EDITOR'S PICK

Volkswagen ID. BUZZ: Τετραγωνισμένες Γραμμές

volkswagen-id-buzz-tetragonismenes-grammes-635769

H VW ξαναφέρνει στο προσκήνιο το θρυλικό van μοντέλο της «Τ1» που διέπρεψε την δεκαετία του ’60. Αυτή τη φορά έχοντας, κάτω από ένα εντυπωσιακό και μοναδικό σχεδιαστικά αμάξωμα, έναν ηλεκτρικό κινητήρα και πληθώρα χώρων για επιβάτες και αποσκευές. Κοντά μας το προσεχές Φθινόπωρο με την πενταθέσια έκδοση

Του Andrea Stassano • Φωτογραφίες: Paolo Carlini

Παρά το μέγεθός του, το νέο VW που βλέπετε στις φωτογραφίες ίσως να είναι και το μικρότερο στην γκάμα του ID. Buzz, όπως έχει βαπτιστεί και επισήμως από την γερμανική εταιρεία. Και αυτό γιατί ο διάδοχος του ένδοξου «Bulli» αναμένεται να λανσαριστεί και σε μεγαλύτερες εκδόσεις. Αμφότερες εντός του 2023, με εξαθέσιες ή επταθέσιες διατάξεις, καθώς και με μεγαλύτερο μεταξόνιο. Η τελευταία, εκτός των πληθωρικών χώρων της καμπίνας, θα έχει επίσης αρκετά κοινά στοιχεία με το πρωτότυπο μοντέλο, που είχε κάνει την εμφάνισή του το 2017 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ντιτρόϊτ. Επίσης, τα πλάνα της VW αναφέρουν ότι, το 2025 θα λανσαριστεί και μία έκδοση του ID. Buzz με σύστημα αυτόνομης οδήγησης, όπου μπορεί αυτό να χρησιμοποιηθεί. Όχι όμως και η έκδοση camper, ίσως για να μην περιπλέξει τα πράγματα με το Multivan και το T6.1 California. Εν ολίγοις, η οικογένεια ID επεκτείνεται, με την άφιξη ενός πολύ σικ, αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου, που παράλληλα θα διατεθεί και ως επαγγελματικό (ID. Buzz Cargo). Και τα δύο θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Αννόβερο. Το ID. Buzz που ερμηνεύεται ως το Bulli της νέας εποχής, θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία το φθινόπωρο του 2022. Αρχικά ως πενταθέσιο, έχοντας μία μπαταρία ενεργειακής απόδοσης 77 kWh και με την τιμή του, όπως μας ενημερώνουν πηγές από το εργοστάσιο, να αγγίζει τις 54.000 ευρώ (στη γερμανική αγορά). Φυσικά θα υπάρχει και η έκδοση που θα εξοπλίζεται με μικρότερη μπαταρία (πιθανότατα 52 kWh), σε διάφορα επίπεδα εξοπλισμού.

Οι παραπομπές στο παρελθόν είναι εμφανείς (ειδικά στο εμπρός τμήμα), αλλά προφανώς η σχεδιαστική ταυτότητα του ID. Buzz είναι ολοκαίνουργια. Κάτι που φαίνεται ήδη, από τα μοντέρνα και τετράγωνα μοτίβα κατά μήκος του αμαξώματος και τις ελαφρές καμπύλες της μάσκας. Σίγουρα, σε απόλυτα νούμερα δεν είναι μικρό, δεδομένου ότι το μήκος του φτάνει τα 4,71 μέτρα. Το δε ύψος τα 1,94 μ., το συνολικό πλάτος οριακά αγγίζει τα δύο μέτρα (1,99) και το μεταξόνιο φτάνει τα 2,99 μέτρα. Εξαιρετικά σημαντικές οι παραπάνω αναλογίες, όπως και η νέα αρχιτεκτονική πλαισίου, ειδικά για EV οχήματα, Modular Electric Drive (MEB) του VW Group. Το νέο EV μοντέλο της VW στην έκδοση λανσαρίσματος θα τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα. Με απόδοση 150 kW (204 ίπποι), θα είναι ενσωματωμένος στον πίσω άξονα, με μέγιστη ροπή τα 310 Nm και μέγιστη ταχύτητα που θα περιορίζεται στα 145 χλμ./ώρα.

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, η μπαταρία ιόντων-λιθίου υψηλής τάσης παρέχει μικτό ενεργειακό περιεχόμενο 82 kWh (καθαρό: 77 kWh). Το ενσωματωμένο σύστημα, μέσω μίας υποδοχής βύσματος CCS, θα επιτρέπει τη γρήγορη φόρτιση από στήλες συνεχούς ρεύματος έως και 170 kW. Από την άλλη, η ισχύς φόρτισης όταν χρησιμοποιείται εναλλασσόμενο ρεύμα είναι 11 kW. Προς το παρόν, η VW δεν έχει ανακοινώσει επισήμως ποια θα είναι η αυτονομία του ID. Buzz, αν και πολύ πιθανόν να φτάνει τα 500 χλμ. Δεν είναι μόνο αυτό. Στο ID. Buzz κάνει ντεμπούτο η αμφίδρομη φόρτιση (όχημα προς σπίτι), μέσω της οποίας θα μπορεί να διοχετεύει ρεύμα στο οικιακό δίκτυο, με επιστροφή ενέργειας στο ηλεκτρικό δίκτυο, εφόσον αυτό είναι διαθέσιμο από τον πάροχο. Όσον αφορά στον ανεφοδιασμό, μέσω της λειτουργίας «Plug & Charge», θα μπορεί να φορτίζει σε δημόσιους ταχυφορτιστές. Εκεί, η όλη διαδικασία εξακρίβωσης της ταυτότητας του οχήματος και η ανταλλαγή των απαραίτητων δεδομένων θα γίνεται αυτόματα, μέσω του καλωδίου φόρτισης. Επιπλέον, δεν θα απαιτείται πλέον κάρτα για την πληρωμή, όταν ο χρήστης έχει στη διάθεσή του το πρόγραμμα «We Charge».

ΕΝΑ ΧΡΩΜΑΤΙΣΜΕΝΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Τo ID. Buzz διαθέτει μοντέρνα σχεδίαση, όπως και μια εξαιρετική για τα δεδομένα του αυτοκινήτου αεροδυναμική (Cx: 0,285). Βασικά χαρακτηριστικά είναι οι πολύ κοντοί πρόβολοι και το μεγάλο μεταξόνιο. Όλα τα παραπάνω συμβάλλουν στη δημιουργία ενός πραγματικά ευρύχωρου εσωτερικού. Πέραν της αφθονίας για πέντε ενήλικες επιβάτες, εξαιρετικά γενναιόδωρος είναι και ο χώρος για τις αποσκευές. Ικανοποιεί ποικίλες ανάγκες φόρτωσης, όπως αποδεικνύεται από τα 1.121 λίτρα χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ, με όρθιες τις πίσω πλάτες. Το εσωτερικό περιβάλλον παρουσιάζεται με ένα ωραίο μείγμα χρωμάτων και υλικών, με μινιμαλιστική hitech εμφάνιση και σχεδιαστικές καινοτομίες. Τα καθίσματα έχουν δημιουργηθεί με τρόπο ώστε να προσφέρουν άνεση και διαθέτουν υποβραχιόνια. Από το μενού δεν λείπουν επίσης τα πτυσσόμενα τραπεζάκια, αλλά και οι διάφορες τσέπες και θήκες για την αποθήκευση των απαραίτητων αξεσουάρ για το ταξίδι. Εν ολίγοις, το επίπεδο της ποιότητας στο εσωτερικό είναι σημαντικά θεμελιώδες για το ID. Buzz. Είναι αυτονόητο ότι, με τα ψηλά τοποθετημένα καθίσματα, την ίδια διάταξη ακολουθεί και το ταμπλό.

Η εργονομία δείχνει εξαιρετική. Στην πράξη, μπορείς να διαχειριστείς τα πάντα από το κόκπιτ και το σύστημα infotainment. Το τελευταίο, διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό μία οθόνη αφής με διαγώνιο 10” και προαιρετικά την μεγαλύτερη των 12,0”. Εμπρός από τον οδηγό, εκτός από το κεκλιμένο τιμόνι, βρίσκεται o ψηφιακός πίνακας οργάνων των 5,3”, κάτι που έχουμε δει και στα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας «ID». Εδώ όμως χωρίς τον επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων, ο οποίος μετακινήθηκε στην κολόνα του τιμονιού. Τα τύπου αφής χειριστήρια έντασης του κλιματισμού και του infotainment είναι τοποθετημένα -σαν μπάρακάτω από την αλα-tablet οθόνη. Μιλώντας για τις διευκολύνσεις του οχήματος, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι οι υποδοχές USBC μπορούν να φτάσουν έως και τις οκτώ (μία βρίσκεται στην πόρτα του συνοδηγού). Οι συρόμενες πόρτες παρέχουν επίσης εύκολη πρόσβαση στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, η οποία χάρη στο μακρύ μεταξόνιο και το επίπεδο δάπεδο, προσφέρει άφθονο χώρο για τα πόδια. Τέλος, σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια, το κάθισμα του οδηγού περιλαμβάνει έναν κεντρικό αερόσακο, ο οποίος προστατεύει το κεφάλι της πρώτης σειράς επιβατών, σε περίπτωση σύγκρουσης.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο