EDITOR'S PICK

Mercedes-Benz GLC: Αυξημένες διαστάσεις, εξελιγμένη ανάρτηση

mercedes-benz-glc-afximenes-diastaseis-exeligmeni-anartisi-641237

Η δεύτερη γενιά της Mercedes-Benz GLC, που αναμένεται στις αγορές το προσεχές φθινόπωρο, επωφελείται αρκετά από στοιχεία που εισήγαγε η sedan C-Class. Σαφώς πιο δυναμικό design, μεγαλύτερο τεχνολογικό περιεχόμενο και πλήρες μενού συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Το φάσμα των κινητήρων περιλαμβάνει ήπια, αλλά και plug-in υβριδικά σύνολα

Tου Andrea Stassano

Η διαδικασία αντικατάστασης ενός άκρως επιτυχημένου εμπορικά μοντέλου, πάντα εμπεριέχει και τα ανάλογα ρίσκα. Και αυτό γιατί ουδείς μπορεί να είναι απόλυτα σίγουρος ότι η νέα του γενιά θα έχει την ίδια πορεία. Εκτός και εάν υπάρχει ακόμα μέλλον και όλα δείχνουν θετικά. Αυτό πιστεύουν ακράδαντα και τα στελέχη της Mercedes-Benz, ανανεώνοντας το best-seller μοντέλο της εταιρείας, την GLC. Ένα αυτοκίνητο που από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του το 2015 έχει πουλήσει πάνω από δύο εκατομμύρια αντίτυπα. Κάτι που επιτυγχάνει χάρη στο όμορφης σχεδίασης αμάξωμα, τις συμπαγείς διαστάσεις και τους αποδοτικούς κινητήρες. Για να μην αναφέρουμε το γεγονός ότι τα τελευταία δύο χρόνια έχει κατακτήσει τον τίτλο του πιο καλοπουλημένου μοντέλου της φίρμας με το «αστέρι στη μάσκα». Για τον λόγο αυτόν ο κατασκευαστής από την Στουτγκάρδη, δείχνει μεγάλη εμπιστοσύνη σε αυτή τη δεύτερη γενιά του μοντέλου, η οποία θα κάνει την εμφάνισή της στις αντιπροσωπείες μέσα στους επόμενους μήνες. Βασικά σημεία υπεροχής είναι το προηγμένο στυλ, η αύξηση των προσφερόμενων χώρων για τους επιβάτες, η πρακτικότητα και φυσικά η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών.

Η νέα GLC δείχνει διαφορετική κοιτώντας την εξωτερικά, με πιο σπορ χαρακτήρα, κάτι που έχουμε δει και στην τετράθυρη C-Class. Βασικό σημείο διαφοροποίησης από το παρελθόν είναι η μεγάλη σχεδόν κάθετη μάσκα και οι τοποθετημένοι στα άκρα λεπτότεροι προβολείς. Παράλληλα, το σχήμα του αμαξώματος διαθέτει περισσότερα νεύρα και ακμές, που αναδεικνύουν ορισμένες λεπτομέρειες, όπως τους έντονους θόλους των πίσω τροχών. Το πίσω μέρος συμπληρώνει με απόλυτη επιτυχία το σύνολο του ελκυστικού SUV, με το όμορφο αεροδυναμικό ανάγλυφο. Όσο για το μέγεθος, η δεύτερη γενιά της GLC έχει μεγαλώσει λίγο προς όλες τις κατευθύνσεις, με εξαίρεση το ύψος. Το συνολικό μήκος των 4,72 μέτρων, μαζί με το μεταξόνιο που έχει αυξηθεί στα 2,89 μέτρα, επέτρεψε να διασφαλιστούν οι χώροι που –κατά την εταιρεία–είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία. Ενδεικτικό είναι πως ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 620 λίτρα, όντας 70 λίτρα  μεγαλύτερος από της τωρινής GLC. Στο εσωτερικό, το βήμα προς τα εμπρός αφορά τόσο στην αίσθηση, όσο κυρίως στην ουσία. Η διάταξη μας παραπέμπει άμεσα στο εντυπωσιακό και high-tech ταμπλό της νέας C-Class.

Έτσι, στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται ενσωματωμένη και με ελαφρώς μεγαλύτερη κλίση μια οθόνη αφής 11,9 ιντσών. Επιπρόσθετα, υπάρχει και μία δεύτερη οθόνη 12,3 ιντσών ως ψηφιακός πίνακας, αμφότερες προσανατολισμένες προς τον οδηγό. Επιπλέον, υπάρχουν νέας σχεδίασης καθίσματα και νέες ταπετσαρίες. Η δεύτερης γενιάς GLC έχει κληρονομήσει επίσης τη δεύτερη γενιά του συστήματος infotainment, το γνωστό μας MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Μεταξύ άλλων, η οθόνη μπορεί να προσαρμοστεί σε τρία στυλ εμφάνισης (κλασικό, σπορ και βασικό) και σε αντίστοιχες λειτουργίες. Το εξελιγμένο σύστημα πλοήγησης πλήρους οθόνης εγγυάται τη μέγιστη ευκρίνεια των ενδείξεων. Ωστόσο, κατόπιν παραγγελίας, είναι δυνατό στην κεντρική οθόνη να υπάρχει και λειτουργία βίντεο με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας. Πλέον, ο φωνητικός βοηθός «Hey Mercedes» επικοινωνεί με ακόμη πιο φυσικό τρόπο με τον χρήστη, χάρη στην ενεργοποίηση των διαδικτυακών υπηρεσιών που περιλαμβάνει η εφαρμογή Mercedes me. Μάλιστα, ορισμένες λειτουργίες μπορούν να ενεργοποιούνται ακόμη και χωρίς τη χρήση της συνηθισμένης φράσης. Χάρη στο Smart home, λοιπόν, είναι δυνατή η απομακρυσμένη παρακολούθηση της οικίας του χρήστη, καθώς και η διαχείριση κάποιων υπηρεσιών. Τέλος, το λογισμικό μπορεί να αναβαθμιστεί over-the-air.

Η νέα GLC βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με τη νέα C-Class (την εξέλιξη της MRA). Η τελευταία περιλαμβάνει μία σειρά από άρτια τεχνολογικά στοιχεία, όπως τους υβριδικούς κινητήρες, το εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9G-Tronic και την τετρακίνηση 4MATIC. Αρχικά, τα μηχανικά σύνολα θα είναι όλα τετρακύλινδρα 2,0 λίτρων, εξοπλισμένα με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και ενσωματωμένο εναλλάκτη-μίζα (ISG), ή plug-in. Μιλώντας για το πρώτο, το ISG θα παρέχει επιπλέον ισχύ και ροπή (23 ίππων και 200 Nm αντίστοιχα), προσφέροντας μια αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, χωρίς να λειτουργεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Η αρχική γκάμα περιλαμβάνει την έκδοση diesel GLC 220 d 4MATIC με 197 ίππους, την GLC 200 4MATIC με δίλιτρο κινητήρα βενζίνης 204 ίππων και την GLC 300 4MATIC (με ίδιο κινητήρα αλλά 258 ίππους). Αντίστοιχα, οι plug-in υβριδικές εκδοχές είναι τρεις. Η GLC 300 e 4MATIC με συνδυαστική ισχύ 313 ίππων, η πετρελαιοκίνητη GLC 300 de 4MATIC των 335 ίππων και η GLC 400 e 4MATIC με 381 ίππους. Χάρη στην μπαταρία των 31,2 kWh, η ηλεκτρική αυτονομία ξεπερνά τα 100 χλμ., σε ταχύτητες έως και 140 χλμ./ώρα, επιτρέποντας τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη χωρίς εκπομπές ρύπων. Αργότερα, πιθανότατα το καλοκαίρι του 2023, θα λανσαριστούν και οι κορυφαίες εκδόσεις AMG 43 και AMG 63. Νέα είναι και η αρχιτεκτονική της ανάρτησης, που περιλαμβάνει τέσσερις συνδέσμους εμπρός και πολλαπλούς πίσω.

Προαιρετικά το νέο γερμανικό SUV μπορεί να εφοδιαστεί με αερανάρτηση Airmatic και σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης στον πίσω άξονα. Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις διαθέτουν στάνταρ πίσω αερανάρτηση με ρυθμιζόμενο ύψος των αμορτισέρ. Προαιρετικά διατίθεται επίσης και το πακέτο Offroad, που προσφέρει αυξημένη κατά 20 χιλ. απόσταση από το έδαφος και πλήρη προστασία κάτω από το αμάξωμα. Σε ό,τι αφορά στο επίπεδο ασφάλειας, έχουν εξελιχθεί για την συγκεκριμένη περίπτωση διάφορα συστήματα. Για παράδειγμα, το ενεργό Distronic που υποστηρίζει με πιο αποτελεσματικό πλέον τρόπο τον οδηγό ώστε το όχημα να μπορεί αυτοβούλως να διατηρεί μια ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Επίσης, σε ταχύτητες έως και 100 χλμ./ώρα, την ενεργή υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης Active Lane Change Assist (με αναγνώριση λωρίδας, χάρη στην κάμερα 360°) και το νέο Active Parking Assist, που χρησιμοποιεί επίσης κάμερα 360°.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο