AUTOTYPOS BY QUATTRORUOTE

Μια Ferrari που …πλανάρει

mia-ferrari-pou-planarei-518145

Μια Ferrari χωρίς ρόδες; Δεν υπάρχει μόνο μία, αλλά τρεις. Το υδροπλάνο Arno XI του 1953 είναι ένας «ξύλινος καρχαρίας» από ξύλο και μέταλλο το οποίο αναζητά τον επόμενο ιδιοκτήτη του.

Οι ιστορίες γύρω από μυστικές ιδιωτικές συλλογές βρίθουν από γεγονότα και ανέκδοτα που ορισμένες φορές είναι όλα τα λεφτά. Κυριολεκτικά και μεταφορικά. Μεταξύ αυτών των ιστοριών είναι κι εκείνες των τριών Ferrari χωρίς τροχούς.

Πιο γνωστή από όλες είναι εκείνη του εξωλέμβιου Riva Ferrari 32 των 9,92 μέτρων: η συνεργασία των δύο πασίγνωστων ιταλικών εταιρειών είχε ως αποτέλεσμα την κατασκευή 40 σκαφών στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Και ενός ακόμα, του 50μετρου Race, το οποίο η Riva βάπτισε αμέσως «Ferrari των Θαλασσών». Κατασκευάστηκε φέτος, σε συνεργασία με τα ναυπηγεία Ferretti, για έναν πολύ ιδιαίτερο πλοιοκτήτη και μέτοχο, τον Piero Ferrari.

Ο ίδιος ο Κομεντατόρε, από την άλλη, έχει βάλει το χεράκι του στην κατασκευή του υδροπλάνου Arno XI του 1953. Κατασκευάστηκε από τα ναυπηγεία Timossi, υπό τις οδηγίες του μηχανικού και πρωταθλητή αγώνων ταχύτητας με σκάφη Achille Castoldi, προκειμένου να σπάσει το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας στην κατηγορία των 800 κιλών. Ο Castoldi αποφάσισε να χρησιμοποιήσει έναν V12 κινητήρα 4,5 λίτρων της Ferrari, ίδιο με αυτόν που είχε σχεδιάσει ο Lampredi για το μονοθέσιο Tipo 375.

Ήταν ένα κλασικό αγωνιστικό σκάφος τριών σημείων επαφής με το νερό, κατασκευασμένο από μαόνι και αλουμίνιο. Την ημέρα που θα γινόταν η απόπειρα κατάρριψης του παγκόσμιου ρεκόρ (ο Castoldi διατηρούσε φιλικές σχέσεις με τους πιλότους Alberto Ascari και Gigi Villoresi), ο ίδιος ο Κομεντατόρε ήταν εκείνος που έστειλε τους τεχνικούς της Scuderia στη λίμνη του Κόμο. Το αποτέλεσμα ήταν ο V12 που έκαιγε μεθανόλη να αγγίξει σε απόδοση τους 550-600 ίππους. Και βέβαια το νέο ρεκόρ ήρθε: 242,20 χλμ/ώρα στα νερά της λίμνης Ιζέο. Ένα ρεκόρ που ισχύει ακόμα και σήμερα, μιας και η κατηγορία αυτή δεν υφίσταται πια.

Μετά το εγχείρημα αυτό, το Arno XI πουλήθηκε στον Nando Dell’Orto, έναν άλλο μηχανικό και κυνηγό ρεκόρ. Πρώτη του κίνηση ήταν να διορθώσει την αεροδυναμική, προσδίδοντας στο Arno XI τη χαρακτηριστική σιλουέτα του καρχαρία. Νέες διακρίσεις προστέθηκαν στο παλμαρέ της Ferrari που πλανάρει, μεταξύ των οποίων η δεύτερη θέση στην κατηγορία των 900 κιλών το 1965. Έπειτα από ορισμένες ακόμα καταγεγραμμένες σποραδικές εμφανίσεις, το Arno XI αποσύρθηκε από τη δημοσιότητα, σχεδόν ξεχασμένο, σε ένα υπόστεγο στο Μιλάνο για 30 περίπου χρόνια.

Το Ferrari Arno XI των ναυπηγείων Timossi έχει μήκος 6,20 μέτρα και πλάτος λίγο κάτω από τα 2,50 μέτρα. Διαθέτει V12 κινητήρα που καταναλώνει μεθανόλη και αποδίδει κοντά στους 600 ίππους

Επανεμφανίστηκε το 2012 στο Grimaldi Forum του Μονακό, σε μια δημοπρασία της RM Sotheby’s. Το αντικείμενο με αριθμό 371 πουλήθηκε έναντι του ποσού των 868.000 ευρώ. Κατόπιν σχολαστικής και πιστοποιημένης αποκατάστασης, εκτέθηκε στο Μουσείο Enzo Ferrari στην Μόντενα. Τώρα αναζητά έναν νέο τόπο διαμονής. Όποιος το αποκτήσει θα λάβει επίσης εκατοντάδες φωτογραφίες, το αντίγραφο του πιστοποιητικού του παγκόσμιου ρεκόρ και τις υπογεγραμμένες μαρτυρίες των πιλότων. Ποια είναι η αξία μιας τόσο μοναδικής Ferrari με αυτές τις διακρίσεις; Το αμερικάνικο περιοδικό duPont Registry που ειδικεύεται στις αγοραπωλησίες πανάκριβων αυτοκινήτων, σπιτιών, ρολογιών κτλ, παραμένει σιωπηλό. Η διαπραγμάτευση για την πώληση είναι βέβαια μυστική, αλλά κανείς δεν αποκλείει ότι το Arno XI μπορεί να σπάσει ένα ακόμα ρεκόρ.

car-prices
google-news
Tags

Περισσότερα Βίντεο