Εκλεπτυσμένη σχεδίαση, «αύρα πολυτέλειας» αλλά και ερωτηματικά σε ότι αφορά στην τιμή του
Έξι μήνες μετά την πρεμιέρα του στην Ευρώπη, το ολοκαίνουργιο Mazda 6e κάνει την είσοδό του στις ευρωπαϊκές εκθέσεις, φέρνοντας μαζί του μια ξεχωριστή σχεδιαστική προσέγγιση που θυμίζει περισσότερο concept παρά μοντέλο παραγωγής. Η Mazda, γνωστή για τον ξεχωριστό σχεδιαστικό της χαρακτήρα, φαίνεται να ανεβάζει ακόμη πιο ψηλά τον πήχη – έστω κι αν το νέο της σεντάν δεν είναι εξ ολοκλήρου… ιαπωνικό.
Παρά την εντυπωσιακή αισθητική του, κάτω από το αμάξωμα του 6e κρύβεται η τεχνολογική βάση του κινεζικού EZ-6, ενός μοντέλου που σχεδιάστηκε για την τοπική αγορά και αποτελεί «καρπό» της συνεργασίας της Mazda με την Changan.
Όταν η τιμή γίνεται έκπληξη – όχι ευχάριστη
Στην Κίνα, το EZ-6 διατίθεται τόσο σε αμιγώς ηλεκτρική όσο και σε έκδοση με range extender. Οι τιμές του εκεί ξεκινούν από περίπου 159.800 γουάν και φτάνουν τις 181.800, κάτι που με βάση την τρέχουσα ισοτιμία σε ευρώ, σημαίνει 20.700 € έως 23.600 €. Στην Ευρώπη όμως… τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά.
Συγκεκριμένα στη Γερμανία, το Mazda 6e διατίθεται αποκλειστικά ως αμιγώς ηλεκτρικό και ξεκινά από τα 44.900 € για την έκδοση Takumi. Η πιο πλούσια Takumi Plus, με πανοραμική οροφή, επενδύσεις ξύλου και μερική δερμάτινη επένδυση Nappa, φτάνει τα 46.900 €. Με άλλα λόγια, το ευρωπαϊκό 6e κοστίζει περισσότερο από τα διπλά σε σχέση με το κινεζικό EZ-6 – συγκεκριμένα, 2,17 φορές περισσότερο.
Αντίπαλοι με… λογικότερη τιμή
Η σύγκριση με άλλα EVs της αγοράς καθιστά το τίμημα της Mazda ακόμη πιο εντυπωσιακό. Το Tesla Model 3 ξεκινά από 39.990 €, ενώ η έκδοση Long Range φτάνει τα 49.990 €. Από την άλλη, η BMW i4 eDrive40 κοστίζει από 60.600 €– ακριβότερη μεν, αλλά με πιο «premium» προφίλ και ισχυρότερο brand name. Το 6e, παρότι εντυπωσιακό οπτικά, δυσκολεύεται να κρύψει την καταγωγή του από μια σαφώς φθηνότερη αγορά.
Δύο εκδόσεις, διαφορετικές επιδόσεις – και φόρτιση με… παγίδες
Το 6e προσφέρεται σε δύο εκδόσεις μπαταρίας. Η βασική φέρει συσσωρευτή 68,8 kWh, με αυτονομία έως 479 χλμ (279 μίλια) και απόδοση 255 ίππων (190 kW) από έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Το 0–100 km/h ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 175 km/h.
Η έκδοση Long Range διαθέτει μεγαλύτερη μπαταρία 80 kWh, που ανεβάζει την αυτονομία στα 552 χλμ, αλλά –παράδοξο– αποδίδει λιγότερη ισχύ: 242 ίππους (180 kW), πάντα με την ίδια ροπή των 320 Nm.
Η βασική έκδοση υποστηρίζει ταχύτητες φόρτισης DC έως 200 kW, που σημαίνει γέμισμα 10–80% σε μόλις 22 λεπτά. Αντίθετα, το Long Range μοντέλο φορτίζει με μέγιστο ρυθμό μόλις 95 kW, κάτι που μεταφράζεται σε 45 λεπτά για το ίδιο ποσοστό. Δηλαδή, το ακριβότερο μοντέλο φορτίζει… σχεδόν στο μισό ρυθμό!
Στην Ευρώπη δεν προβλέπεται να φτάσει η κινεζική έκδοση με range extender δηλαδή ένας συνδυασμός βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρου και ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 215 ίππους.
Αισθητική που αγγίζει την premium κατηγορία
Αν και οι αριθμοί δεν εντυπωσιάζουν, το Mazda 6e καταφέρνει να κερδίζει τις εντυπώσεις με την εικόνα του. Η εξωτερική σχεδίαση είναι τολμηρή, μυώδης και εστιασμένη στο συναίσθημα. Στο εσωτερικό, η προσέγγιση είναι μινιμαλιστική, αλλά εκλεπτυσμένη: «αιωρούμενη» κονσόλα, μεγάλη οθόνη infotainment, ψηφιακός πίνακας οργάνων, ambient φωτισμός και ποιοτικά υλικά, όπως δέρμα και Alcantara.
Το στοίχημα
Το Mazda 6e δείχνει ότι ακόμη και σε μια κατηγορία που μονοπωλείται από SUV και crossover, ένα καλοσχεδιασμένο σεντάν μπορεί να προκαλέσει ενθουσιασμό. Όμως όταν το τίμημα είναι τόσο υψηλό, και η τεχνολογική υπεροχή δεν είναι δεδομένη, οι αγοραστές ενδέχεται να κοιτάξουν αλλού – ειδικά όσοι επιλέγουν με βάση τη λογική κι όχι μόνο το συναίσθημα.
Αν, πάντως, το 6e δεν βρει το κοινό του, ίσως η κατηγορία των παραδοσιακών σεντάν περάσει –οριστικά– στο παρελθόν.
Όλες οι ειδήσεις
Ετοιμοπαράδοτο supermini που καίει 5.2 lt/100km και δεν πληρώνει Τέλη – Με τιμή 16.190 ευρώ
Οδήγηση με καύσωνα: Δες τι πρόστιμο μπορεί να πληρώσεις αν πιείς νερό