EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πρώτες φωτογραφίες του ηλεκτρικού Hyundai Ioniq 5 N με τους 650 ίππους

protes-fotografies-tou-ilektrikou-hyundai-ioniq-5-n-me-tous-650-ippous-677055

Αυτοκίνητα όπως το Hyundai Ioniq 5 N γεννήθηκαν για να πείσουν ακόμη και τους πιο δύσπιστους να αγκαλιάσουν το μέλλον.

Αυτό επιδιώκει ο Κορεατικός Οίκος με μια απόλυτη καινοτομία στον κόσμο του, το πρώτο μοντέλο που μπορεί να συνδυάσει τη δέσμευση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και στη νεανική γκάμα της μάρκας N, με τη νέα κινητικότητα. Το Ioniq 5, στην πραγματικότητα, γεννήθηκε με μια εκλεπτυσμένη σχεδίαση που εστιάζει στο ταλέντο και την κομψότητα. Ωστόσο, οι σχεδιαστές της Hyundai πρέπει να αναγνωριστούν ότι έχουν προικίσει το crossover μια εμφάνιση που είναι καλά ενσωματωμένη με τα αρχικά σχήματα και τις αναλογίες του, παρόλο που πρέπει να «γαργαλήσουν» άλλες χορδές με την έκδοση N.

Οι πιο προσεκτικοί σίγουρα θα έχουν παρατηρήσει μια μικρή διαφορά στις αναλογίες. Το Ioniq 5 N είναι στην πραγματικότητα χαμηλωμένο κατά 2 εκατοστά σε σύγκριση με το βασικό μοντέλο, 5 εκατοστά φαρδύτερο – στο κάτω μέρος του αμαξώματος, με τους «φουσκωμένους» θόλους των τροχών για αγκαλιάζουν τις ζάντες 21 ιντσών με ελαστικά Pirelli P Zero 275/35 – και κατά 8 εκ. μακρύτερο. Έτσι, το crossover φτάνει τα 4,70 μέτρα, φορώντας μια αγωνιστική στολή που όχι μόνο το κάνει πιο αξιόλογο, αλλά έχει και αεροδυναμική αξία, για τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής.

Το πιο εντυπωσιακό παράδειγμα είναι το προφίλ του πίσω διαχύτη, αλλά και τα ανοίγματα με κινητά ένθετα στον μπροστινό προφυλακτήρα, για να αφήνουν τον αέρα να ρέει στο κάτω μέρος και προς τα φρένα, ή το πίσω, μια αεροτομή σε σχήμα φτερού αναδύεται, η οποία ενσωματώνει το τριγωνικό τρίτο φως φρένων, ενώ το μπροστινό χείλος έρχεται οπτικά πιο κοντά στην άσφαλτο που υπογραμμίζεται από μια φωτεινή πορτοκαλί πινελιά – μια από τις άπειρες χαρακτηριστικές λεπτομέρειες διάσπαρτες μεταξύ του αμαξώματος και του πιλοτηρίου.

Μιλώντας για την καμπίνα επιβατών, το εσωτερικό έχει επίσης επανασχεδιαστεί εκτενώς. Το ad hoc ένδυμα είναι κατασκευασμένο με βιώσιμα υλικά, όπως νήματα από ζαχαροκάλαμο ή ανακυκλωμένο Pet. χρωματικά, το μαύρο κυριαρχεί εναλλάξ με τις πινελιές Performance Blue, το μπλε χαρακτηριστικό της Hyundai, που προσφέρεται για πρώτη φορά με ματ αποτέλεσμα στο αμάξωμα του Ioniq 5.

Λεπτομέρειες όπως τα πάνελ της πόρτας, τα πεντάλ ή τα μαρσπιέ της πόρτας αναπαράγουν ένα γραφικό που θυμίζει τόσο την καρό σημαία των αγώνων όσο και το εικονοστοιχείο που είναι χαρακτηριστικό των φώτων αυτού του μοντέλου. Η κεντρική κονσόλα είναι ειδικά σχεδιασμένη για να παρέχει υποστήριξη στη σπορ οδήγηση, με υποστήριξη για τις κνήμες.

Δύο στοιχεία αξίζουν ιδιαίτερης προσοχής: το τιμόνι και τα καθίσματα. Το τιμόνι N φέρει για πρώτη φορά το σπορ λογότυπο και ενσωματώνει δύο «δορυφόρους» που χρησιμοποιούνται για τη ρύθμιση του τρόπου οδήγησης, οι οποίοι μπορούν να προσαρμοστούν και να συνδυαστούν με τις λειτουργίες σε διάφορους συνδυασμούς. Πολύ σημαντικό είναι το κουμπί στις 3 η ώρα, στη δεξιά ακτίνα, με πατημένα τα αρχικά NGB (N Grin Boost) για να ληφθεί, με προσωρινό αποτέλεσμα, η μέγιστη απόδοση επιτάχυνσης από τον κινητήρα.

Όσο για τα καθίσματα, ωστόσο, τα τελευταία είναι ενισχυμένα για να προσφέρουν τη σωστή στήριξη κατά την επιτάχυνση και τις γρήγορες στροφές. Είναι τοποθετημένα χαμηλότερα από περίπου 2 εκ., σε σύγκριση με το πρότυπο του Ioniq 5, και προφανώς είναι προσαρμοσμένα, σε σχεδιασμό και λογότυπα.

Η πραγματική ουσία κάθε μοντέλου στη σειρά N, ωστόσο, δεν αποτυπώνεται απλώς μέσω του σχεδιασμού, αλλά κρύβεται κάτω από το «δέρμα», σε μια σειρά τεχνικών χαρακτηριστικών που στοχεύουν στη δημιουργία ενός συναρπαστικού μείγματος στην οδήγηση. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης, που αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν ανά άξονα, με συνδυαστική ισχύ 609 ίππων, η οποία, χάρη στο NGB, ανεβαίνει προσωρινά στους 650 ίππους και τα 770 Nm ροπής. Το Ioniq 5 N διαθέτει μπαταρία 84 kWh, δηλαδή σημαντικά μεγαλύτερη από την αντίστοιχη των 77 kWh του Ioniq 5. Η επιτάχυνση 0-100 έρχεται σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 258 χλμ./ώρα.

Παράλληλα, η κορεατική εταιρεία έχει μελετήσει συγκεκριμένες λύσεις για την αύξηση της συμμετοχής στην οδήγηση. Μία από αυτές είναι το N E-Shift, το προσομοιώνει τη συμπεριφορά του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων του θερμικού Hyundai N, δημιουργώντας ένα είδος κραδασμού στις αλλαγές των ταχυτήτων. Το N Active Sound+ ακολουθεί την ίδια αρχή, αναπαράγοντας έναν θόρυβο από κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Στο τεχνικό μέτωπο συναντάμε φρένα με μεγαλύτερους δίσκους, διαμέτρου 40 εκατοστών μπροστά (με 4πίστονες μονομπλόκ δαγκάνες) και 36 εκατοστών πίσω. Αυτά είναι ελαφρύτερα εξαρτήματα από τα στάνταρ, αλλά η Hyundai, για αυτό το σπορ αυτοκίνητο, έχει αναθεωρήσει πλήρως το σύστημα πέδησης του Ioniq 5, διαμορφώνοντας ένα συγκεκριμένο αναγεννητικό φρενάρισμα, με μέγιστη δύναμη επιβράδυνσης 0,6 G. Η βασική ιδέα είναι ότι το τελευταίο αποτελεί την πρωταρχική δύναμη πέδησης, ακόμη και κατά την οδήγηση στην πίστα, αφήνοντας συμπληρωματικό ρόλο στα μηχανικά φρένα (επίσης για την αποφυγή καταπόνησης).

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι η θερμική διαχείριση της μπαταρίας, για την οποία προβλέπονται συγκεκριμένα μέτρα ψύξης, αλλά και η δυνατότητα προετοιμασίας του συσσωρευτή με δύο τρόπους: Drag και Track, για να ρυθμίσετε τη χαμηλότερη δυνατή θερμοκρασία με σκοπό την ολοκλήρωση αρκετών γύρων στην πίστα. Μια άλλη λειτουργία που βασίζεται στην ίδια λογική είναι το N Race, το οποίο σας επιτρέπει να ρυθμίσετε τη διαχείριση απόδοσης των συσσωρευτών σε δύο τρόπους: Endurance ή Sprint. Περιορίζοντας, στην πρώτη περίπτωση, τη μέγιστη ισχύ λειτουργίας, και κατά συνέπεια και την υπερθέρμανση.

Το Hyundai Ioniq 5 N διαθέτει επίσης μια σειρά τεχνικών βελτιώσεων. Το πλαίσιο, για παράδειγμα, έχει 42 επιπλέον σημεία συγκόλλησης και μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία. Το τιμόνι είναι βαθμονομημένο με συγκεκριμένο τρόπο, για να δίνει ταχύτερες αποκρίσεις και να είναι πιο επικοινωνιακό. Ακόμη και οι αναρτήσεις, με ειδικά αμορτισέρ, έχουν ανώτερη ικανότητα απόσβεσης. Όλα αυτά υποστηρίζουν ειδικά προετοιμασμένες λειτουργίες οδήγησης, όπως το launch control με τρία διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης ή το N Drift Optimizer. Σε αυτήν την περίπτωση, τα ηλεκτρονικά εξισορροπούν διάφορα χειριστήρια του οχήματος για να ευνοήσουν την οδήγηση «με το πλάι», βοηθώντας το Ioniq 5 να διατηρήσει τη γωνία ολίσθησης.

Για την υποστήριξη της σπορ οδήγησης, η πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω μπορεί να ρυθμιστεί σε 11 επίπεδα. Και υπάρχει ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα για βελτίωση της απόδοσης στις στροφές. Επομένως, είναι φυσικό ένα τέτοιο αυτοκίνητο να επέλεγε το Goodwood Festival of Speed για το δημόσιο ντεμπούτο του, πολύ πριν από την άφιξη στην αντιπροσωπεία, που έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2024.

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο