ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Peugeot 3008 (2024): Με νέα, πιο σπορ γονίδια

peugeot-3008-2024-me-nea-pio-spor-gonidia-664806

Το νέας γενιάς Peugeot 3008, το οποίο το 2024 θα εγκαινιάσει την αρχιτεκτονική STLA Medium του Oμίλου Stellantis, αναμένεται να έχει πιο σπορ εμφάνιση και κόμπακτ αναλογίες

του Andrea Stassano • Εικονογράφηση: Marcelo Poblete

Η Peugeot επιταχύνει την πορεία της προς την ηλεκτροκίνηση. Και το κάνει αυτό στον απόηχο της διαδικτυακής παρουσίασης «E-Lion Day» όπου και παρουσιάστηκε ο οδικός χάρτης της γαλλικής μάρκας του Ομίλου Stellantis. Ο χάρτης αυτός, εν ολίγοις, προβλέπει τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της έως το 2030. Φέτος όλη η γκάμα των μοντέλων Peugeot θα διαθέτει κινητήρες με σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας ΜΗΕV 48V. Μέχρι το 2025 όλα τα μοντέλα θα διαθέτουν αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις και από το 2030 κάθε μοντέλο που θα πωλείται στην ευρωπαϊκή αγορά θα είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων. Έτσι, σε δύο χρόνια από τώρα, θα έρθουν τα ήδη ανακοινωθέντα e-308 (επίσης σε έκδοση station wagon), e-408 και e-3008, τα οποία θα ακολουθήσει σύντομα και το e-5008. Κατά συνέπεια, το ίδιο θα συμβεί και με την τρίτη γενιά του 3008. Ένα πολύ σημαντικό μοντέλο, το οποίο έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 2009, αν και ήταν αρκετά διαφορετικό τότε.

ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΣΤΑ ΤΕΛΗ ΤΟΥ 2023

Το νέο 3008, το οποίο θα παρουσιαστεί το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Θα λανσαριστεί επισήμως το 2024, θα διαθέτει ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, αν και εκτός απρόβλεπτων εκπλήξεων θα προσφέρεται επίσης με κινητήρες εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικά σύνολα. Ένα πραγματικό σημείο καμπής, αυτό της μετάβασης στον ηλεκτρισμό, το οποίο περιλαμβάνει την υιοθέτηση της νέας πλατφόρμας STLA Medium, για πρώτη φορά σε μοντέλο του Ομίλου Stellantis. Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική θα χρησιμοποιηθεί επίσης σε άλλα ηλεκτροκίνητα μοντέλα μεσαίων διαστάσεων και κατηγοριών των διαφόρων εμπορικών σημάτων του γαλλοϊταλικού Ομίλου. Ποιος ξέρει, ίσως αυτός είναι και ο λόγος που η Peugeot παραμένει σιωπηλή σχετικά με τις λεπτομέρειες που αφορούν σε τεχνικό βαθμό το συγκεκριμένο πακέτο. Αυτό που είναι σίγουρα γνωστό είναι ότι η νέα γενιά του γαλλικού SUV θα προσφέρεται με τρία κινητήρια ηλεκτρικά σύνολα (ίσως με σύστημα 400V), τόσο σε δικίνητη έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα (θεωρητικά με ισχύ 180-200 ίππων), όσο και τετρακίνητη, με δύο μοτέρ και ισχύ κοντά στους 300 ίππους. Γαλλικές πηγές, παρεμπιπτόντως, υποστηρίζουν ότι οι κινητήρες και οι μπαταρίες θα κατασκευάζονται in-house. Επίσης, πολύ ενδιαφέροουσα είναι η θεωρητική αυτονομία που θα φτάνει έως και τα 700 χλμ., χάρη στην πολύ υψηλή ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας (γίνεται λόγος για τουλάχιστον δύο τιμές, 87 και 104 kWh).

ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ

Ωστόσο, όπως αναφέραμε, η τρίτη γενιά του 3008 δεν θα διατίθεται αποκλειστικά με ηλεκτρικό κινητήρα, καθώς θα υπάρχει και μία έκδοση με ήπιο υβριδικό σύστημα (MHEV), η οποία θα κάνει ήδη το ντεμπούτο της στην υπάρχουσα γενιά, όπως και στα περισσότερα μοντέλα του Γάλλου κατασκευαστή. Επίσης η γκάμα των μοτέρ θα περιλαμβάνει το ανανεωμένο τρικύλινδρο σύνολο 1.2 PureTech (με 100 και 136 ίππους) που θα συνδυάζεται με 48V υβριδική τεχνολογία και με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων (E-DCS6), το οποίο ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 29 PS. Το σύστημα, εξοπλισμένο με μπαταρία που επαναφορτίζει κατά την οδήγηση και εγγυάται βελτιωμένη λειτουργία σε χαμηλές ταχύτητες, θα επιτρέψει, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, της τάξης του 15%. Η υπόλοιπη γκάμα κινητήρων, από την οποία θα απουσιάζουν τα diesel σύνολα, όπως συνέβη πρόσφατα στο 408, θα συμπληρώνεται από plug-in υβριδικές εκδόσεις, μία με ισχύ 200 ίππων και μία άλλη με ισχύ που αναμένεται να ξεπερνά τους 300 ίππους. Αμφότερες θα διαθέτουν έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ κοντά στους 120 ίππους, σε συνδυασμό με το ανανεωμένο θερμικό σύνολο 1.6 PureTech. Η αυτονομία σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία αναμένεται να αυξηθεί, χάρη σε μια μπαταρία που θα διαθέτει χωρητικότητα περίπου 20 kWh.

ΝΕΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗ

Ανανεωμένο λοιπόν θα είναι το νέο 3008 όσον αφορά τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Όπως νέα θα είναι κατά πάσα πιθανότητα και η σχεδίασή του, λαμβάνοντας υπόψιν τους συνειρμούς των τελευταίων δημιουργιών της Peugeot, με πιο πρόσφατο παράδειγμα το 408. Αναμένεται να έχει επίσης πιο ακραίο μοτίβο, με την έννοια ότι ο αιχμηρός και δυναμικός σχεδιασμός θα μπορούσε να συμπληρωθεί από μία νέα ερμηνεία του πίσω τμήματος του αμαξώματος. Σε τέτοιο βαθμό που το νέο 3008 να διαθέτει μία μορφή coupé-SUV. Ικανή να διευρύνει σημαντικά το κενό με το μελλοντικό 5008, το οποίο θα έχει το ρόλο της γνήσιας οικογενειακής εναλλακτικής λύσης που θα προσέφερε στους αγοραστές ο Γάλλος κατασκευαστής. Την υπόθεση αυτή υποδηλώνουν τα πρωτότυπα μοντέλα δοκιμών που κυκλοφορούν εδώ και λίγο καιρό στους δρόμους. Εν ολίγοις, αν αυτή η ερμηνεία είναι σωστή, το νέας γενιάς 3008 θα μπορούσε να διαθέτει ένα καπό με ένα πιο έντονο εμπρός τμήμα, με σκοπό να καλύψει τα εξαιρετικά λεπτά, χωνευτά φωτιστικά σώματα LED. Επίσης είμαστε απόλυτα σίγουροι ότι θα υπάρχουν τα γνωστά πλέον «νύχια» των φώτων ημέρας, ίσως όμως τοποθετημένα σε μια ομάδα τριών στοιχείων σε κάθε πλευρά, αντί του ενός. Μια ψηλή και συμπαγής πλαϊνή γραμμή και μία μικρότερη πίσω γυάλινη επιφάνεια θα χαρακτηρίζουν το προφίλ του γαλλικού SUV, το οποίο, χάρη στη νέα πλατφόρμα, θα πρέπει να διαθέτει πιο μεγάλο μεταξόνιο συγκριτικά με την τρέχουσα γενιά (που είναι 2,68 μ.), καθώς και τη δυνατότητα καλύτερης χρήσης των εσωτερικών χώρων. Αυτό θα μπορούσε να κάνει την καμπίνα όχι μόνο πολύ πιο άνετη και ευάερη σε σχέση με το σημερινό μοντέλο, αλλά και πιο φιλόξενη.

Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΤΑΜΠΛΟ

Μέσα σε όλα αυτά, το i-Cockpit, που διανύει πλέον τον ενδέκατο χρόνο ζωής του, δεν αναμένεται να ανανεωθεί, αλλά μάλλον να αναβαθμιστεί, παίρνοντας και πάλι αφορμή από εκείνο του 408. Έτσι, θα επιβεβαιωθούν τόσο το κλασικό τιμόνι με τη μικρή διάμετρο, όσο και ο υπερυψωμένος ψηφιακός πίνακας οργάνων, δίπλα στον οποίο θα μπορούσε να τοποθετηθεί η οθόνη του συστήματος infotainment, η οποία σήμερα βρίσκεται σε μια κάπως απομονωμένη θέση στο κέντρο του ταμπλό. Αν και, με αυτόν τον τρόπο, θα παραμείνει σε ένα χαμηλότερο επίπεδο από το ταμπλό. Ως εκ τούτου, δεν πρέπει να ελπίζουμε να δούμε τα εντυπωσιακά «curved display» των ανταγωνιστών ή ακόμα και την ιδιαίτερη διάταξη του πρωτότυπου Peugeot Inception με το σύστημα ελέγχου Hypersquare που καταργεί το συμβατικό τιμόνι, τη θέση του οποίου καταλαμβάνει ένα «σετ» ψηφιακών ηλεκτρικών χειριστηρίων με τεχνολογία steer-by-wire.

 

 

Η ΙΣΤΟΡΙΑ: ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟ 2016

Μετά την αποκάλυψη της δεύτερης γενιάς του 3008 το 2016, το μοντέλο αυτό απέκτησε πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία. Όχι μόνο έγινε γρήγορα μία εμπορική επιτυχία, αλλά άλλαξε και την αντίληψη της εικόνας της γαλλικής φίρμας. Οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι η πρώτη γενιά του 2009 ήταν ένα crossover με μέτρια αισθητική. Ο καινοτόμος σχεδιασμός της δεύτερης γενιάς του, εξωτερικά και εσωτερικά (όπως για παράδειγμα, στα χειριστήρια με σχεδιαστικό μοτίβο «τα πλήκτρα του πιάνου»), ήταν αυτός που άλλαξε την άποψη του αγοραστικού κοινού. Εν ολίγοις, το SUV μοντέλο της Peugeot απέκτησε τη φήμη ενός μοντέρνου αυτοκινήτου, γεγονός που το έχει εξυπηρετήσει καλά στις πωλήσεις (στη συνέχεια, το 2020, το μοντέλο υπέστη μια βαθιά αναμόρφωση, η οποία του έδωσε τη σημερινή του εμφάνιση). Με τα διαθέσιμα στοιχεία (μέχρι τα τέλη του 2022), στην ευρωπαϊκή αγορά το 3008 έχει ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο ταξινομήσεις. Επίτευγμα που η Peugeot ελπίζει τώρα να ισοφαρίσει και, ποιος ξέρει, ίσως ακόμα και να ξεπεράσει.

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο