ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Νέo Skoda Kodiaq: Premium στα πάντα

neo-skoda-kodiaq-premium-sta-panta-694001

Το Skoda Kodiaq επιστρέφει, χάρη στη δεύτερη γενιά, όντας εξελιγμένο σε όλα αυτά τα στοιχεία που το έκαναν δημοφιλές. Πλέον είναι βελτιωμένο σε τομείς όπως η ευρυχωρία, η πρακτικότητα και η διασύνδεση. Την ίδια ώρα, κρατάει αποστάσεις από το Volkswagen Tiguan.

του Fabio Sciarra

Μία από τις συνηθέστερες ερωτήσεις των απανταχού υπευθύνων προϊοντικής στρατηγικής μιας αυτοκινητοβιομηχανίας είναι τι πρέπει να κάνουν με ένα μοντέλο, όταν έρθει η ώρα να δημιουργήσουν τη νέα γενιά του. Στην περίπτωση του Škoda Kodiaq η απάντηση είναι ακόμα πιο απλή. Δημιουργήστε ένα νέο Kodiaq, χωρίς να διαστρεβλώσετε τη φόρμουλα του μοντέλου, ούτε να σταθείτε αμέτοχοι στην ιστορία του. Το οποίο, σημειωτέον, έχει αναβαθμίσει περισσότερο από ποτέ, τα τελευταία χρόνια, την αντίληψη της τσέχικης μάρκας. Ταυτόχρονα συνέβαλε σημαντικά στο πρόσφατο ρεκόρ που αφορούσε τις συνολικές πωλήσεις της. Απλά κάντε το αντίθετο. Ξεκινήστε να αναλύετε τα δυνατά του σημεία και επικεντρωθείτε σε αυτά, βελτιώνοντάς τα. Το SUV από την εταιρία του Μλάντα Μπόλεσλαβ, κατά τη διάρκεια του πρώτου κύκλου ζωής του, δημιούργησε μια φήμη, εστιάζοντας στις παραπάνω πτυχές. Και πλέον το επανασχεδιασμένο Kodiaq υποδηλώνει ότι η δεύτερη γενιά δεν σκοπεύει να προδώσει τις αξίες της.

ΓΙΑ ΕΞΙ ΕΚΑΤΟΣΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ

Στο πλαίσιο της αναζήτησης για τη συνέχεια του μοντέλου, θα πρέπει να αναλύσουμε το πρώτο χαρακτηριστικό γνώρισμα του νέου Kodiaq, που αφορά στην αύξηση των διαστάσεων. Η δεύτερη γενιά κάνει ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Ειδικά σε ό,τι αφορά στο μήκος, κερδίζει έξι εκατοστά (φτάνοντας συνολικά τα 4,76 μέτρα). Σε συνδυασμό με τη μείωση του ύψους (από 1,68 σε 1,66 μέτρα) και του πλάτους (από 1,88 σε 1,86 μ.), δείχνει οπτικά ακόμη πιο δυναμικό. Αυτό οφείλεται επίσης στη νέα σχεδίαση του πίσω όγκου. Είναι μεγαλύτερος και χαρακτηρίζεται από μερικές στιλιστικές λεπτομέρειες που βελτιώνουν την εμφάνισή του και τονίζουν το δυναμισμό του. Για παράδειγμα, η κολώνα C που διαθέτει τώρα μεγαλύτερη κλίση προς τα εμπρός (διατίθεται σε διαφορετικό χρώμα από το αμάξωμα) και η ανοδική γραμμή του πλαϊνού «νεύρου» που συνεχίζεται μέχρι το πίσω παράθυρο. Εξωτερικά, η νέα σχεδιαστική τάση με την ονομασία «Modern Solid» αποτυπώνεται στους ογκώδεις θόλους των τροχών και στο φρεσκαρισμένο εμπρός μέρος. Τα φωτιστικά σώματα LED προσθέτουν κομψότητα με τα στοιχεία Crystallinium που δεν είναι πλέον σε ένα ενιαίο σώμα, αλλά αρθρώνονται σε δύο επίπεδα. Την ίδια στιγμή, το καπό και η πρόσοψη γενικότερα έχουν αρκετές ανάγλυφες επιφάνειες.

ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΑΝΕΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Η αύξηση του μήκους του αμαξώματος είχε προφανώς (θετικές) συνέπειες σε ό,τι αφορά στον χώρο της καμπίνας του αυτοκινήτου. Η Škoda επιβεβαίωσε ότι η 3η σειρά καθισμάτων είναι επίσης διαθέσιμη κατόπιν παραγγελίας στο νέο Kodiaq. Κατάφερε να την τοποθετήσει καταλληλότερα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, δημιουργώντας έτσι 15 χιλ. επιπλέον χώρο για το κεφάλι των επιβατών, δίνοντας συνολικά 92 εκατοστά. Ο χώρος αποσκευών έχει επίσης μεγαλώσει και η χωρητικότητά του φτάνει τα 340 λίτρα με την 3η σειρά στη θέση της. Αγγίζει, δε, τα 910 λίτρα σε πεντάθεσια διάταξη (+75 λίτρα σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο), κάτι που ενισχύει περαιτέρω την ευελιξία του μοντέλου.

Η συνολική διάταξη του ταμπλό δεν έχει αλλάξει, αλλά το εσωτερικό διαθέτει αρκετά νέα χαρακτηριστικά, αρχής γενομένης από τη μετατόπιση του επιλογέα ταχυτήτων από την κεντρική κονσόλα στην κολόνα του τιμονιού. Επίσης, νέο είναι το infotainment και το Virtual Cockpit.

ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΟ INFOTAINMENT

Ενώ εξωτερικά το Kodiaq έχει διατηρήσει τη συνολική προσέγγιση του στιλ που το έχει κάνει αναγνωρίσιμο στην κατηγορία του, στο εσωτερικό οι σχεδιαστές έχουν χρησιμοποιήσει περισσότερο τη φαντασία τους. Αυτό μπορείτε να το διαπιστώσετε ξεκάθαρα μόλις καθίσετε στη θέση του οδηγού. Ο επιλογέας ταχυτήτων έχει μετακινηθεί -για πρώτη φορά στην ιστορία της μάρκας- από την κεντρική κονσόλα στην κολόνα του τιμονιού, απελευθερώνοντας σημαντικό χώρο σε αυτή την κρίσιμη περιοχή μεταξύ των καθισμάτων. Όμως αυτό που έχει αλλάξει ριζικότερα είναι η διάταξη της αλληλεπίδρασης ανθρώπου-μηχανής. Πλέον, διαθέτει μια νέα οθόνη αφής 12,9” στο κέντρο του ταμπλό και ένα Virtual cockpit που παίρνει τη θέση των προηγούμενων συμβατικών οργάνων (με διαγώνιο έως 10,25”). Το σύστημα infotainment είναι πιο σύγχρονο σε εμφάνιση αλλά και στην τεχνολογία που ενσωματώνει. Πρόκειται για το MIB4, που μόλις άρχισε να τοποθετείται στην γκάμα της Volkswagen και το οποίο μπορεί επίσης να συνδυαστεί, κατόπιν παραγγελίας, με ένα Head-up display τελευταίας γενιάς.

Διαθέτοντας μια πιο ενδιαφέρουσα μάσκα, το νέο Kodiaq προσφέρει ένα πιο ζωντανό στιλιστικό λεξιλόγιο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Και είναι ελαφρώς μεγαλύτερο, χάρη στα έξι εκατοστά που κέρδισε σε μήκος.

H ΔΙΕΠΑΦΗ ΑΛΛΑΖΕΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

Το πιο απροσδόκητο χαρακτηριστικό, ωστόσο, στην έντονη διαφοροποίηση του νέου Škoda Kodiaq από τον συγγενή του Volkswagen Tiguan είναι κάτι που λίγοι θα σκεφτούν. Και αυτό βρίσκεται στα χειριστήρια των διαφόρων λειτουργιών. Η τσεχική εταιρία επέλεξε μια υβριδική λύση. Πλασίωσε το κομμάτι «αφής» με ένα σημαντικό φυσικό στοιχείο, που αποτελείται από τρία περιστρεφόμενα και προσαρμόσιμα χειριστήρια που ονομάζονται Škoda Smart Dials. Χαρακτηρίζεται από την παρουσία τριών ψηφιακών μίνι-οθονών διαμέτρου 32 χλστ., οι οποίες επιτρέπουν τον έλεγχο πολλών λειτουργιών. Από τα δύο εξωτερικά χειριστήρια είναι δυνατή η διαχείριση της θερμοκρασίας, της θέρμανσης και του εξαερισμού των καθισμάτων οδηγού και συνοδηγού. Παράλληλα, το κεντρικό ρυθμίζει τέσσερις λειτουργίες (ένταση ήχου, παράμετροι κλιματισμού, λειτουργία οδήγησης και μεγέθυνση χαρτών πλοήγησης), μεταβαίνοντας από το ένα στο άλλο με ένα απλό παρατεταμένο πάτημα. Το πειστικό και εύληπτο αυτό σύνολο υποστηρίζει ακόμα ταυτόχρονη επαγωγική φόρτιση για δύο smartphones, παρέχοντας ισχύ 15 W και ψύξη κατά τη διάρκεια της φόρτισης. Τα παραπάνω αποτελούν άλλη μια πινελιά πρακτικότητας, πολύ κοντά στη γνωστή (και αγαπητή στους πελάτες) φιλοσοφία της μάρκας.

ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΚΑΙ ΝΕΑ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ

Η ανανέωση του νέου Kodiaq αφορά επίσης την αρχιτεκτονική, με την άφιξη της πλατφόρμας MQB EVO. Παράλληλα, από το μενού δεν λείπει το ενεργό πλαίσιο Dynamic Chassis Control (DCC) Pro. Αυτό ελέγχει τη δυναμική του οχήματος με τη διαχείριση του διαφορικού XDS, μέσω του συστήματος πέδησης σε κάθε τροχό και τη ρύθμιση των αμορτισέρ, επιτρέποντας ταχύτερες ρυθμίσεις απόσβεσης. Το αποτέλεσμα είναι η βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και η άνεση. Η γκάμα των κινητήριων συνόλων συνδυάζεται αποκλειστικά με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG και περιλαμβάνει τον 1.5 TSI των 150 ίππων (με ήπιο υβριδικό σύστημα, με μια γεννήτρια-μίζα 48V, μία μπαταρία και απενεργοποίηση κυλίνδρων) και τον 2.0 TSI των 204 ίππων με σύστημα τετρακίνησης. Ως προς τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, τον 2.0 TDI, με 150 και 193 ίππους. Στην τελυταία δε έκδοση, με τετρακίνηση. Για πρώτη φορά, επίσης, το Kodiaq διατίθεται και ως plug-in υβριδικό. Η συγκεκριμένη έκδοση εξοπλίζεται με τον 1.500άρη TSI κινητήρα, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδεισυνολικά 204 ίππους. Η μπαταρία με ενεργειακή χωρητικότητα 25,7 kWh υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία έως 100 χλμ., ενώ φορτίζει με DC φορτιστή έως 50 kW και AC φορτιστή έως 11 kW.

ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ

Στην κολόνα C βρίσκεται το μυστικό του νέου δυναμικού σχεδιασμού του Škoda Kodiaq. Η τάση της προς τα εμπρός δίνει μια ιδιαίτερη δυναμική στον πίσω όγκο, κάτι που ήταν απαραίτητο, δεδομένου της αύξησης του μήκους.

ΕΞΥΠΝΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Η διεπαφή χρήστη είναι πολύ διαφορετική από το αντίστοιχο Volkswagen Tiguan. Στο γερμανικό SUV υπάρχει μόνο ένας έξυπνος περιστροφικός επιλογέας. Στο Kodiaq υπάρχουν τρεις και επιτρέπουν λιγότερη εμπλοκή της κεντρικής οθόνης.

ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΣΥΝΟΛΑ

Αν στην πρώτη γενιά του Kodiaq υπήρχαν αποκλειστικά θερμικά σύνολα, στη νέα κάνει ντεμπούτο η υβριδική τεχνολογία. Υπάρχουν δύο τέτοια μοτέρ, και τα δύο άκρως ενδιαφέροντα. Το πρώτο διαθέτει μια μονάδα βενζίνης 1.5 TSI με ήπια υβριδική τεχνολογία και απενεργοποίηση κυλίνδρων, το δεύτερο είναι plug-in με μπαταρία χωρητικότητας 25,7 kWh.

Διαβάστε επίσης:

Αυτονομία ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Πραγματικότητα ή «φούμαρα»;

Ντελιβεράς στην Πάτρα μετέτρεψε το μηχανάκι του σε χριστουγεννιάτικο… έλκηθρο [Βίντεο]

Η κοινή χρήση αυτοκινήτου αυξάνει την ποιότητα ζωής και μειώνει την κυκλοφοριακή συμφόρηση

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο