EDITOR'S PICK

Παρουσίαση: Το νέο Range Rover Sport

parousiasi-to-neo-range-rover-sport-638537

Το σημερινό Range Rover Sport δεύτερης γενιάς διαφέρει σημαντικά από τη ναυαρχίδα της μάρκας, από την οποία προέρχεται. Ενώ το μοντέλο τρίτης γενιάς που μόλις παρουσιάστηκε, την πλησιάζει περισσότερο σε σχεδίαση, διαστάσεις και τιμή.

Tου Roberto Lo Vecchio Aπόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis

Το πρώτο Range Rover Sport εμφανίστηκε το 2005. Να σας θυμίσουμε ότι ήταν βασισμένο στο σασί τύπου σκάλας του Discovery3, αλλά αντανακλούσε τη λάμψη του μεγάλου Range, προβάλλοντας έναν πιο αθλητικό χαρακτήρα. Εκείνη την εποχή – προ οικονομικής κρίσης – δεν ήταν λίγοι εκείνοι που ονειρεύονταν ένα Range Rover και τελικά κατάφεραν να το αποκτήσουν, έστω και σε μικρότερη συσκευασία. Όμως, στη δεύτερη γενιά του το Sport απέκτησε την οντότητα ενός ξεχωριστού μοντέλου στη γκάμα Range Rover. Και να που ήρθε η στιγμή να υποδεχτούμε την τρίτη γενιά, η οποία παρουσιάστηκε επίσημα στις αρχές Μαΐου και αναμένεται στην αγορά μέσα στο φθινόπωρο. Ladies and gentlemen, υποδεχτείτε το νέο Range Sport. Το οποίο, όχι μόνο διατηρεί την υψηλή κλάση του, αλλά πλησιάζει ακόμη περισσότερο στη ναυαρχίδα της μάρκας. Σε διαστάσεις, design και τιμή. Τα καλά νέα έχουν πάντα το κόστος τους.

ΚΟΙΝΗ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Το νέο Sport έχει μεγαλώσει κατά επτά εκατοστά σε μήκος από το προηγούμενο, πλησιάζοντας το φράγμα των πέντε μέτρων (4,95 για την ακρίβεια). Αυτό σημαίνει ότι είναι 10 εκατοστά πιο κοντό από το μεγάλο Range, το οποίο είναι επίσης κατά πέντε εκατοστά μακρύτερο από το προηγούμενο. Η διαφορά ανάμεσα στα δύο μοντέλα ήταν μέχρι πρότινος 12 εκατοστά. Ας αφήσουμε όμως τη μεζούρα στην άκρη. Το σημαντικό είναι ότι το νέο Sport δείχνει πιο επιβλητικό και πιο Range Rover από το μοντέλο που αντικαθιστά. Αυτό οφείλεται στη νέα σχεδιαστική γλώσσα, η οποία είναι κοινή με τη νέα ναυαρχίδα που προηγήθηκε. Από το πλάι, η γλυπτική του αμαξώματος είναι απέριττη, ενώ διατηρούνται οι τρεις θεμελιώδεις γραμμές που καθορίζουν την ταυτότητα του Sport. Τη γραμμή της οροφής που κατηφορίζει προς τα πίσω, την ευθεία γραμμή των «ώμων» και εκείνη των μαρσπιέ, που ανυψώνεται προς τα πίσω. Έτσι ώστε νοητά να συναντά τις άλλες δύο σε ένα υποθετικό σημείο αρκετά πίσω από το αυτοκίνητο. Η διαφορά με το μοντέλο δεύτερης γενιάς είναι οι πολύ «καθαρές» επιφάνειες, χωρίς την παραμικρή οπτική όχληση (ακόμη και τα χερούλια εξαφανίζονται ηλεκτρικά όπως στο Velar και στο Range Rover). Κάτι που σε κάνει να πιστεύεις ότι το αυτοκίνητο πήρε μορφή από ένα συμπαγές κομμάτι μέταλλο. Και στα δύο νέα Range Rover, λοιπόν, η ομάδα του νέου Design Studio της JaguarLand Rover στο Γκέιντον, με επικεφαλής τον Ιταλό Massimo Frascella, δούλεψε αφαιρετικά, αφήνοντας στην άκρη οτιδήποτε περιττό. Με τη νέα σχεδιαστική προσέγγιση αναδεικνύεται ακόμη περισσότερο η πεμπτουσία του αυτοκινήτου. Το αποτέλεσμα της δουλειάς που έγινε στο Γκέιντον είναι εντυπωσιακό. Αν στην περίπτωση του μεγάλου Range, η λιτότητα του σχεδίου αποτέλεσε φυσική εξέλιξη του προηγούμενου μοντέλου, στην περίπτωση του Sport, συνιστά μία μικρή επανάσταση.

Πάμε τώρα σε πιο πρακτικά θέματα. Η τιμή του νέου Range Rover Sport στο ενδιάμεσο επίπεδο εξοπλισμού SE θα ξεκινά από τα 114.877 ευρώ στην Ελλάδα, ενώ η τιμή εκκίνησης για τη γκάμα του νέου Sport θα είναι στα 110.235 ευρώ (3.0 PHEV AWD Auto 440PS).

Να τονίσουμε εδώ, ότι διαθέτοντας το ίδιο μεταξόνιο των τριών μέτρων με το μεγάλο Range, το Sport προσφέρει καλύτερους χώρους στο πίσω κάθισμα από πριν. Σε αντίθεση με τη ναυαρχίδα της μάρκας, όμως, δε θα διατίθεται σε επταθέσια έκδοση LWB με μακρύ μεταξόνιο. Λογικό, καθώς οι συμπαγείς – συγκριτικά πάντα – διαστάσεις, είναι από τα θεμελιώδη στοιχεία ενός Sport, καθώς δεν αρκεί να είναι απλά άνετο και πολυτελές, αλλά πρέπει να προσφέρει και έντονες συγκινήσεις στην οδήγηση. Το αν μπορεί να τηρήσει τις υποσχέσεις του στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς το νέο Range Sport, είναι βέβαια κυρίως θέμα πλαισίου. Ε λοιπόν, το αποτέλεσμα είναι δεδομένο πριν καν μπούμε μέσα στο αυτοκίνητο. Το Sport III έχει χτιστεί στη νέα αρχιτεκτονική MLA Flex, η οποία συνδυάζει κινητήρες τοποθετημένους σε διαμήκη διάταξη, με βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία κατά 35% σε σχέση με το προηγούμενο πλαίσιο. Κάτω από την ομπρέλα του Dynamic Response βρίσκονται πλέον νέα συστήματα. Για παράδειγμα, η πνευματική ανάρτηση με διπλούς θαλάμους μεταβλητού όγκου, οι οποίοι αυξάνουν το εύρος λειτουργίας των αμορτισέρ, εξασφαλίζοντας καλύτερη συμπεριφορά, τόσο σε επίπεδο άνεσης, όσο και κρατήματος στο δρόμο. Η ευελιξία στις στροφές έχει βελτιωθεί χάρη στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, ενεργό κεντρικό διαφορικό. Το οποίο, εξασφαλίζει γρήγορη είσοδο στη στροφή μεταδίδοντας περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα. Ο τελευταίος με τη σειρά του διαθέτει λειτουργία torque vectoring. Για πρώτη φορά το Range Sport υιοθετεί σύστημα τετραδιεύθυνσης, το ίδιο που διαθέτει και το μεγάλο Range. Το αποτέλεσμα είναι βελτιωμένη ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες, όπου οι πίσω τροχοί στρίβουν προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς. Από την άλλη, τρομερή ευελιξία στην πόλη και σε επιτόπιους ελιγμούς, όπου στρίβουν σε αντίθετη κατεύθυνση και σε γωνίες μέχρι 7,5 μοίρες.

ΓΚΑΜΑ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ

Το Range Rover Sport διαθέτει μια μεγάλη γκάμα κινητήρων. Δεδομένου ότι το συγκεκριμένο μοντέλο θα παραμείνει στην αγορά μέχρι το τέλος της δεκαετίας – δηλαδή αρκετά χρόνια πριν το σημαδιακό έτος 2035 – διατίθεται με μία πληθώρα κινητήρων εσωτερικής καύσης σε διάφορα επίπεδα εξηλεκτρισμού. Ενώ το 2024 αναμένεται το πρώτο 100% ηλεκτρικό Range Rover, οι κινητήρες diesel (τους οποίους καταργεί ο ένας κατασκευαστής μετά τον άλλο) παραμένουν στην γκάμα, δίχως οικολογικές υστερίες. Και έτσι πρέπει, ακόμα κι αν έχουν καταδικαστεί οι πετρελαιοκινητήρες στο συλλογικό υποσυνείδητο για όλα τα δεινά του πλανήτη. Παραμένουν προς το παρόν η ιδανικότερη λύση για τόσο μεγάλα αυτοκίνητα, ειδικά σε μακρινά ταξίδια. Κάτω από το καπό του νέου Sport, λοιπόν, ζει και βασιλεύει ο εξακύλινδρος σε σειρά turbodiesel 3.0 mild hybrid και μάλιστα σε τρία επίπεδα ισχύος, 250, 300 και 350 ίππων. «Straightsix» είναι και τα δύο βενζινοκίνητα σύνολα των 440 και 410 ίππων, στα οποία βασίζονται οι δύο plugin εκδόσεις του μοντέλου, με ηλεκτρική αυτονομία 100 χιλιομέτρων παρακαλώ.

Τέλος, στην κορυφή της γκάμας παραμένει ο θαυμάσιος V8 με τους 530 ίππους. Όλες οι εκδόσεις φορούν το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων της ZF με έξυπνο σύστημα τετρακίνησης. Το σύστημα αυτό διαχειρίζεται ηλεκτρονικά – εντός και εκτός δρόμου – το σύστημα Terrain Response 2. Αυτό που επιλέγει το κατάλληλο πρόγραμμα οδήγησης και ιδιαίτερη ρύθμιση της ανάρτησης, ανάλογα με το έδαφος.

ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΑΛΜΑ ΕΝΤΟΣ

Ένα τεράστιο άλμα ποιότητας έχει συντελεστεί στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Στο ταμπλό με τη λιτή, κομψότατη σχεδίαση, βρίσκονται πλέον ελάχιστοι διακόπτες, όμως ευτυχώς παραμένουν στη θέση τους εκείνοι του κλιματισμού. Στο κέντρο του ταμπλό μοιάζει να αιωρείται μία οθόνη 13,1 ιντσών, που μοιάζει με ακριβό tablet. Από αυτήν ο οδηγός μπορεί να διαχειριστεί τις λειτουργίες του infotainment και να ρυθμίσει εκείνες του αυτοκινήτου. Εναλλακτικά, υπάρχουν δύο συστήματα αναγνώρισης φωνής, η Alexa και το έξυπνο «Hey Land Rover». Η θέση οδήγησης είναι πιο χαμηλή κατά δύο εκατοστά από του μεγάλου Range Rover, το τιμόνι έχει μικρότερη διάμετρο και το παρμπρίζ είναι πιο κεκλιμένο. Τέλος, ένα νέο, ενεργό σύστημα εξουδετέρωσης εξωτερικών θορύβων (αεροδυναμικών και από την κύλιση των ελαστικών), επιτρέπει στους επιβάτες να απολαμβάνουν τον ήχο του κινητήρα χωρίς ηχητικές παρεμβολές.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο