EDITOR'S PICK

Ζωηρό και οικονομικό: Δοκιμάζουμε το πετρελαιοκίνητο Renault Clio

zoiro-kai-oikonomiko-dokimazoume-to-petrelaiokinito-renault-clio-613415

Αν θέλεις να ακολουθήσεις το πολιτικά ορθό, αγόρασε βενζίνη. Αν έχεις μπόλικα λεφτά κι αναρωτιέσαι πως είναι να ζεις με range anxiety, αγόρασε ηλεκτρικό. Αν πάλι θέλεις να φτάσεις όσο το δυνατόν πιο μακριά με ένα γέμισμα, αγόρασε Clio 1.5 dCi.

Αρκετοί ίσως να το έχουν ξεχάσει, άλλωστε έχουν περάσει 7 χρόνια από τότε. Βρισκόμαστε στις αρχές του 2013 και ο Kimi Raikkonen διανύει τη 2η σεζόν από την επιστροφή του στην F1 και στην ομάδα της Lotus. Το τηλεοπτικό σποτ στο οποίο εμφανίζεται ο Φινλανδός πιλότος, τον δείχνει στη θέση οδήγησης ενός Megane 3ης γενιάς, που μόλις έχει υποστεί το καθιερωμένο facelift. Όχι όμως της κορυφαίας έκδοσης RS όπως ίσως θα περίμενε κανείς, αλλά ενός diesel. Ο διάλογος του Kimi με τον τύπο που ψαρεύει σε μια απομονωμένη γωνιά της Ευρώπης είναι χαρακτηριστικός.

-Ψαράς: Δουλειά;

-Kimi: Όχι

-Ψαράς: Διακοπές;

-Kimi: Όχι

-Ψαράς: Φίλοι;

-Kimi: Όχι

-Ψαράς: Τι σε φέρνει τόσο μακριά απ’ το σπίτι;

-Kimi: Δεν ξέρω

Η κάμερα γυρίζει στο παρκαρισμένο Megane και τα στοιχεία που αποτελούν το statement της Renault αρχίζουν να εμφανίζονται στην οθόνη. Το οικονομικότερο στην κατηγορία του, με αυτονομία πάνω από 1.000 χλμ. Μόλις έχει λανσαριστεί ο κινητήρας dCi με τους 110 ίππους. Σε μία απόπειρα σημειολογικής αποκωδικοποίησης, ή κατά το κοινώς λεγόμενο, ερμηνεύοντας το τι θέλει να πει ο ποιητής (εν προκειμένω η Renault), μπορείς κάλλιστα να υποθέσεις πως ο κόσμος βρίσκεται στο apex της μετάβασης από την εποχή των -υψηλών- επιδόσεων, σε εκείνη της -χαμηλής- κατανάλωσης. Και τι καλύτερος τρόπος για να περάσεις το μήνυμα, από έναν πιλότο της F1. Ο οποίος εμφανίζεται να αδιαφορεί για την ταχύτητα και να απολαμβάνει το γεγονός ότι μπορεί να φτάσει μακριά. Πολύ μακριά. Με ένα ρεζερβουάρ και adrenaline free.

Ε, αυτός ο ίδιος κινητήρας που διαφήμιζε ο Raikkonen το 2013, είναι αυτός που βρίσκεται και κάτω από το καπό του Clio της δοκιμής, έχοντας 5 ίππους επιπλέον. Έχοντας στη διάθεσή σου ένα ρεζερβουάρ χωρητικότητας 39 λίτρων, με προσεκτική οδήγηση μπορεί να δεις και καταναλώσεις κάτω από 5 λ/100 χλμ. (σίγουρα πάντως όχι 3,8 που αναφέρει η εργοστασιακή τιμή). Αν κάνεις τη διαίρεση, θα δεις πως η αυτονομία του πετρελαιοκίνητου Clio φλερτάρει με τα 800 χλμ. Άντε στην περίπτωση που θελήσεις να εκμεταλλευτείς τις αρετές του κινητήρα, να χρειαστεί να επισκεφτείς πρατήριο μετά από 700 χλμ. Και πάλι πρόκειται για κορυφαία τιμή.

ΓΡΗΓΟΡΟ ΝΑΙ, ΣΠΟΡ ΟΧΙ

Μιας και γίνεται λόγος για τις αρετές του κινητήρα, με 115 ίππους και 260 Nm ροπής από χαμηλά, μη σε ξεγελάει ο τύπος καυσίμου. Το Clio 1.5 dCi μπορεί να κινηθεί πραγματικά σβέλτα, έχοντας σύμμαχο το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Οι εργοστασιακές τιμές επιδόσεων, δίνουν το στίγμα του μοντέλου που με ευκολία επιβεβαιώνεις οδηγώντας το. Η επιτάχυνση 0-100 έρχεται σε 9,9’’ και η τελική ταχύτητα βρίσκεται οριακά κάτω από τα 200 χ.α.ώ. (197).

Προς αποφυγή λανθασμένων εντυπώσεων, το Clio δεν είναι μια σπορ κατασκευή. Το γεγονός ότι μπορείς να κινηθείς με ικανοποιητικά γρήγορους ρυθμούς, δεν αναιρεί ότι το πρώτο του μέλημα, είναι η άνετη μεταφορά των επιβατών του. Ο Raikkonen άλλωστε, τα λέει από το 2013. Το Clio χαρακτηρίζεται από καλή ποιότητα κύλισης, με την ανάρτηση (ΜακΦέρσον μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) να απορροφά ικανοποιητικά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ και η δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης, έχει αποδώσει καρπούς. Είναι προφανές, πως πρόκειται για ένα μοντέλο που κατέχει τη συνταγή της επιτυχίας.

Η οποία, περιλαμβάνει την ελκυστική εμφάνιση, την προσεγμένη ποιότητα και τους πολύ καλούς χώρους. Στον πρώτο τομέα, η 5η γενιά του Clio δεν διαθέτει τις σημαντικές αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση, σε σχέση με το μοντέλο που αντικατέστησε. Μικρό το κακό, καθώς το γαλλικό σουπερμίνι σε καμία περίπτωση δεν έδειχνε ξεπερασμένο. Ήταν και εξακολουθεί να είναι από τα πιο όμορφα μοντέλα του segment B. Το εσωτερικό του βέβαια, είναι μια άλλη υπόθεση. Εδώ μιλάμε για ριζικές αλλαγές, που περιλαμβάνουν μερικώς -ή πλήρως- ψηφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη infotainment στη λογική της κάθετης τοποθέτησης όπως συνηθίζει η Renault και σημαντικά αναβαθμισμένη ποιότητα υλικών.

ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟΙ ΧΩΡΟΙ

Το μήκος της 5ης γενιάς έχει μειωθεί κατά 12 χλστ. αλλά αυτό είναι κάτι που πιθανότατα δεν είναι σε θέση να αντιληφθεί κανείς. Ο λόγος είναι πως υπάρχει πολύ καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου επιβατών, ενώ και εκείνος για τις αποσκευές, παρά το ότι είναι μειωμένος σε σύγκριση με τις εκδόσεις βενζίνης (366 αντί για 391 λίτρα), εξακολουθεί να είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία.

Το κερασάκι στην τούρτα για κάθε μοντέλο που θέλει να θεωρείται ολοκληρωμένο, είναι ο πλούσιος εξοπλισμός. Και το Clio είναι αρκετά καλά εξοπλισμένο. Ήδη από την έκδοση Dynamic εφοδιάζεται με σειρά συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, πίνακα οργάνων με οθόνη TFT 7’’ (προαιρετικά πλήρως ψηφιακή 10’’) και οθόνη infotainment 7’’ (προαιρετικά 9,3’’). Η τελευταία, παρέχει δυνατότητα σύνδεσης Bluetooth, Android Auto και Apple CarPlay. Επίσης προαιρετικά, δίνεται η δυνατότητα επιλογής του συστήματος Multi-Sense, που περιλαμβάνει τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Sport, My Sense).

Από όλα τα παραπάνω, γίνεται αντιληπτό πως δύσκολα η τιμή του Clio 1.5 dCi 115 PS θα ήταν χαμηλή. Και δεν είναι. Οριακά κάτω από 20.000 ευρώ είναι η τιμή του. Ο νόμος της αυτοκίνησης όμως, αναφέρει πως όσο πιο πολλά ζητάς, τόσο πιο πολλά θα πρέπει να είσαι έτοιμος να διαθέσεις. Σχεδόν 3.000 ευρώ πιο κάτω, βρίσκεται η έκδοση 1.5 dCi με 85 ίππους και ίδιο εξοπλισμό. Σε επίπεδο κατανάλωσης τα πράγματα είναι παρόμοια, σε επίπεδο επιδόσεων όμως όχι. Ή αλλιώς, μπορεί ακόμη κι ο Raikkonen να το γύρισε εδώ και χρόνια στο diesel, όμως τουλάχιστον εκεί, επέλεξε την κορυφαία έκδοση.

Του Βαγγέλη Φακατσέλη – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο