Με καταιγιστικό ρυθμό που ήταν αδύνατο να πλησιαστεί από άλλους, το πλήρωμα από την Εσθονία «άλωσε» το Ράλλυ Ακρόπολις
Ήταν ένα Ράλλυ Ακρόπολις που τα είχε όλα, τις παραδοσιακές δυσκολίες του, τα απρόοπτα και τις εγκαταλείψεις, με πληρώματα και οδηγούς να δοκιμάζονται σκληρά.
Σε αυτές τις αντίξοες συνθήκες, ήταν ο Ott Tänak με συνοδηγό τον Martin Järveoja, που κατάφεραν να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις, σημειώνοντας τον καλύτερο χρόνο. Οι Εσθονοί, οδηγώντας ένα HYUNDAI i20 N Rally 1 της ομάδος HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM, ξεκίνησαν συγκρατημένα τον αγώνα, για να εξαπολύσουν επίθεση από την δεύτερη ημέρα, στην ειδική διαδρομή 6 στο Στείρι, αναρριχόμενοι στην πρώτη θέση της γενικής.
Η δυναμική τους διατηρήθηκε σε όλη τη συνέχεια του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025, με τους Ogier και Fourmaux να τους καταδιώκουν, χωρίς όμως να καταφέρουν να τους απειλήσουν. Ήταν μια πανάξια νίκη, η πρώτη της σεζόν για τον Tänak, που οδήγησε με σταθερό γρήγορο ρυθμό, διατηρώντας το αυτοκίνητο αλώβητο στις δυσκολίες του Ακρόπολις! Αξίζει επίσης να σημειωθεί, ότι η Hyundai, κέρδισε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το Ακρόπολις, συνεχίζοντας το νικηφόρο σερί της στην Ελλάδα!
Ο Ott Tänak κατάφερε να ξεπεράσει ένα αγωνιώδες φινάλε και να πάρει μια επιβλητική νίκη στο EKO Ράλλυ Ακρόπολις, ενισχύοντας σημαντικά τις ελπίδες του για τον φετινό τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Μαζί με τον συνοδηγό του Martin Järveoja, ο Εσθονός χάρισε στη Hyundai την πρώτη της νίκη από τον Οκτώβριο του 2024 και έβαλε τέλος στο φετινό σερί νικών της Toyota.
Ο Tänak έδειχνε ασταμάτητος καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, κερδίζοντας τις δύο από τις τέσσερις σκληρές ειδικές της Κυριακής. Ωστόσο, στην τελική Wolf Power Stage, αντιμετώπισε σοβαρό πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων και χρειάστηκε να φτάσει στον τερματισμό με χαμηλό ρυθμό. Παρά το τεχνικό εμπόδιο, η διαφορά που είχε «χτίσει» αποδείχθηκε αρκετή για να του εξασφαλίσει τη νίκη με διαφορά 32,8’’ από τον δεύτερο.
Με αυτή την επιτυχία, ο Tänak πλησίασε στους 12 βαθμούς από την κορυφή της βαθμολογίας, την οποία εξακολουθεί να κατέχει ο Elfyn Evans, με τον Sébastien Ogier ενδιάμεσα, μόλις 2 βαθμούς μπροστά από τον Εσθονό. Η συνέχεια του πρωταθλήματος περιλαμβάνει δύο ράλλυ σε γνώριμο έδαφος για τον Tänak: την πατρίδα του Εσθονία και την ταχύτατη Φινλανδία.
Ο Ogier, που είχε προηγηθεί στην αρχή του αγώνα, τερμάτισε δεύτερος και σημείωσε το πέμπτο του βάθρο σε ισάριθμες φετινές συμμετοχές. Παρότι θα απουσιάσει από τον επόμενο αγώνα, ολοκλήρωσε το Ακρόπολις με νίκη στην Power Stage, χρησιμοποιώντας φρέσκα μαλακά ελαστικά στο τελικό loop. “Ήταν ένα πολύ δυνατό Σαββατοκύριακο για εμάς,” σχολίασε ο Γάλλος. “Ο Ott όμως ήταν απλά ασταμάτητος.”
Το βάθρο συμπλήρωσε ο Adrien Fourmaux, που ανέκαμψε μετά τα προβλήματα ανάρτησης του Σαββάτου και κατέκτησε την τρίτη θέση – μόλις το δεύτερο βάθρο της καριέρας του στο WRC. Ήταν και η πρώτη του εμφάνιση στη βαθμολογούμενη πεντάδα από τον αγώνα στα Κανάρια, τον Απρίλιο.
Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Evans περιορίστηκε στην 4η θέση, έχοντας χάσει χρόνο ανοίγοντας το δρόμο την Παρασκευή. Παρόλα αυτά, η συγκομιδή βαθμών – ενισχυμένη με την 4η θέση στην Power Stage – του επέτρεψε να περιορίσει τις απώλειες στο πρωτάθλημα.
Thierry Neuville ολοκλήρωσε πέμπτος, μετά από ένα ιδιαίτερα δύσκολο αγωνιστικό τριήμερο που ξεκίνησε με κλαταρίσματα την Παρασκευή. Το Σάββατο είχε πρόβλημα με αμορτισέρ, ενώ την Κυριακή τον ταλαιπώρησε και μια απροσδιόριστη τεχνική βλάβη που τον υποχρέωσε να κάνει επανεκκίνηση σε μία από τις τελευταίες ειδικές.
Ο Grégoire Munster είχε ξεκινήσει δυναμικά, αλλά η M-Sport απέσυρε το Puma Rally1 του το βράδυ του Σαββάτου λόγω μηχανικού προβλήματος. Έτσι, στην 6η θέση της γενικής ανέβηκε ο νικητής της κατηγορίας WRC2, Oliver Solberg, ο οποίος επικράτησε με σχετική άνεση.
Πίσω του, ο Gus Greensmith διατήρησε τη 2η θέση στην WRC2, κερδίζοντας τη μάχη με τον Yohan Rossel, ενώ οι Kajetan Kajetanowicz και Alejandro Cachón συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.
Οι οδηγοί της Toyota, Kalle Rovanperä και Takamoto Katsuta, επανήλθαν την Κυριακή υπό καθεστώς επανεκκίνησης μετά την εγκατάλειψη του Σαββάτου. Ο Rovanperä έχασε τις ελπίδες του για βαθμούς λόγω αλλαγής τροχού στην SS15, ενώ ο Katsuta αναγκάστηκε να αλλάξει τροχό μέσα στην Power Stage.
Dust, sweat and now… champagne 🍾#WRC | #AcropolisRally 🇬🇷 pic.twitter.com/hDMNfzZVT0
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) June 29, 2025
Σε ότι αφορά στην κατηγορία WRC2, νικητές αναδείχθηκαν οι Solberg και Edmondson, με τον πρώτο να είναι ο γιός του μεγάλου οδηγού Petter Solberg.
Όλες οι ειδήσεις
Έρευνα ΣΟΚ – Οι πραγματικοί λόγοι που οι οδηγοί χρησιμοποιούν τα smartphone
Χαμός στην F2, τρία μονοθέσια «κουλουβάχατα»: Ήρθαν τα πάνω – κάτω!