ΔΟΚΙΜΕΣ

Renegade 4xe: Πρεμιέρα για τα επαναφορτιζόμενα Jeep

renegade-4xe-premiera-gia-ta-epanafortizomena-jeep-618561

Του Φώτη Ραΐση– Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Ο εξηλεκτρισμός στην Jeep ξεκίνησε με την πρεμιέρα των υβριδικών επαναφορτιζόμενων εκδόσεων των σειρών Renegade και Compass που φέρουν την κωδική ονομασία 4Xe. Ειδικότερα η περίπτωση του Renegade 4Xe ενσωματώνει όλα τα θετικά ενός μικρού, ευρύχωρου, τετρακίνητου SUV με αυτόματο κιβώτιο που κατά περίπτωση μπορεί να κινηθεί μόνο με ηλεκτρική ενέργεια για αποστάσεις έως 40 χλμ.

Το οργανόγραμμα της Jeep αναφέρει πως μέχρι το 2022, όλη η γκάμα της αμερικανο-ιταλικής εταιρείας θα έχει ηλεκτροδοτηθεί. Αυτή δεν είναι μία εύκολη μετάβαση για μία εταιρεία που κατασκευάζει οχήματα με πολλά και περίπλοκα συστήματα μετάδοσης όπως εμπλεκόμενα διαφορικά, ενισχυμένους άξονες και κοντές σχέσεις. Όλα αυτά είναι στοιχεία που θα διατηρηθούν στο μέλλον αλλά θα πρέπει να προσαρμοστούν στις αλλαγές που έρχονται ήδη. Έτσι λοιπόν, το Renegade - όπως άλλωστε και το Compass - είναι τα πρώτα Jeep νέας εποχής, που βασίζονται πάνω σε υβριδική plug-in τεχνολογία . Αμφότερα φέρουν το νέο κωδικό 4xe και ενισχύουν τις επιλογές εντός της γκάμας Jeep,με τεχνολογικές προτάσεις άκρως συμβατές απέναντι στην επιβαλλόμενη τάση της μείωσης ρύπων που επιχειρείται αυτή την περίοδο από όλους, ανεξαιρέτως, τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

ΝΕΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ

Το μικρό SUV της Jeep στην υβριδική του εκδοχή (4xe) είναι ένα μοντέλο φτιαγμένο περισσότερο για καθημερινή χρήση στην πόλη, παρά για χρήση στην άγρια φύση όπου έτσι κι αλλιώς κάθε Jeep παραδοσιακά βρίσκεται στο στοιχείο του. Και αυτό διότι η υβριδική τεχνολογία που φέρει, ξεδιπλώνει τις αρετές της σε αστική κίνηση προσφέροντας ευελιξία και οικονομία. Ο συνδυασμός του νέου 4κύλινδρου κινητήρα 1,3 λίτρων με έναν ηλεκτροκινητήρα λειτουργεί αρμονικά προσφέροντας επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση και ρύπους CO2 στα 50γρ./χλμ. Στο πρόγραμμα οδήγησης «Hybrid» οι κινητήρες συνεργάζονται ιδανικά και εντελώς αυτόνομα. Το Renegade λειτουργεί γλυκά αν και κάποιες στιγμές, όταν η σκυτάλη περνά από τον ηλεκτροκινητήρα στον θερμικό κινητήρα turbo βενζίνης, το αντιλαμβάνεσαι. Μπορείτε κάλλιστα να πατήσετε το πλήκτρο «Electric» και να βγάλετε τον βενζινοκινητήρα από το παιχνίδι ώστε να απολαύσετε την ησυχία του πρώτου ηλεκτροκίνητου Jeep στην ιστορία. Θα έχετε στη διάθεσή σας μέχρι 40 χιλιόμετρα εμβέλειας με μηδενικούς ρύπους, τα οποία μειώνονται δραστικά αν στην διανυόμενη διαδρομή μεσολαβήσει ένα κομμάτι αυτοκινητοδρόμου. Η απόδοση κάθε μπαταρίας πέφτει σημαντικά στις υψηλές ταχύτητες και αυτό σημαίνει ότι αν οδηγείτε με ταχύτητα 130-140 χλμ./ώρα –είναι δυνατή με τον ηλεκτροκινητήρα – θα δείτε την μπαταρία να αποφορτίζεται ταχύτατα. Με το που θα αποφορτιστεί η μπαταρία, το Renegade 4xe επιστρέφει αυτόματα στο πρόγραμμα «Hybrid».

Στο ηλεκτρικό πρόγραμμα, η επιτάχυνση δεν σε κολλά στο κάθισμα όμως όταν μπαίνει συνδυαστικά σε λειτουργία και ο θερμικός κινητήρας, το υβριδικό Renegade στην μεσαία έκδοση S προκύπτει απολαυστικό χάρη στους 240 ίππους που προσφέρει, ειδικά αν γυρίσετε τον περιστροφικό διακόπτη Selec-Terrain στη θέση Sport. Όπως μπορείτε να δείτε και στις μετρήσεις του Quattroruote, το Renegade χρειάζεται μόνο 6,7” για την επιτάχυνση 0-100 και 6” για την κλασική ρεπρίζ  70-120 χλμ./ώρα. Οι αριθμοί αυτοί είναι ενδεικτικοί των δυνατοτήτων ενός αυτοκινήτου που εξασφαλίζει περιθώρια ασφάλειας στα περισσότερα προσπεράσματα. Να σημειώσουμε εδώ ότι το επαναφορτιζόμενο Jeep καταναλώνει περισσότερο με την μπαταρία δυναμικότητας 11,4 kWh, αποφορτισμένη. Στο πρόγραμμα Hybrid, καταναλώνει τουλάχιστον 7,2 λίτρα/100 χλμ. κατά μέσο όρο, πέφτει στα 6,2 λίτρα/100 χλμ. στην εθνική και βρίσκεταιστα 8 λίτρα/100 χλμ. αν κινήστε στον αυτοκινητόδρομο. Ωστόσο, αν επιστρέφετε στην πόλη από μεγάλο ταξίδι, μπορείτε να εκμεταλλευτείτε το πρόγραμμα E-Charge στο οποίο ο θερμικός κινητήρας των 1,3 λίτρων με τους  180 ίππους, αναλαμβάνει τη φόρτιση – ή τη διατήρηση - της μπαταρίας στο 80%. Αυτό βέβαια γίνεται με κάποιο κόστος στην κατανάλωση καυσίμου.

Αν σας γοητεύει η ιδέα ενός plug-in υβριδικού στο γκαράζ σας, θα πρέπει να φορτίζετε επιμελώς την μπαταρία του όσο πιο συχνά γίνεται. Ακόμη και στην απλή πρίζα του σπιτιού. Μπορεί να απαιτούνται 4 ώρες και 40 λεπτά για να φορτιστεί η μπαταρία – αντί για 40’ σε έναν ταχυφορτιστή – όμως αυτή είναι η πιο οικονομική λύση. Αν πάλι δεν έχετε εξασφαλίσει νυχτερινή φόρτιση κατ’ οίκον, αν δεν έχετε την ευκολία ή τη διάθεση να φορτίζετε συχνά την μπαταρία του αυτοκινήτου σας, τότε θα πρέπει να απευθυνθείτε καλύτερα σε μία συμβατική έκδοση βενζίνης ή diesel του ίδιου συγκεκριμένου μοντέλου. Κι αυτό διότι χωρίς φόρτιση, δεν θα εξοικονομείτε καθόλου χρήματα με ένα Renegade 4xe.

Μικρότερο πορτμπαγκάζ

Σε γενικές γραμμές η έκδοση 4xe δουλεύει καλά, αν και θα πρέπει να είστε έτοιμοι να δεχτείτε κάποιους συμβιβασμούς. Ο χώρος αποσκευών έχει χάσει 60 λίτρα περίπου σε σχέση με ένα συμβατικό Renegade. Επιπλέον, λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα ανάμεσα στους πίσω τροχούς, αναγκαστικά μίκρυνε και το ρεζερβουάρ καυσίμου κατά 11 λίτρα (37 από 48). Αυτονόητα αυτό συνεπάγεται μικρότερη αυτονομία με τον θερμικό κινητήρα που σε ένα ποσοστό αντισταθμίζεται στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία.

Στο εσωτερικό του Renegade οι σχεδιαστές της Jeep έχουν… σπείρει μικρές σχεδιαστικές εκπλήξεις. Οι αγγλοσάξωνες τα αποκαλούν «easter eggs». Λεπτομέρειες με χιούμορ, οι οποίες υπενθυμίζουν το αμερικανικό dna του Renegade. Για παράδειγμα μπορείτε να αναγνωρίσετε το αρχέτυπο Willys στην άκρη του παρμπρίζ που ανηφορίζει στην μπροστινή κολώνα ή τον ορειβάτη που σκαρφαλώνει σε ένα υποτιθέμενο βουνό στο πίσω τζάμι. Σχεδιαστικές χαριτωμενιές που αναδεικνύουν κι ένα συμβολισμό: ότι είμαστε στο τέλος μιας εποχής και στην απαρχή μιας άλλης, πιο… πράσινης.

Ας επιστρέψουμε όμως στο… άγριο περιβάλλον της πόλης, όπου η πίσω ανάρτηση αποδεικνύεται κάπως ξερή στις ανωμαλίες του δρόμου. Η κατάσταση βελτιώνεται έξω από την πόλη, όπου αυτό το Renegade, χωρίς να είναι από τα πιο απολαυστικά SUV της κατηγορίας, διατηρεί μία θετική συμπεριφορά με αρκετά καλή απόκριση σε όλες τις συνθήκες. Στους ελιγμούς έκτακτης ανάγκης το αυτοκίνητο δεν θα προβληματίσει ούτε τον άπειρο οδηγό χάρη στα σωστά ρυθμισμένα ηλεκτρονικά του συστήματα. Από την άλλη, τα φρένα είναι δυνατά και εξασφαλίζουν μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης, ενώ η αίσθηση στο πεντάλ είναι άνω του μέσου όρου για υβριδικό μοντέλο αυτής της κατηγορίας.

H μεσαία έκδοση S, εκτός των άλλων περιλαμβάνει στο πακέτο εξοπλισμού συστήματα υποστήριξης οδήγησης όπως το Forward Collision Warning Plus, το Lane Departure Warning Plus και το Adaptive Cruise Control. Υποστηρίζεται από επιλογές 9 διαφορετικών χρωμάτων στο αμάξωμα και από 3 επιλογές σε διχρωμίες. Παρότι είναι εφοδιασμένο με ζάντες 19” και ελαστικά 235/45 και παρά τη σπορ εμφάνισή του, το Renegade δεν έχει αποποιηθεί κάποια τυπικά στοιχεία Jeep, όπως οι λειτουργίες 4WD Lock και 4WD Low. Ωστόσο, το αυτοκίνητο δε διαθέτει μηχανικό μπλοκέ διαφορικό ούτε μειωτήρα σχέσεων. Απλά όλη η δουλειά γίνεται πλέον μέσα από την ηλεκτρονική διαχείριση των δύο κινητήρων και του κιβωτίου. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης σύστημα Hill Descent για τις απότομες κατηφόρες και πρόγραμμα εκτός δρόμου. Ωστόσο, αν θέλετε ένα Renegade για σοβαρή εκτός δρόμου χρήση, το σωστό 4xe είναι ένα και λέγεται Trailhawk.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο