EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

H Ferrari ετοιμάζει έναν…. ανάποδο κινητήρα!

h-ferrari-etoimazei-enan-anapodo-kinitira-708642

Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Ferrari είναι γεμάτη από επαναστατικές ιδέες. Τόσες πολλές, που δυσκολεύεσαι να πιστέψεις πως τις «χώρεσαν» σε ένα μόνο έγγραφο.

Μερικές φορές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατοχυρώνουν με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας μια τεχνολογία για να προστατεύσουν την ιδέα. Αλλά η περιγραφή ενός ανορθόδοξου συστήματος κίνησης με πολλαπλά ασυνήθιστα χαρακτηριστικά απέχει πολύ από αυτόν το κανόνα. Αυτό ακριβώς όμως, έκανε η Ferrari με τη πρόσφατη αίτηση της για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, η οποία είναι τουλάχιστον …ακραία.

Το αρχείο τιτλοφορείται «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΕΦΟΔΙΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ», αλλά στην πραγματικότητα είναι μόνο ένα από τα πολλά έγγραφα που περιγράφουν έναν αριθμό ανορθόδοξων συστημάτων για ένα πιθανό supercar. Όλα τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας είναι αιτήσεις στην ΕΕ και στις ΗΠΑ. Όλα, έχουν κοινό χαρακτηριστικό τον πιστωμένο εφευρέτη, Fabrizio Favaretto. Σύμφωνα με το LinkedIn του, ο Favaretto εργάζεται στη Ferrari εδώ και 24 χρόνια, κατέχοντας επί του παρόντος τον τίτλο του “Vehicle and Powertrain Architectures Innovation Manager” (Υπεύθυνος καινοτομιών σε αυτοκίνητα και σε αρχιτεκτονικές για σύνολα κίνησης)

Τα έγγραφα περιγράφουν ένα υβριδικό σπορ αυτοκίνητο που θυμίζει τη βασική διαμόρφωση της Corvette E-Ray ή ακόμη και της SF90. Κινητήρας πίσω, ηλεκτροκινητήρας μπροστά. Αλλά εκεί τελειώνουν οι ομοιότητες. Το ηλεκτρικό σύστημα στον εμπρός άξονα δεν περιγράφεται με πολλές λεπτομέρειες. Ο θερμικός κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι τα βασικά στοιχεία.

O twin-turbo V6 της Ferrari 296

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι, ένας εξακύλινδρος εν σειρά (i6) που τροφοδοτείται από υδρογόνο σε μορφή αερίου. Είναι εν σειρά επειδή αυτή η διαμόρφωση παρέχει χώρο για δεξαμενές υδρογόνου και στις δύο πλευρές του. Ο κινητήρας είναι επίσης τοποθετημένος …ανάποδα (!), δηλαδή ο στροφαλοφόρος άξονας βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο του κινητήρα ενώ η κυλινδροκεφαλή βρίσκεται ακριβώς πάνω από το δρόμο.

Η λογική πίσω από αυτό είναι ότι το κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί πλέον να τοποθετηθεί ψηλότερα στον κινητήρα, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να εγκατασταθεί ένας πιο επιθετικός διαχύτης χαμηλά, στο πισω μέρος του αυτοκινήτου. Για να επιτύχουν κάτι αντίστοιχο με μια παραδοσιακή διάταξη, το αυτοκίνητο θα έπρεπε να είναι πολύ πιο μακρύ, με τα έγγραφα να τονίζουν πως ένα «κοντό» μεταξόνιο είναι πολύ σημαντικό.

Το 75 δείχνει την επιφάνεια του diffuser στο πίσω μέρος, και το 69 περιγράφει τη τοποθεσία για τον άξονα

Οι ιδιαίτερότητες όμως δεν τελειώνουν εκεί. Ο κινητήρας θα είναι υπερτροφοδοτούμενος, αλλά το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της, η Ferrari περιγράφει διάφορες μεθόδους με τις οποίες μπορεί να επιτευχθεί αυτό. Σε μία υλοποίηση, αποτελείται από δύο φυγόκεντρους υπερσυμπιεστές τοποθετημένους ομοαξονικά σε κάθε πλευρά ενός ηλεκτροκινητήρα.

Η ενέργεια για την ηλεκτρική κίνηση αυτών, θα παράγεται κατά το φρενάρισμα με αναγεννητική πέδηση, και παρόλο που η λέξη «μπαταρία» δεν αναφέρεται στα έγγραφα, φανταζόμαστε ότι θα χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση αυτής της ενέργειας.

Μια άλλη εφαρμογή τοποθετεί τους δύο συμπιεστές σε διαφορετική διάταξη, αλλά εξακολουθεί να τους περιστρέφει με έναν ηλεκτρικό κινητήρα. Στη συνέχεια, περιγράφει ένα σύστημα τύπου MGU-H με έναν στρόβιλο καυσαερίων ικανό να ανακτήσει ηλεκτρική ενέργεια για να κινήσει έναν ή περισσότερους συμπιεστές. Σε αυτήν την υλοποίηση, μπορεί να υπάρχει μετάδοση μεταξύ του DCT και του υπερσυμπιεστή για να ενεργοποιούνται μεταβλητές ταχύτητες. Περιγράφονται πολλαπλοί τύποι μετάδοσης.

Κάποιος μπορεί να έχει ενστάσεις για τη δυνατότητα συντήρησης ενός ανάποδου κινητήρα, αλλά το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας αντιμετωπίζει αυτές τις ανησυχίες. Οι αντλίες λαδιού και ψυκτικού υγρού κινούνται όλες από τους εκκεντροφόρους, γεγονός που τις τοποθετεί στο κάτω μέρος του κινητήρα με εύκολη πρόσβαση από τους τεχνικούς. Ένα τμήμα του διαχύτη είναι επίσης και κάλυμμα κινητήρα που μπορεί να αφαιρεθεί για πρόσβαση σε ζωτικά εξαρτήματα.

Το concept της Ferrari είναι, με λίγα λόγια, ένα υπερτροφοδοτούμενο, εξακύλινδρο σε σειρά, τετρακίνητο, υβριδικό σπορ αυτοκίνητο υδρογόνου. Υπόκειται σε αλλαγές με βάση ό,τι οι τρελοί επιστήμονες στο Μαρανέλο πιστεύουν ότι λειτουργεί καλύτερα.

Το όλο θέμα έχει πολύ ενδιαφέρον. Ο σκεπτικισμός είναι κατάλληλος όταν συζητάμε τέτοιες ριζοσπαστικές ιδέες, φυσικά, αλλά μια εταιρεία όπως η Ferrari, με πρόσβαση σε προηγμένες τεχνικές παραγωγής και πολύ ταλαντούχους μηχανικούς, έχει κάθε ικανότητα να εκτελέσει κάτι τέτοιο.

Η εταιρεία κατασκευάζει ήδη ένα εξακύλινδρο υβριδικό αυτοκίνητο. Αν μη τι άλλο, το να γινόταν μια απότομη μετάβαση στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, θα ήταν πιο …ιερόσυλο.

 

Όλες οι ειδήσεις

Διατηρεί τον V8 twin turbo η ανανεωμένη Mercedes-Benz G-Class

H Dodge των 707 ίππων στη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

Μην χάσετε το νέο Quattroruote, Απρίλιος 2024!

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο