ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Opel Astra 2022: Νέο σε όλα

opel-astra-2022-neo-se-ola-624371

του Mirco Magni

Χάρη στο νέο πλαίσιο και τη γκάμα κινητήρων (που προέρχονται από την Stellantis), το 6ης γενιάς Opel Astra κάνει ένα πραγματικό τεχνολογικό βήμα. Σαφώς βελτιωμένη θα είναι και η ποιότητα κατασκευής, εκεί όπου έπασχε σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Ποτέ στα 30 χρόνια παρουσίας του στην αγορά, το Opel Astra, δεν έχει δεχθεί τόσες μεγάλες και σημαντικές αλλαγές. Από την άλλη πλευρά, το να αλλάξει ριζικά ένα τόσο επιτυχημένο εμπορικά μοντέλο (με σχεδόν 20 εκατομμύρια μονάδες), εγκυμονεί και τους ανάλογους κινδύνους για έναν κατασκευαστή που δεν έχει τη δυνατότητα απώλειας χρημάτων. Όμως, χάρη στις συνέργειες που εγγυάται ο όμιλος Stellantis, η Opel είχε τη δυνατότητα να ανανεώσει σχεδόν στα πάντα το μπεστ σέλερ μοντέλο. Δημιουργώντας, ένα «επαναστατικό» από κάθε άποψη αυτοκίνητο. Τι εννοούμε; Μα απλά, μια νέα πλατφόρμα, μια σχεδιαστική φιλοσοφία που αποσπάται από το παρελθόν και τέλος, μία γκάμα κινητήρων με σαφή προσανατολισμό την ηλεκτροκίνηση. Αλλά και την υιοθέτηση ορισμένων λεπτομερειών, που μας δίνουν μία πρώτη γεύση από τα μελλοντικά οχήματά της, όπως η σχεδίαση του ταμπλό ή αυτή του τιμονιού. Ειδικά για το τελευταίο, η εταιρεία από το Ρύσελσχάιμ είναι ιδιαίτερα υπερήφανη. Πρώτα απ' όλα, επειδή χρειάστηκε αρκετό χρόνο για να το δημιουργήσει, όπως και το εμπρός τμήμα, που φέρει τον κωδικό Vizor. Με τα δύο αυτά στοιχεία, να αποτελούν το βασικό χαρακτηριστικό των επόμενων μοντέλων της γερμανικής φίρμας.

ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΒΙΔΑ

Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά, όπως επισημαίνουν οι ίδιοι οι Γερμανοί, αλλά τελικά είναι η ουσία που πουλάει. Και υπάρχει πραγματικά πολύ ουσία στο νέο Astra. Είτε μιλώντας για τα μηχανικά μέρη (που για πρώτη φορά εφαρμόζονται εδώ, αλλά είναι δοκιμασμένα από αρκετά μοντέλα του πρώην ομίλου της PSA), όπως η εξελιγμένη για την προκειμένη περίπτωση πλατφόρμα EMP2. Αλλά και οι κινητήρες, που αναπτύχθηκαν από τις γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες που ανήκουν στην Stellantis. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι, παρά την αύξηση του συνολικού μήκους κατά μόλις τέσσερα εκατοστά, η νέα γενιά του προσφέρει ακόμη περισσότερο χώρο στο εσωτερικό. Τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές. Η αλλαγή της αρχιτεκτονικής έχει δώσει επιπλέον εκατοστά για τα πόδια αυτών που φιλοξενούνται στην πίσω σειρά καθισμάτων. Παρά το χαμηλό τελείωμα της οροφής, ακόμη και επιβάτες με ύψος πάνω από τα 1,80 μέτρα μπορούν να βρουν μία άνετη θέση, στην περίπτωση που ταξιδεύουν τέσσερις. Περισσότερα εκατοστά έχει κερδίσει και ο χώρος αποσκευών, που προσφέρει πλέον χωρητικότητα 422 λίτρων (έναντι 370 του ήδη υπάρχοντος μοντέλου). Έχει πλάτος πάνω από ένα μέτρο και χώρο φόρτωσης ρυθμιζόμενο σε δύο επίπεδα. Επιπλέον, διαθέτει ειδικά σχεδιασμένες θήκες για να τοποθετηθούν τα καλώδια φόρτισης της plug-in υβριδικής έκδοσης. Επίσης, στην καμπίνα ξεχωρίζουν οι πολυάριθμοι χώροι αποθήκευσης, που σχεδόν απουσιάζουν στην απερχόμενη γενιά.

ΜΙΝΙΜΑΛ ΚΑΙ HI-TECH

Το πρώτο στοιχείο που αντικρίζει κανείς στο εσωτερικό του νέου Astra είναι το Pure Panel. Ουσιαστικά πρόκειται για μία ενιαία γυάλινη επιφάνεια, πάνω στην οποία έχουν ενσωματωθεί δύο οθόνες με διαγώνιο 10 ίντσες, καθώς και ο αεραγωγός από την πλευρά του οδηγού. Η σχεδίασή του είναι τέτοια, ώστε ο χειριστής να διαχωρίζεται από τον συνοδηγό, έχοντας στη διάθεσή του έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η μινιμαλιστική αισθητική και σχεδίαση, έχει οδηγήσει στην αφαίρεση των περισσότερων φυσικών κουμπιών. Εξαιρούνται εκείνα που ρυθμίζουν το αυτόματο σύστημα κλιματισμού –τα οποία κρίθηκαν από τους υπεύθυνους της Opel ως απαραίτητα– σε ό,τι αφορά στην πρακτικότητά τους.

Επίσης απών, είναι και ο κλασσικός επιλογέας του κιβωτίου. Στη θέση του, έχει τοποθετηθεί ένας μικρός επιλογέας που λειτουργεί με τεχνολογία shift-by wire. Μία λύση, που γίνεται όλο και πιο δημοφιλής στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτή η λεπτομέρεια συνδυάζεται με άλλες μικρές βελτιώσεις. Ξεκινώντας από τους αεραγωγούς που κρύβονται στο ταμπλό και το ματ φινίρισμα του πλαισίου του Pure Panel. Το τελευταίο, με την πρώτη ματιά μπορεί να δείχνει μία στιλιστική ιδιορρυθμία, είναι στην πραγματικότητα αποτέλεσμα μακρών και προσεκτικών μελετών. Για να αποφευχθούν ενοχλητικές αντανακλάσεις του ήλιου στο παρμπρίζ, το πάνω μέρος των δύο οθονών διαθέτει μία ειδική επίστρωση που απορροφά το φως. Ταυτόχρονα, δεν υπάρχει το χαρακτηριστικό τμήμα που σκεπάζει τους συμβατικούς πίνακες οργάνων. Έτσι, έχει βελτιωθεί η ορατότητα ενώ, σύμφωνα με τους σχεδιαστές, η LCD επιφάνεια των πάνελ εγγυάται τέλεια αναγνωσιμότητα των οθονών σε οποιεσδήποτε συνθήκες φωτισμού.

ΕΞΥΠΝΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ

Ανάμεσα στη λίστα των νέων τεχνολογιών που υπάρχουν στο 6ης γενιάς Astra, οι μηχανικοί της Opel νιώθουν ιδιαίτερα υπερήφανοι για το σύστημα των προβολέων. Το γερμανικό hatchback διαθέτει το υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού Intelli-Lux LED Pixel Light. Προέρχεται από τα μοντέλα Insignia και Grandland, με τους προβολείς να είναι εφοδιασμένοι με 168 φωτοδιόδους, με διαφορετική εμβέλεια και κατεύθυνση φωτισμού – ανάλογα με την οδηγική κατάσταση και τις συνθήκες κυκλοφορίας. Χάρη στις ενσωματωμένες κάμερες, οι εμπρός προβολείς μπορούν να δημιουργήσουν ένα «τοίχος» σκιάς γύρω από τα αυτοκίνητα που διασταυρώνονται, έτσι ώστε να μην ενοχλούν άλλους οδηγούς. Τα ηλεκτρονικά «μάτια» του Γερμανού εκτελούν επίσης πολλές άλλες λειτουργίες. Υπάρχουν συνολικά πέντε κάμερες, τέσσερις ενσωματωμένες στο αμάξωμα και μία στο παρμπρίζ.

Πέραν της περιφερειακής ορατότητας με γωνία θέασης τις 360ο, χρησιμοποιούνται για την σωστή διαχείριση των συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης του οδηγού. Μεταξύ αυτών –το απαραίτητο πλέον– ενεργό cruise control με λειτουργία Stop & Go και τη διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας. Υπάρχει επίσης οθόνη head-up, καθώς και το Intelli-Drive. Το τελευταίο, είναι ένα σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης με δυνατότητα να αναλαμβάνει τον έλεγχο των διαδικασιών επιτάχυνσης, επιβράδυνσης και αλλαγής λωρίδας, σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμων – υπό την προϋπόθεση ότι ο οδηγός δεν αποσύρει τα χέρια του από το τιμόνι. Το εξελιγμένο infotainment προσφέρει ασύρματη συμβατότητα για smartphones, μέσω των πρωτοκόλλων Android Auto και Apple CarPlay, ενώ δέχεται και φωνητικές εντολές. Ο οδηγός μπορεί επίσης να προσαρμόσει τις διάφορες οθόνες του συστήματος πολυμέσων, ανάλογα με τις προτιμήσεις του. Με μερικές απλές κινήσεις, μπορεί να αναδιατάξει τα διάφορα μενού, για να έχει πάντα σε πρώτο πλάνο αυτό που χρειάζεται κυρίως. Είτε το αυτόματο σύστημα πλοήγησης, είτε τα συστήματα ασφαλείας, αλλά και το ποσοστό μπαταρίας, μιλώντας για τις επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις (plug-in hybrid).

ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 2022 ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑ

Όταν το νέο Astra κάνει το ντεμπούτο του στις ευρωπαϊκές αγορές (υπολογίζεται στις αρχές του 2022), η γκάμα των εκδόσεων θα περιλαμβάνει τρεις διαφορετικούς κινητήρες. Βενζίνης, πετρελαίου και plug-in υβριδικό. Πιο αναλυτικά, προβλέπονται μηχανικά σύνολα 1,2 λίτρων βενζίνης (110 και 130 ίπποι) και 1,5 λίτρων ντίζελ (130 ίπποι), που θα συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο οκτώ σχέσεων. Πέραν αυτών θα κάνουν την επίσημη εμφάνισή τους και δύο υβριδικές, επαναφορτιζόμενες εκδόσεις, με απόδοση 180 και 225 ίππους. Αμφότερες θα διαθέτουν το θερμικό, τετρακύλινδρο και υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1,6 λίτρων σε δύο εκδοχές (150 και 180 ίππους). Θα συνδυάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 110 ίππων και 320 Nm ροπής, καθώς και με μία μπαταρία ιόντων-λιθίου. Η τελευταία θα είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, με ενεργειακή απόδοση 12,4 kWh. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος πάνω στο αυτόματο κιβώτιο. Θα έχει τη δυνατότητα να λειτουργεί αυτόνομα –για αποστάσεις έως και 60 χλμ.– ή σε συνδυασμό με το μοτέρ εσωτερικής καύσης. Με βάση τα παραπάνω, μπορούμε να πούμε ότι το νέο Opel Astra θα αποτελέσει το πρώτο ουσιαστικό βήμα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό των μοντέλων της εταιρείας. Αυτό μέχρι και το 2028, όταν θα είναι σχεδόν έτοιμη η 7η γενιά του. Μπορεί να δείχνει μακριά, αλλά οι ιθύνοντες της Opel προτιμούν να είναι έτοιμοι, παρά να βρεθούν απροετοίμαστοι.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο