EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η Ελλάδα διαθέτει τον παλαιότερο στόλο βαρέων οχημάτων

i-ellada-diathetei-ton-palaiotero-stolo-vareon-ochimaton-620436

Φώτης Ραΐσης

Το ιδιωτικό αυτοκίνητο αντιπροσωπεύει το 70% όλων των ταξιδιών που πραγματοποιούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το 81,4% όλων των μετακινήσεων και μεταφορών, ανεξαρτήτως.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης, στην Ευρώπη κυκλοφορούν τα καθαρότερα, τα ασφαλέστερα και τα πιο «ήσυχα» αυτοκίνητα στον πλανήτη. Ειδικότερα, σε σχέση με το 1970 ο θόρυβος από τα επιβατικά αυτοκίνητα έχει μειωθεί σήμερα κατά 90%. Ο μέσος όρος των κινητήρων των σύγχρονων αυτοκινήτων εκπέμπει 28 φορές λιγότερο μονοξείδιο του άνθρακα από ότι πριν 20 χρόνια με τις εκπομπές σε διοξείδιο του άνθρακα να έχουν πέσει κατά 33,9% την τελευταία 25ετία. Από τα παραπάνω, είναι εμφανές πως το αυτοκίνητο ήταν και παραμένει ένα από τα πιο σημαντικά τεχνολογικά προϊόντα στην καθημερινότητα μας και φέρει πάνω του την εξελικτική πορεία που απαιτούν οι σύγχρονες ανάγκες μετακίνησης.

Κατά την διάρκεια της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, στις 5 Ιουνίου άλλη μία ενδιαφέρουσα έρευνα είδε το φως της δημοσιότητα. Σύμφωνα με αυτή οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη φαίνεται πως διανύουν κατά μέσο όρο περισσότερα χιλιόμετρα ετησίως σε σύγκριση με τους κατόχους αυτοκινήτων συμβατικής τεχνολογίας καταρρίπτοντας, κατά μία έννοια και το μύθο που περιβάλλει την ηλεκτροκίνηση σχετικά με την χρηστικότητα των οχημάτων ρεύματος, όπως χρόνοι και σημεία φόρτισης αλλά και αυτονομία.

Την τελευταία δεκαετία, ο στόλος κυκλοφορούντων οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρουσιάζει σταδιακή αύξηση. Το 2010 κυκλοφορούσαν 211,3 εκατ. επιβατικά αυτοκίνητα και 32,7 εκατ. επαγγελματικά οχήματα και λεωφορεία. Η πιο πρόσφατη καταγραφή αφορά την χρονιά 2019 όπου ο στόλος επιβατικών οχημάτων με πινακίδες κυκλοφορίας στην ΕΕ ήταν 242,7 εκατ. μονάδες και άλλα 35 εκατ. επαγγελματικά και λεωφορεία. Η μέση ηλικία αυτών των οχημάτων είναι τα 10,8 χρόνια. Η Λιθουανία, η Εσθονία και η Ρουμανία διαθέτουν τους παλαιότερους στόλους, με οχήματα ηλικίας άνω των 16 ετών. Αντιστοίχως, τα νεότερα αυτοκίνητα βρίσκονται στο Λουξεμβούργο (6,5 έτη) και στην Αυστρία (8,3 έτη). Από την άλλη, η μέση ηλικία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ είναι 11,6 έτη. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Ισπανία διαθέτει τον παλαιότερο στόλο φορτηγών (13,0 έτη), ακολουθούμενη από την Ιταλία (12,6 έτη).

Η Ελλάδα έχει δύο αρνητικές πρωτιές σε ότι αφορά στα κυκλοφορούντα φορτηγά και λεωφορεία που είναι τα παλαιότερα από οποιαδήποτε άλλη χώρα-μέλος της ΕΕ. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ηλικίας για τα φορτηγά είναι 13 έτη με τον αντίστοιχο μέσο όρο στην Ελλάδα να βρίσκεται στα 21 έτη. Τα νεότερα φορτηγά σε χρήση διαθέτει η Αυστρία με μέσο όρο τα 6,4 έτη. Τέλος, η μέση ηλικία των λεωφορείων στους δρόμους της ΕΕ είναι τα 11,7 έτη, με την Ελλάδα να έχει τον μέσο όρο στα 19,9 έτη όταν και πάλι η Αυστρία διαθέτει το νεότερο στόλο λεωφορείων, με μέση ηλικία τα 4,8 χρόνια.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο