Q-ELECTRIC

Caterham Project V: Το θάρρος της αλλαγής

caterham-project-v-to-tharros-tis-allagis-703182

Ακόμη και μια εξειδικευμένη εταιρία κατασκευής αυτοκινήτων, όπως είναι η βρετανική Caterham, αποφασίζει τελικά να κάνει την είσοδό της στην ηλεκτροκίνηση.

Και το κάνει με ένα σχεδόν ολοκληρωμένο coupé μοντέλο, που είχαμε την ευκαιρία να το δούμε από κοντά. Το συγκεκριμένο όχημα έχει κίνηση στους πίσω τροχούς και μικρό βάρος, ενώ αναμένεται να λανσαριστεί το 2026.

Του Andrea Stassano

caterham

Πρωτότυπο ή όχι, αυτή είναι η πραγματικότητα. Στην Caterham το μέλλον έφτασε με τη μορφή του Project V, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού GT της βρετανικής εταιρίας. «Υπάρχουν πολλά στοιχεία του πρωτοτύπου, που θα εφαρμοστούν στο μοντέλο παραγωγής», μας αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Bob Laishley. Και αυτό δεν είναι λίγο για τον εν λόγω Βρετανό κατασκευαστή, ο οποίος σήμερα προσφέρει στην γκάμα των μοντέλων του μονάχα διαφορετικές παραλλαγές του θρυλικού διθέσιου Seven. Βρισκόμαστε λοιπόν στα κεντρικά γραφεία της Italdesign για να δούμε από κοντά το Project V, ένα μοντέλο το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στο Goodwood Festival of Speed τον περασμένο Ιούλιο.

Να αναφέρουμε ότι η Italdesign επιβλέπει τη δημιουργία του συγκεκριμένου μοντέλου. Παρεμπιπτόντως, δεν γνωρίζουμε ακόμα αν η συνεργασία μεταξύ της εταιρίας με έδρα το Μονκαλιέρι και της Caterham θα συνεχιστεί στις φάσεις σχεδιασμού του μοντέλου και παραγωγής των μοντέλων δοκιμών. Προς το παρόν, η βρετανική εταιρία βρίσκεται σε συνομιλίες με διάφορους εξωτερικούς προμηθευτές. Οπότε δεν υπάρχει καμία επίσημη ανακοίνωση για το ποιοι θα είναι, ούτε πού θα βρίσκεται το εργοστάσιο που θα συναρμολογηθεί. Ωστόσο, βρετανικές πηγές αναφέρουν ότι το εργοστάσιο θα μπορούσε να είναι στη Βρετανία. «Το σχέδιό μας», συνεχίζει ο Laishley, «είναι να λανσάρουμε το μοντέλο παραγωγής το 2026, με την τιμή του να κυμαίνεται κοντά στις 80.000 λίρες ή τις 93.000 ευρώ με τη σημερινή ισοτιμία».

caterham

ΜΕ ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Ο χρονικός ορίζοντας των δύο ετών μπορεί να δείχνει αρκετός, αλλά δεν είναι, ειδικά όταν ετοιμάζεις ένα τόσο διαφορετικό αυτοκίνητο. Σίγουρα υπάρχει πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει, ακόμη και εάν οι ανώτατοι διοικούντες τη βρετανική μάρκα φαίνεται ότι έχουν ξεκάθαρες ιδέες. Ευθύς εξαρχής από την τεχνική διάταξη του ηλεκτρικού GT μοντέλου, η οποία είναι ήδη έτοιμη. Στην πραγματικότητα, το Project V θα κατασκευαστεί πάνω σε μια κατά παραγγελία πλατφόρμα, απαραίτητη για την κάλυψη των αυστηρών κανόνων της Caterham. Αυτοί αφορούν το περιορισμένο βάρος, την οδηγική απόλαυση και την οδηγοκεντρική προσέγγιση. Η αρχιτεκτονική, λοιπόν, προβλέπει ένα καινοτόμο πλαίσιο από ανθρακονήματα και αλουμίνιο, ενώ το αμάξωμα θα είναι κατασκευασμένο από συνθετικά υλικά. Σε ό,τι αφορά την ανάρτηση, λογικά θα τοποθετηθούν εμπρός-πίσω διπλά ψαλίδια και πλήρως ρυθμιζόμενη γεωμετρία. Ο ηλεκτροκινητήρας, που θα τοποθετηθεί πίσω, θα κινεί αποκλειστικά τους πίσω τροχούς, αποδίδοντας ισχύ 200 kW (272 ίπποι).

caterham

Αυτή μπορεί να εγγυηθεί, σύμφωνα με τη βρετανική μάρκα, πολύ καλές επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται σε λιγότερο από 4,5 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα. Κάτι που ο κατασκευαστής θέλει να εξασφαλίσει και με τον περιορισμό της μάζας κάτω από τα 1.190 κιλά (με αναλογία ίππων/βάρος περίπου 4,4 kg/ίππο). Η μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 55 kWh προτάσσει ένα προηγμένο σύστημα διαχείρισης της θερμότητας. Στεγάζεται δε σε δύο ξεχωριστά τμήματα του δαπέδου και πιο συγκεκριμένα σε κάθε πλευρά των χαμηλά τοποθετημένων εμπρός καθισμάτων. Στο θέμα της αυτονομίας, ο στόχος είναι το Project V να προσφέρει σε μια πλήρη φόρτιση 400 χλμ (WLTP), χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή DC με μέγιστη ισχύ 150 kW. Αρχικά, το ηλεκτρικό μοντέλο της Caterham θα προσφέρεται σε μία έκδοση, μιλώντας για τη μέγιστη ισχύ του ηλεκτροκινητήρα, ενώ υπάρχει η πιθανότητα να λανσαριστεί αργότερα και μία έκδοση με μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία.

caterham

ΣΠΟΡ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Σε ό,τι αφορά την εμφάνιση του ηλεκτρικού GT μοντέλου της Caterham, το αυτοκίνητο δείχνει ωραίο, χάρη στο όμορφο και ευφάνταστο αμάξωμα που σχεδίασε ο Anthony Jannarelly. Ο ίδιος μάς εξηγεί: «Εμείς ως εταιρία δεν έχουμε παράδοση στα τύπου coupé μοντέλα. Το “Seven” είναι κάτι άλλο, ένα ανοιχτό και ελαφρύ διθέσιο όχημα. Έπρεπε λοιπόν να εφαρμόσουμε την ίδια φιλοσοφία και σε ένα coupé. Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργηθεί ένα κομψό GT με ρευστές γραμμές. Το κάτω μέρος του αμαξώματος έρχεται σε όμορφη αντίθεση με το μαύρο χρώμα και αναδεικνύει τις αεροδυναμικές λεπτομέρειες, ενώ το δεύτερο, κεντρικό επίπεδο δείχνει ένα σύγχρονο, ηλεκτρικό, με κομψό σχεδιασμό και σπορ χαρακτήρα αυτοκίνητο».

Το Project V δεν προδίδει την παράδοση που έχουν τα βρετανικά σπορ αυτοκίνητα, τα οποία ήταν πάντα κομψά, χωρίς να προκαλούν με τη σχεδίασή τους. Ο Jannarelly μάς αναφέρει και πάλι: «Υπάρχουν πέντε όγκοι, ένας κεντρικά και τέσσερις στους τροχούς, οι οποίοι συνδυάζονται αρμονικά. Έπρεπε να δουλέψουμε με το φως, με τις αντανακλάσεις στα πλαϊνά. Και για το πίσω μέρος, εμπνευστήκαμε από την πρώτη Lotus Elan». Τον ρωτάμε εάν αυτό που βλέπουμε αποτελεί την οριστική μορφή του αυτοκινήτου. Και ο επικεφαλής σχεδιασμού της Caterham μάς τονίζει ότι το 95% του πρωτοτύπου θα εφαρμοστεί και στην έκδοση παραγωγής. «Εμείς καθορίσαμε το στιλ, στη συνέχεια η ομάδα της Italdesign μάς υποστήριξε στην επαλήθευση ορισμένων λεπτομερειών που αφορούν στο αμάξωμα, όπως το εμπρός παρμπρίζ, τους εξωτερικούς καθρέπτες και τα εμπρός φωτιστικά σώματα, αποκλειστικά σε ό,τι αφορά την πιστοποίηση του αυτοκινήτου (homologation). Σαφώς και δεν πρόκειται για ένα dream car, καθώς θέλαμε και το καταφέραμε να κατασκευάσουμε ένα μοντέλο με τους περιορισμούς που διέπουν ένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής».

caterham

Η καμπίνα είναι πιο ευάερη από το αναμενόμενο και αρκετά φιλόξενη. Κάτι που οφείλεται εν μέρει σε παραχωρήσεις πρωτόγνωρες για ένα μοντέλο της Caterham. Όπως για παράδειγμα ο χώρος που είναι αφιερωμένος στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, χωρίς ωστόσο, για λόγους βάρους, να είναι μόνιμα τοποθετημένο. Ιδιάζουσα είναι η διαμόρφωση του εσωτερικού, καθώς η Caterham έχει επιλέξει μια διάταξη «2+1» για τα καθίσματα. Σε αυτήν το κεντρικό κάθισμα βρίσκεται στην πίσω σειρά, προσφέροντας ωστόσο προαιρετικά και μια πιο συμβατική «2+2» διάταξη. Πλέον, έχοντας μία καθορισμένη βάση και μία ολοκληρωμένη (σχεδόν) εμφάνιση, το μόνο που απομένει είναι η τελειοποίηση των λεπτομερειών. Το αποτέλεσμα θα είναι ένα GT μοντέλο που θα έρθει αντιμέτωπο με μοντέλα όπως η ηλεκτρική Alpine και η Porsche Cayman EV.

Όλες οι ειδήσεις

Αυτό είναι το μονοθέσιο της Red Bull για το 2024

Τέλη κυκλοφορίας 2024: Λήγει η προθεσμία για την πληρωμή τους – Ποιοι κινδυνεύουν με πρόστιμο

Βίντεο-Δοκιμή BYD ATTO 3: Ότι πρέπει για γκατζετάκηδες!

car-prices
google-news
Tags
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο