EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Mercedes 300 SEL 6,8 AMG: Γολιάθ!

mercedes-300-sel-68-amg-goliath-641318

Διπλή γιορτή για την AMG το περασμένο Σαββατοκύριακο στο Γκραν Πρι του Spa καθώς φέτος, συμπληρώνονται 55 χρόνια από την ίδρυση της και 51 χρόνια από τη θριαμβευτική παρουσία της στο φημισμένο 24ωρο αγώνα αντοχής στην πίστα του Βελγίου με την θρυλική  «Red Pig», όπως ήταν το παρατσούκλι (λόγω του στριγκού ήχου του μοτέρ) της φοβερής και τρομερής 300 SEL 6,8 AMG!

Οι Lewis Hamilton, George Russell και Toto Wolf εννοείται πως, έδωσαν το παρών στην εκδήλωση και επιπλέον, οδήγησαν στη πίστα ρέπλικα του μοντέλου, που έμελλε να εγκαινιάσει τη λαμπρή διαδρομή της AMG τόσο στο motorsport, όσο και στη κατηγορία των supercars.

Ευκαιρίας δοθείσης και για να σας βάλουμε εντός κλίματος η 300 SEL 6,8 AMG, ο πρόγονος με άλλα λόγια των σημερινών AMG, σε σύγκριση με το σύγχρονο παρόν της AMG των εξωτικών κυρίως υλοποιήσεων της, ήταν κυριολεκτικώς η μέρα με τη νύχτα.

Κι αυτό το σχόλιο δεν σχετίζεται τόσο με τη χρονολογία που παρουσιάστηκε (1971) η συγκεκριμένη εξελιγμένη έκδοση της πολιτικής 300 SEL 6.3 (1968), όσο με τα ανοικονόμητα  πέντε μέτρα μήκους του αμαξώματος της, αλλά μέχρις εκεί.

Γιατί στα υπόλοιπα στοιχεία που απαρτίζουν τη κατασκευαστική φιλοσοφία που πρέσβευε, όντως άνοιξε το δρόμο για ότι εκλεκτό δημιουργεί η AMG στο σήμερα. Οκτακύλινδρος σε διάταξη V κινητήρας 6,8 λίτρων με 428 ίππους και 620Nm ροπής, που αρκούσε για να μετατρέψει τη “Kόκκινη γουρούνα”, σε…ιπτάμενη κόκκινη γουρούνα κυριολεκτικώς!

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,6 δευτ., όταν η τελική ταχύτητα κυμαίνονταν από τα 267 έως τα 288 χλμ./ώρα(αναλόγως της τελικής σχέσης του διαφορικού). Η κίνηση εξυπακούεται πως, μεταδίδονταν στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων 5 σχέσεων της ZF, όπως εξυπακούεται πως, συνδυάζονταν με μπλοκέ διαφορικό.

Αν και Γολιάθ σε όγκο εντούτοις, το βάρος της 300 SEL 6,8 AMG, τηρουμένων των αναλογιών κυμαίνονταν σε λογικά πλαίσια: 1635 κιλά και αυτό έγινε εφικτό με τη χρήση, αλουμινίου στις πόρτες και πλέξιγκλας στα τζάμια και το παρμπρίζ. Παρά τον εκ των ουκ ων άνευ, πολεμικό χαρακτήρα της οι (ενισχυμένες) αεραναρτήσεις, μα κυρίως, το πίσω κάθισμα και η ύπαρξη της ξύλινης επένδυσης στο ταμπλό, διατηρούνταν ίσως για να υπενθυμίζουν πως, αν και καθαρόαιμη αγωνιστική μηχανή εν τούτοις επρόκειτο για μία γνήσια Mercedes!

Συνολικά παρήχθησαν πέντε μόλις 300 SEL 6,8 AMG. Τρεις εξ’ αυτών προορίζονταν για την εμπλοκή της AMG στο Πρωτάθλημα Τουρισμού, ενώ οι υπόλοιπες δύο για δοκιμές (το ένα μάλιστα αγοράστηκε από την Γαλλική αεροναυτική εταιρεία Matra για να χρησιμοποιηθεί σε δοκιμές εξομοίωσης απο-προσγείωσης αεροσκαφών).

Το 1972, η αλλαγή των κανονισμών που ανακοίνωσε η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA), με την οποία απαγορευόταν η συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τουρισμού, αυτοκίνητων με κινητήρες άνω των 5λίτρων, σήμανε και το τέλος της βραχύβιας καριέρας του θρύλου της AMG.

Οι δηλώσεις πάντως του Toto Wolff, CEO και επικεφαλής της Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team, λίγο πριν μπει στη πίστα του Spa για να πάρει μία γεύση από το θρυλικό μοντέλο της AMG, απόλυτα σαφείς: «Η AMG είναι συνώνυμη με τους αγώνες και τις υψηλές επιδόσεις. Για 55 χρόνια είναι στη πρώτη γραμμή πιέζοντας στο όριο ότι κινείται σε τέσσερις τροχούς, τόσο στην πίστα όσο και στο δρόμο. Ανυπομονώ να βγω στη πίστα σήμερα το απόγευμα με το Red Pig, ένα σύμβολο στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού».

Το video που ακολουθεί αποτελεί σπάνιο ντοκουμέντο καθώς μας μεταφέρει πίσω 51 χρόνια, στον 24ωρο αγώνα του Spa Francorchamp και τη θριαμβευτική παρουσία της 300 SEL 6,8 AMG!

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο