαισιώνεται από δύο αεραγωγούς και ένα σπλίτερ. Τα φωτιστικά σώματα θα είναι τοποθετημένα πάνω στα φτερά, με λιτό σχήμα, ενώ πίσω θα ακολουθούν οριζόντια διάταξη. Στο δια ταύτα, μιλάμε για ένα μοντέλο που αναμένεται να συνδυάζει στοιχεία κλασικού, αλλά και μοντέρνου.

car-prices
google-news
Tags

Περισσότερα Βίντεο