ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Lamborghini Revuelto: Υπόκλιση!

lamborghini-revuelto-ypoklisi-671776

Η Lamborghini Revuelto, ο διάδοχος της Aventador αποτελεί το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της φίρμας από την Σαντ’ Άγκατα, με το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης να αποδίδει συνδυαστικά 1.015 ίππους.

Παράλληλα, οι δύο τοποθετημένοι εμπρός ηλεκτροκινητήρες βελτιώνουν στο μέγιστο την οδική συμπεριφορά

του Lorenzo Facchinetti

Σύμφωνα με την παράδοση της Lamborghini, το όνομα «Revuelto» προέρχεται από την ευρύτερη οικογένεια των ταύρων. Μάλιστα, ο μύθος αναφέρει ότι ήταν ο πιο αντιδραστικός και οξύθυμος ταύρος σε όλη την Ιβηρική χερσόνησο. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το 1880, οκτώ φορές κατάφερε να σκαρφαλώσει πάνω από τον φράχτη κατά την διάρκεια των ταυρομαχιών και να εισχωρήσει μέσα στο πλήθος. Σκεφτείτε, ωστόσο, ότι ως κωδικός ο «Revuelto», μας φάνηκε να αποτελεί το τέλειο όνομα για ένα μελλοντικό, αμιγώς ηλεκτρικό hypercar της Lamborghini που θα παρουσίαζε το 2028. Αλλά εάν αυτές οι ομοιότητες είναι σκόπιμες, ταιριάζουν σε εξαιρετικό βαθμό με την διάδοχο της Aventador.

Η οποία, όπως είναι γνωστό, αποτελεί και το πρώτο μοντέλο παραγωγής του Ιταλού κατασκευαστή που χρησιμοποιεί σε μεγάλο βαθμό την ηλεκτροκίνηση. Δύο από τα σημαντικά της χαρακτηριστικά είναι αξιοσημείωτα . Πρώτον, η μέγιστη ισχύς του νέου HPEV (High Performance Electrified Vehicle – και όχι PHEV, όπως συνηθίζεται να αναφέρονται τα συγκεκριμένα κινητήρια σύνολα) της «Lambo» που φτάνει τους 1.015 ίππους. H υψηλότερη δηλαδή που έχει επιτευχθεί ποτέ στην ιστορία της εταιρείας. Δεύτερον, οι χαμηλότερες κατά 30% εκπομπές ρύπων. Αλλά ας προχωρήσουμε με τη σειρά. Κοιτώντας την από κοντά, η πρώτη εντύπωση είναι αυτή ενός μεγαλύτερου και πιο συμπαγούς μοντέλου, σε σύγκριση με την Aventador.

Ενώ διατηρεί παρόμοιες διαστάσεις, η Revuelto έχει πιο ισορροπημένες αναλογίες, χάρη στο νέο σχεδιαστικό μοτίβο που διαθέτει ακραία χαρακτηριστικά. Όπως το επιθετικό εμπρός μέρος με το έντονο ρύγχος και το αντίστοιχο καπό, καθώς και την κωνική διαμόρφωση του πίσω μέρους που αφήνει εκτεθειμένο ένα τμήμα των ελαστικών. Εννοείται όμως, πως το highlight είναι ο εκτεθειμένος στα βλέμματα V12 ατμοσφαιρικός κινητήρας. Δεν διαθέτει ούτε καν διαφανές κάλυμμα και είναι τοποθετημένος σαν διαμάντι στο καπό. Αποτίνει έτσι, φόρο τιμής στο εμβληματικό θερμικό σύνολο, που δεν αμφισβητήθηκε ποτέ – ούτε καν σε αυτή τη μεταβατική φάση προς τη βιωσιμότητα. Όσοι είχαν φόβους ότι η συναισθηματική συνιστώσα ενός τέτοιου hypercar θα πληγεί από την ηλεκτροκίνηση, μπορούν να κοιμηθούν ήσυχοι. Ο ολοκαίνουργιος V12 με περιεχόμενη γωνία κυλίνδρων τις 60° και χωρητικότητα 6,5 λίτρα δεν βρέθηκε ποτέ σε καλύτερη κατάσταση. Μιας και αποδίδει 825 ίππους, με τον κόφτη να είναι πλέον στις 9.500 σ.α.λ. – 800 περισσότερες από πριν δηλαδή. Η διαφορά είναι ότι τώρα αυτό το αριστουργηματικό μοτέρ πρέπει να μοιράζεται το ζωτικό χώρο με επιπλέον εξαρτήματα. Γι’ αυτό και η διάταξη του συστήματος μετάδοσης κίνησης έχει διαφοροποιηθεί. Ο V12 έχει περιστραφεί κατά 180° και το κιβώτιο ταχυτήτων έχει τοποθετηθεί για πρώτη φορά πίσω από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και εγκάρσια. Αυτό γίνεται για να δημιουργηθεί χώρος για τη μπαταρία, η οποία βρίσκεται κάτω από το κεντρικό τούνελ και τους τρεις ηλεκτροκινητήρες. Ένας βρίσκεται στο πίσω μέρος, ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων, και δύο στο εμπρός.

Οι τελευταίοι στηρίζονται πάνω σε μία ισχυρότερη δομή, που αποτελεί τμήμα του monocoque πλαισίου που είναι αποκλειστικά κατασκευασμένο από ανθρακόνημα με την ιταλική εταιρεία να το ονομάζει «monofuselage». Σε σχέση με το monocoque της Aventador είναι 10% πιο ελαφρύ και κατά 25% πιο άκαμπτο. Και τα τρία μοτέρ δημιουργούν μία ηλεκτρική τετρακίνηση και λειτουργούν το σύστημα torque vectoring στις στροφές, για την ενίσχυση της ευελιξίας. Παράλληλα, συνδυάζουν και μία αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, μηδενικών εκπομπών, για μικρές αποστάσεις κοντά στα 10 χλμ. Στη συνέχεια, όπως όλα τα plug-in υβριδικά μοντέλα, εναπόκειται στην κοινή λογική του καθενός να το επαναφορτίζει όσο το δυνατόν περισσότερο για να το εκμεταλλευτεί. Ωστόσο, δεδομένης της θέσης της πρίζας (μέσα στον εμπρός χώρο αποσκευών) και δεδομένου του χαρακτήρα της Revuelto, το βύσμα θα παραμείνει πιθανώς μόνιμα αποσυνδεδεμένο. Έτσι, η μπαταρία των 3,8 kWh θα αντλεί ενέργεια μόνο μέσω της αναγεννητικής πέδησης από τους εμπρός τροχούς ή απευθείας από τον V12 κινητήρα σε λίγο περισσότερο από πέντε λεπτά.

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΒΑΡΟΥΣ/ΙΣΧΥΟΣ

Από την άλλη πλευρά, η Lamborghini δεν έκρυψε ποτέ το γεγονός ότι η ηλεκτροκίνηση πρόσφερε τα μέγιστα στο θέμα των επιδόσεων. Καθώς επίσης και ότι θα έκανε τα πάντα για να κρατήσει σε χαμηλά επίπεδα το βάρος. Έχοντας λοιπόν μέγιστη ταχύτητα άνω των 350 χλμ./ώρα και 2,5 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα, η Revuelto έχει να επιδείξει ένα ακόμα εξωπραγματικό νούμερο. Αυτό που αφορά τη σχέση κιλών ανά ίππο, με 1,75 kg/ίππο, μία τιμή που αναμφίβολα οφείλεται στην ιπποδύναμη, αλλά και στη σχετικά μικρή αύξηση της μάζας, ενόψει της τεράστιας τεχνικής πολυπλοκότητας. Σε σύγκριση με την Aventador Ultimae, η Revuelto ζυγίζει 200 επιπλέον κιλά, αγγίζοντας τους 1,8 τόνους. Ανοίγοντας τις πόρτες, κλασικά προς τα πάνω (scissor style), η εικόνα του κόκπιτ δείχνει τη διαφορά ηλικίας των 12 ετών που χωρίζουν την Revuelto με την Aventador.

Καταρχάς έχει βελτιωθεί η ευρυχωρία, τόσο για το κεφάλι, όσο και για τα πόδια. Υπάρχουν πλέον κάποιες θήκες για μικροαντικείμενα (θυμάμαι η Aventador δεν είχε θέση ούτε για να αφήσω το κινητό τηλέφωνο), ενώ οι άνθρωποι της εταιρείας ορκίζονται ότι στο εμπρός πορτ μπαγκάζ μπορούν να τοποθετηθούν δύο βαλίτσες καμπίνας (trolley bag). Κυρίαρχο στοιχείο στο εσωτερικό είναι η υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα. Πάνω της στηρίζεται η οθόνη 8,4 ιντσών και από κάτω υπάρχει ένα τούνελ που χρησιμεύει ως αποθηκευτικός χώρος, καθώς και δύο υποδοχές USB-C. Το ψηφιακό πακέτο συμπληρώνουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, διαγωνίου 12,3 ιντσών και μια τρίτη οθόνη 9,1 ιντσών, εμπρός από τον συνοδηγό, που προβάλλει διάφορες πληροφορίες για το αυτοκίνητο. Τέλος, αν δείτε μία Revuelto αυτοπροσώπως (οι πρώτες παραδόσεις έχουν προγραμματιστεί για το τέλος του έτους), θα διακρίνετε στην εμπρός μάσκα τα δύο ραντάρ, τα οποία μεταξύ άλλων παρέχουν ημιαυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2.

 

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο