EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ιστορία γραφειοκρατικής τρέλας: Όταν ο τυχών εγκαταστάτης ελέγχει το …εργοστάσιο

istoria-grafeiokratikis-trelas-otan-o-tychon-egkatastatis-elegchei-to-ergostasio-618848

Νίκος Τσάδαρης

Η περιγραφή της περιπέτειας φίλου αστυνομικού έμοιαζε με αστείο και για περίπου μισή ώρα η αξιοπιστία του αμφισβητήθηκε σοβαρά.

Ο άνθρωπος είχε αγοράσει προ ετών ένα αυτοκίνητο του οποίου ο κινητήρας «έκαιγε» και φυσικό αέριο (CNG). Η χρήση του φυσικού αερίου δεν ήταν αποτέλεσμα μετατροπής, αλλά εξ αρχής εργοστασιακή κατασκευή, όπως τα τελευταία χρόνια συνηθίζεται με πολλά μοντέλα ειδικά των γκρουπ Fiat & VW, ενώ επιπλέον αναγραφόταν και στην άδεια κυκλοφορίας του συγκεκριμένου οχήματος.

Όταν λοιπόν ήρθε η ώρα το αυτοκίνητο του φίλου να περάσει τον καθιερωμένο έλεγχο ΚΤΕΟ, πήγε αλλά δεν τα κατάφερε να πάρει το απαραίτητο χαρτί λειτουργικότητας του οχήματός του. Ο λόγος έμοιαζε -στα αυτιά μας τουλάχιστον- τρελός.

Το ΚΤΕΟ ζητούσε από τον ιδιοκτήτη του εργοστασιακά φτιαγμένου οχήματος για να καταναλώνει και φυσικό αέριο, έγγραφο από την εταιρία κατασκευής πως το όχημα είναι εργοστασιακά κατασκευασμένο και (εδώ πλέον σταματά η λογική) πιστοποιητικό από ιδιώτη –εγκεκριμένο από το κράτος- εγκαταστάτη φυσικού αερίου για την καλή λειτουργία της εργοστασιακής εγκατάστασης… Δηλαδή ο χ, ψ, ζ μάστορας από όποια τεχνική σχολή της χώρας με ένα πιστοποιητικό επάρκειας εγκαταστάτη, ελέγχει και πιστοποιεί την καλή λειτουργία μιας εργοστασιακής κατασκευής που ενδεχομένως να έχει και εγγύηση έως και 7 χρόνια (το πρώτο ΚΤΕΟ είναι στα 4 χρόνια από την πρώτη κυκλοφορία κάθε επιβατικού οχήματος).

Η περιγραφή έμοιαζε τελείως απίστευτη παρά την εμπειρία μας πως στην Ελλάδα όλα είναι πιθανά και βέβαια κάνοντας τα σχετικά τηλέφωνα διαπιστώσαμε πως, ο φίλος μας περιέγραψε την τρελή αυτή γραφειοκρατική ιστορία όπως ακριβώς είχε.

Με λίγα λόγια, οι έχοντες αγοράσει αυτοκίνητο που από το εργοστάσιο είναι κατασκευασμένο για να καίει φυσικό αέριο ή υγραέριο, πλησιάζοντας στον χρόνο ελέγχου από ΚΤΕΟ ας ετοιμαστούν για χάσιμο χρόνου και χρημάτων, γιατί:

  1. Από την εταιρία κατασκευής θα πρέπει να προμηθευτούν το έγγραφο που αποδεικνύει ότι το αυτοκίνητο έχει κατασκευαστεί εργοστασιακά για CNG ή LPG. Το έγγραφο αυτό όμως έχει και κόστος που στην περίπτωση της ιστορίας που περιγράφουμε ήταν στα 100 ευρώ, αλλά ευτυχώς ισχύει ισόβια και πρέπει να επιδεικνύεται σε κάθε έλεγχο ΚΤΕΟ.
  1. Κάθε φορά που τα αυτοκίνητα αυτά περνούν ΚΤΕΟ, θα πρέπει να έχουν επικαιροποιημένο πιστοποιητικό καλής λειτουργίας του συστήματος CNG ή LPG, από ιδιώτη εγκαταστάτη, με χρέωση ανάλογη της ευσυνειδησίας του. Το τελευταίο έχει να κάνει με το αν ο ελεγκτής του …εργοστασίου πιστοποιεί βλέποντας τα χαρτιά του οχήματος ή – έστω- την εμφάνισή του (η μέθοδος αυτή αποκαλείται και «ταχυδρομείο», ή αν όντως κάνει ουσιαστικό έλεγχο στις μπουκάλες αποθήκευσης και στο κύκλωμα τροφοδοσίας του κινητήρα, πράξη που διαρκεί κάποιες εργατώρες με την ανάλογη χρέωση.

Τέλος, στην επικοινωνία που είχαμε με ιδιοκτήτη ΚΤΕΟ, καλό γνώστη των νόμων και της διαδικασίας, μας ενημέρωσε ότι, έχουν ενημερώσει το αρμόδιο υπουργείο για το τρελό και ανυπόστατο αυτής της διαδικασίας αλλά ποτέ δεν πήραν σαφή απάντηση και φυσικά δεν άλλαξε κάτι.

Να υποθέσουμε συλλογική ανικανότητα, ή προάσπιση συντεχνιακών δικαιωμάτων τα οποία είχαν αποκτηθεί όταν η καύση υγραερίου στα επιβατικά οχήματα ήταν αποτέλεσμα μόνο μετατροπής για την μείωση του κόστους κίνησης;;;

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο