EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Προς κατεδάφιση η γέφυρα της Βαρυμπόμπης στην Εθνική Οδό – Τι θα γίνει με τα διόδια

pros-katedafisi-i-gefyra-tis-varybobis-stin-ethniki-odo-ti-tha-ginei-me-ta-diodia-688392

Γέφυρα της Βαρυμπόμπης: Σε 12 δράσεις εδράζεται το πλάνο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Με αφορμή τη συμπλήρωση των 100 πρώτων ημερών, ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη εκατοντάδες έργα σε όλη την επικράτεια, ενώ για μερικά εξ αυτών δόθηκαν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα.

Από τις ανακοινώσεις ξεχωρίζει η απόφαση για κατεδάφιση της γέφυρας Βαρυμπόμπης και αντικατάστασή της με σύγχρονη, αφού προηγηθεί διάλογος με τη Δημοτική Αρχή Κηφισιάς για το ζήτημα επιβολής διοδίων.

Προς κατεδάφιση η γέφυρα της Βαρυμπόμπης στην Εθνική Οδό - Τι θα γίνει με τα διόδια

Το αρχικό σχέδιο, το οποίο μέχρι τώρα δεν έχει εφαρμοστεί, προβλέπει ότι η γέφυρα θα κατεδαφιστεί και ο κόμβος Βαρυμπόμπης θα μετατραπεί σε κυκλικό δακτύλιο, πάνω από την εθνική οδό, ενώ εκατέρωθεν του κόμβου θα κατασκευαστούν δύο μικρότεροι δακτύλιοι για να διευκολύνουν τη σύνδεση με το τοπικό οδικό δίκτυο. Τα πλευρικά διόδια θα τοποθετηθούν στους κλάδους εξόδου από Αθήνα και εισόδου προς Αθήνα.

Προς κατεδάφιση η γέφυρα της Βαρυμπόμπης στην Εθνική Οδό - Τι θα γίνει με τα διόδια Η υπόθεση των διοδίων συζητείται από το 2007, όταν θεσμοθετήθηκε η τοποθέτηση πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου (ως τμήμα της σύμβασης παραχώρησης του τμήματος Μεταμόρφωση – Σκάρφεια) της Νέας Οδού.

Η διαδικασία αδειοδότησης των συγκεκριμένων διοδίων ξεκίνησε το 2014 και τότε το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής είχε γνωμοδοτήσει αρνητικά ενώ διαδοχικοί υπουργοί Περιβάλλοντος αρνήθηκαν να υπογράψουν το έργο.

Το έργο ωστόσο δεν ακυρώθηκε, ενώ η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων εστάλη από το υπουργείο Υποδομών και εγκρίθηκε στις αρχές του 2018.

Οπως επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, το Μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει μέσα στο 2024, σημαντικό τμήμα του Ε65, μέχρι την Καλαμπάκα, παραδίδεται τους πρώτους μήνες του 2024, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος προχωρά, σε ποσοστό ολοκλήρωσης 25% του έργου μέχρι σήμερα, η οδική σύνδεση Ακτιο-Αμβρακία θα παραδοθεί στο σύνολό της φέτος, η κατασκευή της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης (Flyover) ξεκινά τον επόμενο μήνα, ο οδικός άξονας Ιωάννινα-Κακκαβιά επαναδημοπρατήθηκε.

Επίσης, όπως τόνισε ο κ. Σταϊκούρας, εξετάζεται ο τρόπος επαναδημοπράτησης τμήματος του οδικού άξονα Λαμία-Καρπενήσι, τη στιγμή που ο οδικός άξονας Μπράλος-Αμφισσα και η παράκαμψη της Χαλκίδας ξεκινούν να κατασκευάζονται μέσα στις επόμενες εβδομάδες, με πρόδρομες εργασίες να υλοποιούνται σε κάποια τεχνικά έργα.

Στο πλαίσιο υλοποίησης μεγάλων αρδευτικών, εγγειοβελτιωτικών και αντιπλημμυρικών έργων, βρίσκονται σε εξέλιξη μελέτες ύψους 28,9 εκατ. ευρώ για 11 μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα. Οπως τονίστηκε, υλοποιούνται άλλα 10, συνολικού ύψους 344 εκατ. ευρώ, στις Περιφέρειες Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας και Πελοποννήσου. Ακόμη 4 έργα, ύψους 197 εκατ. ευρώ, είναι υπό ανάθεση, όπως υπό ανάθεση είναι και 2 έργα ΣΔΙΤ, ύψους 497 εκατ. ευρώ.

Στα ανωτέρω προστίθενται 49 μεγάλα αρδευτικά έργα που έρχονται στην ευθύνη υλοποίησης του υπουργείου από το Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, προϋπολογισμού 642 εκατ. ευρώ, και τα οποία βρίσκονται σε διαφορετικές φάσεις ωρίμανσης.

Οπως σημείωσε ο υπουργός Υποδομών, μέσα στην εβδομάδα πιθανότατα θα προχωρήσει το υπουργείο στην έκδοση Υπουργικής Απόφασης για την έγκριση του Κανονισμού Επιθεώρησης και Συντήρησης Γεφυρών, καθώς και για τη συγκρότηση της Διοικητικής Αρχής Γεφυρών. Ταυτόχρονα, έχει προετοιμαστεί και το Εθνικό Μητρώο Γεφυρών το οποίο, με τη συνδρομή του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, θα παρουσιασθεί σε κατάλληλη διαδικτυακή πλατφόρμα.

Στην τοποθέτησή του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, αναφέρθηκε στη νέα πραγματικότητα στην πολιτική σκηνή, ύστερα από τις εξελίξεις στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και την εκλογή νέων προσώπων στους δήμους και στις περιφέρειες της χώρας.

Ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι πρόθεση του υπουργείου και άμεσο μέλημά του είναι να συζητήσει με τους νέους τοπικούς άρχοντες, ούτως ώστε τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη να μπορέσουν «να προχωρήσουν στους χρόνους τους και να τελειώσουν σωστά». Δεν παρέλειψε μάλιστα να αναφερθεί και σε συγκεκριμένα εν εξελίξει έργα, όπως η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, το flyover στη Θεσσαλονίκη, ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, αλλά και στα έργα στην πληγείσα από τις καταστροφές Θεσσαλία, όπου, όπως σημείωσε, οι παρεμβάσεις πρέπει να είναι άμεσες και απολύτως δραστικές.

1.300 νέα λεωφορεία

Οπως υποστήριξε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, «για την ενίσχυση του προγράμματος “πράσινα ταξί”, έχουμε καταγράψει τα σχετικά αιτήματα των επαγγελματιών οδηγών, τα έχουμε αξιολογήσει και είμαστε σε φάση προετοιμασίας των απαραίτητων νομοθετικών πρωτοβουλιών για την υλοποίηση σημαντικού αριθμού αυτών.

Αμεση σχέση με την ηλεκτροκίνηση έχει και η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, με την προμήθεια 1.300 νέων οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας ως το τέλος της τετραετίας.

ΚΟΚ Τέλη κυκλοφορίας 2023

Υπογράψαμε τη σύμβαση για τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία θα αρχίσουν να κυκλοφορούν σε περίπου 6 μήνες από τώρα. Αλλα 400 νέα λεωφορεία- ηλεκτρικά και φυσικού αερίου- θα κυκλοφορήσουν ως το 2025. Τα συνολικά 1.300 λεωφορεία που προανέφερα συμπληρώνονται με την προμήθεια άλλων 650, που θα πάρουμε με νέο διαγωνισμό, τον οποίο καταρτίζουμε από τον Σεπτέμβριο, με στόχο να προκηρυχθεί το πρώτο εξάμηνο του 2024», ανέφερε η κ. Αλεξοπούλου.

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο