Q-ELECTRIC

Στο τιμόνι του ηλεκτρικού Hyundai KONA

sto-timoni-tou-ilektrikou-hyundai-kona-617070

 Του Πάνου Ντάνου – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Και κάπως έτσι, χωρίς τυμπανοκρουσίες, αλλά με μπόλικο ενθουσιασμό και περίσσεια αποτελεσματικότητας, η Hyundai μας παίρνει από το χέρι, μας βάζει στην πρίζα και στο ηλεκτρικό Kona και μας περιάγει στο μέλλον.

Στο πανευρωπαϊκό λανσάρισμα του Hyundai i10 (που πραγματοποιήθηκε στις αρχές του 2020, στην Πορτογαλία) τον ρόλο των shuttle buses είχε αναλάβει μια στρατιά από ηλεκτρικά Kona, που πηγαινόφερναν δημοσιογράφους από το κτίριο του αεροσταθμού στο χώρο της συνέντευξης τύπου. Στα πλαϊνά των αυτοκινήτων, αναγράφονταν υπερήφανα -εξ ου και τα τεράστια ψηφία- η αυτονομία τους: «449». Η Hyundai είχε ήδη ανακοινώσει ότι αυτά τα χιλιόμετρα ήταν υπολογισμένα με βάση το «αυστηρό» πρωτόκολλο WLTP και οι περιστασιακοί οδηγοί τους δήλωναν ενθουσιασμένοι στους ευκαιριακούς επιβάτες, που με τη σειρά μας θαυμάζαμε την αβίαστη εκκίνηση και το αθόρυβο της μετακίνησης. Στον ένα, περίπου, χρόνο που έχει μεσολαβήσει από την παρουσίαση μέχρι σήμερα, οι εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση ήταν αλματώδεις. Μολαταύτα και παρά το γεγονός ότι έχουμε δει πράματα και αναμένουμε θάματα, αυτή η αυτονομία παραμένει εντυπωσιακή, κυρίως επί του πρακτέου. Γιατί καταδικάζει το range anxiety και στο στέλνει στην ηλεκτρική καρέκλα.

Η ΜΟΡΦΗ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΗΡΘΑΝ

Λες τελικά το μέλλον να είναι -πολύ- πιο κοντά απ’ όσο υποθέσαμε;

Κατά τα φαινόμενα, ναι.

Η επίδοση της Νορβηγίας είναι το δίχως άλλο εντυπωσιακή: Το περασμένο έτος, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν αναλογούν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50% επί του συνόλου (54,3%). Και προσοχή, μιλάμε για αμιγώς ηλεκτρικά και όχι υβριδικά, PHEV ή MHEV. Σωστά, άλλο η Νορβηγία (που το αντίστοιχο ποσοστό για το 2019 είχε φτάσει το 42,4%), οι επιδοτήσεις και υποδομές της και άλλο η υπόλοιπη Ευρώπη και, κυρίως, οι νότιες χώρες. Ωστόσο, αυτά τα νούμερα μας επιτρέπουν να πιθανολογήσουμε βάσιμα, ότι οδεύουμε ταχύτερα απ’ όσο νομίζαμε -ή/και ελπίζαμε- προς την επικράτηση της ηλεκτροκίνησης.

Σ’ αυτό το μέλλον το συγκεκριμένο Kona έχει καπαρώσει μια θέση. Και δεν είναι μόνο η ηλεκτρική του φύση που την εξασφάλισε, αλλά και η υπόστασή του ως μικρού SUV. O άχαστος συνδυασμός ενός αποκλειστικά ηλεκτρικού μοντέλου, με μια κατηγορία που η δημοφιλία της δεν έχει τέλος. Αντιλαμβάνεσαι αυθωρεί ότι πρόκειται για το Kona, καταλαβαίνεις εξίσου γρήγορα ότι είναι η ηλεκτρική έκδοση. Το περίγραμμά του δεν διαφέρει σε τίποτα από την υπόλοιπη γκάμα, αλλά οι αεροδυναμικές παροχές είναι χαρακτηριστικές, αφού η μάσκα είναι «σφραγισμένη» και οι ζάντες σχεδιασμένες επί τούτου.

Στο χώρο των επιβατών ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και κεντρική κονσόλα εκ νέου σχεδιασμένη, αφού τώρα πια ο επιλογέας έχει αντικατασταθεί από τέσσερα κουμπιά επιλογής κίνησης (Neutral, Drive, Reverse, Park). Κατά τα άλλα, το Kona παραμένει υπόδειγμα εργονομίας, ποιοτικό και ευρύχωρο, αν και η σχεδίαση στο εσωτερικό είναι λιγότερο εμπνευσμένη σε σχέση με το αμάξωμα και ασυνεχής ως προς τις όμορφες ιδιοτυπίες του τελευταίου. Αξίζει πάντως να σημειώσουμε ότι η εύλογη μείωση της χωρητικότητας του πορτ μπαγκαζ είναι μάλλον μικρή, από τα 361 στα 332 λίτρα.

ΔΡΟΜΟ ΠΑΙΡΝΩ, ΔΡΟΜΟ ΑΦΗΝΩ

Στην μακροσκελέστατη λίστα των εκδόσεων του Kona, περιλαμβάνονται πλέον και δύο αμιγώς ηλεκτρικές, που διαφοροποιούνται αποκλειστικά σε ό,τι αφορά την ισχύ του μοτέρ και την χωρητικότητα της μπαταρίας. Στη μικρότερη, με μπαταρία 39 kWh, η ισχύς ανέρχεται στους 136 ίππους και η αυτονομία στα 305 χιλιόμετρα (μικτός κύκλος, WLTP), τιμή που αυξάνεται στα 435 χιλιόμετρα όταν πρόκειται για αστικές μετακινήσεις, όπου η κατανάλωση είναι περιορισμένη, αλλά και αποδοτικότερο εκ των συνθηκών το σύστημα ανάκτησης ενέργειας.

Ωστόσο, η ισχυρότερη των εκδόσεων, με μπαταρία 64 kWh και ισχύ 204 ίππων, είναι η αποκάλυψη. Η ανακοινωμένη αυτονομία των 449 δεν είναι αποκύημα φαντασίας, αλλά «πραγματική», τέτοια που κάνει πλάκα στα βενζινοκίνητα μοντέλα. Όσο κι αν το «πραγματική αυτονομία» είναι σχετικό και εξαρτώμενο από τις κυκλοφοριακές συνθήκες, το οδηγικό περιβάλλον και τις επιλογές του οδηγού, το ηλεκτρικό Kona είναι ένα από τα λίγα μοντέλα που στην παρούσα, «προ-ηλεκτρική» περίοδο, μπορεί να καυχιέται ότι ανταποκρίνεται στις ανάγκες της καθημερινότητας με μοναδικό τρόπο. Για να το θέσουμε διαφορετικά, αν οι υποδομές το επέτρεπαν (και οι τιμές των EV δεν ήταν αυτές που είναι), το Kona θα έτεινε σε συμβατικό μοντέλο, χρηστικά μιλώντας, στερημένο από πολλές ηλεκτρικές αιρέσεις.

Τα καλά νέα επεκτείνονται και στα δυναμικά χαρακτηριστικά, ενός μοντέλου που ενώ -αναμενόμενα- πήρε τα πάνω του σε βάρος, μπορεί και το διαχειρίζεται με εξαιρετικό τρόπο. Τα 1.800 (παρά κάτι) κιλά, εκ πρώτης ανάγνωσης προκαλούν οδηγικό δέος που, ευτυχώς, περιορίζεται σε θεωρητικό επίπεδο. Στην πράξη, το χαμηλό κέντρο βάρους και η «ρύθμιση» της ανάρτησης, πειθαρχούν τη μάζα και συγκρατούν τις κλίσεις, με ελάχιστο τίμημα στην άνεση. Το απολαυστικότερο όλων όμως, είναι το κλιμακούμενο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, που με τέσσερα επίπεδα απόδοσης που επιλέγονται από paddles στο τιμόνι, μπορεί να σε κάνει να ξεχάσεις το πεντάλ του φρένου.

Ο κόσμος της ηλεκτροκίνησης είναι αγγελικά πλασμένος, αλλά ακόμη βρίσκεται στη φάση της δημιουργίας. Αυτό σημαίνει ότι οι ρόδινες αυτονομίες είναι η μια πλευρά του νομίσματος. Η άλλη, είναι η διαδικασία, αλλά και η δυνατότητα φόρτισης. Καλό είναι εντούτοις να μην κρίνουμε το βιβλίο από το εξώφυλλο και να ξεπεράσουμε γρήγορα τον τίτλο του, που αναφέρει ότι για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας των 64 kWh του Kona μέσω μιας οικιακής πρίζας, χρειάζονται 31 ώρες. Και αυτό, αφενός γιατί η πλήρης φόρτιση για την αστική χρήση ενός ηλεκτρικού μοντέλου είναι περιττή κι αφετέρου γιατί ο χρόνος με την τοποθέτηση ενός (επιδοτούμενου) wall box, μειώνεται στις 9 ώρες και 35’ για το 100% της χωρητικότητας και προφανώς περαιτέρω για τα μικρότερα ποσοστά που φτάνουν και περισσεύουν για την καθημερινότητα. Αν και ευκόλως εννοούμενο, δεν θα παραλείψουμε να αναφέρουμε το γεγονός ότι οι χρόνοι είναι σημαντικά μειωμένοι για την έκδοση των 39 kWh (36.990 ευρώ) και ότι σε κάθε περίπτωση οι ταχυφορτιστές των 50 και 100 kWh που υπάρχουν ανά την επικράτεια, τους περιορίζουν ρόδινα. Χαρακτηριστικά, για το 80% της χωρητικότητας των 64 kWh, ο χρόνος φόρτισης μέσω ταχυφορτιστή 100 kWh είναι μόλις 54 λεπτά. Το δε ενάντιο επιχείρημα της πλήρωσης ενός ρεζερβουάρ σε ελάχιστα λεπτά, εκτός από ανόητο ως ανεδαφικό: Η ηλεκτροκίνηση είναι μια διαφορετική κατηγορία της αυτοκίνησης.

Και, παρεμπιπτόντως, η Hyundai έχει την αποφασιστικότητα, τη δημιουργική επάρκεια και το ταλέντο για να είναι μία από τις εταιρίες που θα τη διαμορφώσουν.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο