EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

To νέο concept Skytop είναι μια “targa ελεγεία” της BMW

to-neo-concept-skytop-einai-mia-targa-elegeia-tis-bmw-715444

Με αύρα από αυτοκίνητα θρύλους, το Skytop δείχνει τις σχεδιαστικές προθέσεις της βαυαρικής εταιρείας για το μέλλον

Την ετήσια εκδήλωση «καλλιστείων» ιστορικών αυτοκινήτων Concorso d’Eleganza, που πραγματοποιείται στο ξενοδοχείο Villa d’Este στην λίμνη Κόμο της Βόρειας Ιταλίας επέλεξε η BMW, για την επίσημη παρουσίαση του νέου της concept αυτοκινήτου, που φέρει το όνομα Skytop.

Μόνο τυχαία δεν ήταν η επιλογή τόπου και χρόνου, αφού η BMW θέλησε να υπερτονίσει την φινέτσα του νέου πονήματος της και να το συνδέσει με την πολυτέλεια και την διαχρονικότητα των ιστορικών  μοντέλων που διαγωνίζονται στην εκδήλωση.

Πρόκειται για ένα διθέσιο, targa τύπου «ανοικτό» αυτοκίνητο, με sport και roadster χαρακτηριστικά, σε μια επικαιροποιημένη στο σήμερα σχεδίαση, η οποία ωστόσο αντλεί στοιχεία από το παρελθόν της εταιρείας. Σύμφωνα με τον επικεφαλή του BMW Group Design,  Adrian van Hooydonk. «Το Skytop προσφέρει έναν συνδυασμό δυναμικής οδήγησης και κομψότητας στο υψηλότερο επίπεδο, εφάμιλλο με αυτό των ιστορικών προγόνων της, όπως η BMW Z8 και η BMW 503».

Οι συνδέσεις με την Ζ8, είναι πιο έντονες στην ουρά του αυτοκινήτου. Οι «ρευστές» γραμμές που δημιουργούν την εντύπωση ταχύτητας και κίνησης ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι στατικό, έχουν αναμφίβολα σχεδιαστική συγγένεια, κάτι που υπερτονίζεται και από τα μινιμαλιστικά και μικρού προφίλ πίσω φανάρια.

Στο μπροστινό μέρος, είναι περισσότερο το ελαφρά προτεταμένο ρύγχος που αποτελεί κοινό τόπο ανάμεσα στο Skytop και την Z8, με την BMW να επιλέγει ένα σύγχρονο και επιθετικό προφίλ για την μάσκα και τους αεραγωγούς, ενώ οι LED προβολείς, οι οποίοι σύμφωνα με την εταιρεία «διαθέτουν το λεπτότερο προφίλ που υπάρχει σήμερα» συμπλέουν σχεδιαστικά με τα πίσω φωτιστικά σώματα.

Οι αναφορές στην BMW 503, αφορούν στην διάταξη των αεραγωγών της μάσκας αλλά πολύ περισσότερο στην προσαρμοσμένη στο σήμερα αναπαράσταση των πτυχώσεων του καπό, με πιο χαρακτηριστικό σημείο, το κατά τον διαμήκη άξονα νεύρο, που προσομοιάζει το νίκελ σιρίτι που διασκοσμούσε το 503 μοντέλο.

Μάλιστα το μοτίβο αυτό συνεχίζεται και στην ουρά, με μια κεντρική ανύψωση να παίζει τον ρόλο του tail fin, θυμίζοντας κλασικές υλοποιήσεις. Τα πλαϊνά του αμαξώματος εκτείνονται σε αρμονία με την κλίση του πτερύγιου αυτού και ανυψώνονται πάνω περίπου από του πίσω τροχούς, περικλείοντας το roll bar, που είναι επενδυμένο με δέρμα, εξωτερικεύοντας το χρώμα και την υφή που κυριαρχεί στην καμπίνα των επιβατών.

Στο σαλόνι, αυτή η δερμάτινη και κόκκινη, στην απόχρωση του πηλού επένδυση, κυριαρχεί και καλύπτει σχεδόν τα πάντα, με τον διάκοσμο, τα όργανα και τα στοιχεία του UI, να είναι συγκρατημένα, δημιουργώντας μια μινιμαλιστική αλλά και δυναμική εικόνα. Αξιοσημείωτο είναι το ότι η απόχρωση του σαλονιού, σβήνει διαβαθμισμένα στο χρώμα του αμαξώματος στο πίσω μέρος, με την διαδικασία της «ντεγκραντέ» αυτή βαφής να γίνεται στο χέρι,  στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing.

Το άνοιγμα των πορτών εξωτερικά, γίνεται μέσω χειρολαβών που βρίσκονται στην κορυφή της κουπαστής τους θυμίζοντας αεροδυναμικές προεκτάσεις, αφήνοντας ανεπηρέαστη την γλύπτη ροή των πλαϊνών επιφανειών. Σε ότι αφορά στο πτυσσόμενο τμήμα της οροφής, αυτό αποθηκεύεται σε χώρο πίσω από τους επιβάτες, ενώ υπάρχει επίσης και πίσω παρμπρίζ το οποίο αναπτύσσεται ή υποχωρεί κατά βούληση του οδηγού, αναλόγως της προστασίας που θέλει να έχει από τον αέρα.

Στην μίνιμαλ υπόσταση του Skytop, τα στοιχεία που ξεχωρίζουν με τον σχεδιαστικό πλουραλισμό τους είναι οι ζάντες, με τις δώδεκα ακτίνες τους, να κρύβουν μια πιο πολύπλοκη εσωτερική δομή, που θυμίζει κάτι από φτερωτή τουρμπίνας αεροπλάνου.

Η BMW δεν αποκάλυψε στοιχεία σχετικά με τον κινητήρα που φέρει ή θα μπορούσε να φέρει το Skytop, ενώ δεν διατέθηκαν και περαιτέρω γενικά τεχνικά χαρακτηριστικά. Η επιλογή αυτή σημαίνει ότι πρόκειται για ένα σχεδιαστικό concept – δήλωση, σχετικά με τις προθέσεις της εταιρείας στο μέλλον.

Το αν θα παραχθεί το Skytop αυτούσιο όπως ακριβώς παρουσιάστηκε, είναι μάλλον αμφίβολο, ωστόσο μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί ως δεξαμενή έμπνευσης για την σχεδίαση ενός μελλοντικού μοντέλου παραγωγής.

Όλες οι ειδήσεις

Το νέο GTI Clubsport είναι το ισχυρότερο προσθιοκίνητο VW Golf!

Πώς να συντηρήσουμε το κλιματιστικό του οχήματός μας πριν το καλοκαίρι

Με δικό τους βενζινάδικο θα μπορούν να πωλούνται οι νέες Bugatti!

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο