EDITOR'S PICK

Volkswagen Golf eHybrid vs 2.0 TDI: Ποιό συμφέρει τελικά;

volkswagen-golf-ehybrid-vs-2-0-tdi-poio-symferei-telika-618969
Του Andrea Rapelli, Απόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis Φωτογραφίες: Wolfango

Δύο εντελώς διαφορετικές προσεγγίσεις του Golf στο θέμα της οικονομίας. Από τη μία το diesel που σε κάνει να ξεχνάς το πρατήριο. Από την άλλη, το επαναφορτιζόμενο υβριδικό που αποδίδει μόνο έξυπνη χρήση του ηλεκτρικού ρεύματος. Ας δούμε ποια λύση είναι ποιο συμφέρουσα τελικά.

Στη μακρόχρονη καριέρα τους ο κινητήρας TDI της Volkswagen γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία, συνδέθηκε όμως και με ένα μεγάλο σκάνδαλο που άλλαξε για πάντα το ρου της ιστορίας του αυτοκινήτου. Το dieselgate. Οι γερμανικοί πετρελαιοκινητήρες αυτής της γενιάς έχουν κερδίσει εκατομμύρια οδηγούς με τις επιδόσεις και τη χαμηλή τους κατανάλωση. Δεν είναι τυχαίο ότι παρόλη την πολεμική που δημιούργησε το dieselgate γύρω από τους κινητήρες πετρελαίου, η Volkswagen επιμένει σε αυτούς και τους κρατά ζωντανούς στο Golf όγδοης γενιάς. Η νέος 4κύλινδρος turbodiesel έχει μάλιστα το νέο κωδικό ΕΑ 288 Evo.

Είναι γνωστό ότι η πετρελαιοκίνηση αποτελεί πλέον το μαύρο πρόβατο της αυτοκίνησης εδώ και μερικά χρόνια και έχει δεχτεί κατά μέτωπο επίθεση από τα επαναφορτιζόμενα κυρίως υβριδικά. Χάρη στις γενναιόδωρες επιδοτήσεις που έχουν θεσπίσει οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, τα plug-in ελκύουν όλο και περισσότερο το αγοραστικό κοινό την ίδια περίοδο που πολλοί κάτοχοι diesel αναγκάζονται να πουλήσουν τα αυτοκίνητά τους για να μπορούν να κυκλοφορούν νόμιμα σε κάποιες μεγαλουπόλεις. Τα υβριδικά είναι πλέον ελκυστικά και χάρη στην πολύ χαμηλή – στη θεωρία τουλάχιστον – κατανάλωση καυσίμου. Αυτό που δεν θα σας πει βέβαια κανένας στην αντιπροσωπεία είναι ότι για να πλησιάσετε τις τιμές κατανάλωσης που δηλώνει ο κατασκευαστής με βάση τις πιστοποιημένες μετρήσεις, θα πρέπει να φορτίζετε διαρκώς το αυτοκίνητό σας, σα να πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικό. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην καθημερινότητα.

ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΙ ΚΟΣΜΟΙ

Τα δύο Golf της δοκιμής μας, το 2.0 TDI με τους 150 ίππους και το επαναφορτιζόμενο 1.4 TSI με τους 204 συνολικά, συμβολίζουν μία μεγάλη φιλοσοφική σύγκρουση που απασχολεί πλέον όλους τους καταναλωτές. Το ένα διατηρείται στη ζωή γιατί ικανοποιεί τις πάγιες ανάγκες των παραδοσιακών χρηστών της πετρελαιοκίνησης και το άλλο στέκει στο πλευρό επαναστατημένων οικολόγων του κινήματος της Greta Thunberg. Δύο κόσμοι παράλληλοι δηλαδή κάτω από το αμάξωμα του ίδιου ακριβώς μοντέλου. Στην προκειμένη περίπτωση αυτό που ενδιαφέρει εμάς περισσότερο είναι να αντιληφθούμε το πραγματικό – πέρα από το οικονομικό - κόστος της χαμηλής κατανάλωσης, το οποίο διαφέρει αισθητά ανάλογα με ποιο κινητήριο σύνολο από τα δύο της δοκιμής μας θα επιλέξουμε.

Με το επαναφορτιζόμενο Golf χρειάζεται προσπάθεια για να πετύχεις τις τιμές κατανάλωσης που καταφέρνει παντού και πάντα το turbodiesel. Με το δεύτερο δε χρειάζεται παρά να το ανεφοδιάζεις αραιά και πού, με δεδομένη τη μέση κατανάλωση των 4,7 λίτρων. Με το αγαπημένο Golf των «πράσινων», πέρα από τις επισκέψεις στο πρατήριο, πρέπει να εξασφαλίζεις τη φόρτιση του ηλεκτρικού κινητήριου συνόλου. Αυτό σημαίνει ότι μπαίνεις σε ένα παράλληλο σύμπαν από καλώδια, ταχυφορτιστές, οικιακά wallbox και πιθανές υπερφορτώσεις δικτύου στο σπίτι. Φυσικά, έχεις πάντα τη δυνατότητα να χρησιμοποιείς το eHybrid – όπως όλα τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά – ως ένα συμβατικό βενζινοκίνητο αυτοκίνητο και να μην το συνδέεις παρά σπανίως στην πρίζα. Δημοκρατικό, σωστά; Αν το κάνεις όμως αυτό, απλά δεν θα έχεις τα οφέλη του ηλεκτρικού κινητήριου συνόλου, και αυτό θα το πληρώνεις ακριβά στο πρατήριο. Χώρια που θα έχεις αγοράσει ένα ακριβότερο αυτοκίνητο για μία τεχνολογία που τελικά δεν έχεις το χρόνο, ή τη διάθεση, να εκμεταλλευτείς στο έπακρο.

ΟΙ ΚΑΛΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ

Τι προκύπτει λοιπόν από τις μετρήσεις κατανάλωσης του Quattroruote; Αν κινείσαι με την μπαταρία αποφορτισμένη, το Golf eHybrid «καίει» κατά μέσο όρο 6,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Δεν είναι άσχημα, αυτή η τιμή όμως απέχει σημαντικά από τα 4,7 λίτρα του TDI. Η διαφορά αυτή στην κατανάλωση ισχύει μάλιστα σε όλες τις χρήσεις ενώ στον αυτοκινητόδρομο το επαναφορτιζόμενο Golf κοστίζει ακόμη περισσότερο. Ενώ στο ταξίδι το TDI καταναλώνει 4,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα, το eHybrid χρειάζεται 8,0 λίτρα. Αν λοιπόν μέσα στο χρόνο διανύεις – όπως πολλοί επαγγελματίες – πολλά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο, δεν τίθεται θέμα σύγκρισης ανάμεσα σε ένα diesel και σε ένα plug-in υβριδικό. Ακόμη και αν φορτίζεις επαρκώς το δεύτερο και καλύπτεις κάποια χιλιόμετρα στη διαδρομή με μηδενικούς ρύπους, το diesel είναι μονόδρομος για μεγάλα ταξίδια.

Αντίθετα, αν χρησιμοποιείς το αυτοκίνητό σου κυρίως σε αστικές και προαστιακές μετακινήσεις, η κατάσταση ανατρέπεται. Στην πόλη το υβριδικό Golf έχει κατανάλωση μόλις 5,5 λίτρα ακόμη και αν έχεις ξεχάσει να το φορτίσεις από πριν, ενώ το TDI καίει 5,1 λίτρα. Αυτό σημαίνει ότι θα κάνεις 1000 χιλιόμετρα με έναν ανεφοδιασμό, δεδομένου ότι το TDI έχει μεγαλύτερο ρεζερβουάρ 50 λίτρων, ενώ του eHybrid χωρά 40 λίτρα.

Το κλειδί, όπως καταλαβαίνετε, είναι πόσα χιλιόμετρα μπορείς να κάνεις με τον ηλεκτροκινητήρα του υβριδικού. Αν έχεις τη διάθεση και τη δυνατότητα να το φορτίζεις κάθε φορά που το παρκάρεις, το Golf θα γίνει ο καλύτερος φίλος σου στην πόλη με την ηλεκτρική αυτονομία των 65 χιλιομέτρων. Σε καθημερινή βάση, θα είναι σα να οδηγείς ένα EV. Αντίστοιχα, στην εθνική και στον αυτοκινητόδρομο μπορεί να κινηθεί με μηδενικούς ρύπους για 56 και 54 χιλιόμετρα.

Εδώ υπεισέρχεται βέβαια και το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος. Στις επόμενες σελίδες μπορείτε να δείτε πόσο είναι αυτό αναλυτικά. Στην πράξη, για να πετύχεις την οικονομία καυσίμου του Golf 2.0 TDI χρειάζεται αφοσίωση και γνώση του θέματος. Και προπάντων πρέπει να έχεις δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι. Μόνο με τις χαμηλές χρεώσεις του οικιακού ρεύματος θα καταφέρεις να ρίξεις το κόστος κάλυψης 100 χιλιομέτρων στα επίπεδα του TDI, δηλαδή στα 6 ευρώ.

Αν βρίσκεστε λοιπόν μπροστά στο δίλημμα που διαπραγματεύεται η συγκεκκριμένη δοκιμή, θα πρέπει να κοιτάξετε πρώτα βαθιά μέσα στο χαρακτήρα και στις συνήθειές σας ως καταναλωτές. Έχετε διάθεση να ασχοληθείτε με καλώδια και πρίζες σε καθημερινή βάση; Είστε σίγουροι ότι μετά από μερικούς μήνες δεν θα βαρεθείτε να ασχολείστε με το θέμα και θα προτιμάτε απλά να πηγαίνετε στο πρατήριο όπως πάντα; Ο καθένας μας λοιπόν πρέπει να απαντήσει σε αυτά τα δύο ερωτήματα πριν καταλήξει ποιο από τα δύο Golf του ταιριάζει.

ΤΟ ΤΑΝΓΚΟ ΘΕΛΕΙ ΔΥΟ

Πέρα από το οικονομικό θέμα στη χρήση τους, το οποίο είναι και το θεμελιώδες, τα δύο Golf αυτής της δοκιμής είναι οι δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος. Ακόμη κι αν δεν έχεις εμπειρία από υβριδικά, θα εξοικιωθείς με το κινητήριο σύνολο του eHybrid σύντομα. Θα μάθεις δηλαδή ότι από τη στιγμή που η μπαταρία των 13 kWh είναι επαρκώς φορτισμένη, θα είναι σα να οδηγείς ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Στην αντίθετη περίπτωση, στο πρόγραμμα Hybrid το αυτοκίνητο επιλέγει κάθε στιγμή ποιος κινητήρας χρειάζεται να λειτουργήσει, δίνοντας προτεραιότητα στον ηλεκτρικό στις εκκινήσεις. Το ωραίο είναι ότι οι δύο κινητήρες συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους, αθόρυβα και χωρίς κραδασμούς. Βέβαια, αν πατήσεις το δεξί πεντάλ βαθιά στο δάπεδο, ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει την κίνηση και ακούγεται έντονα στην καμπίνα. Με τέρμα γκάζι ο θόρυβος στο εσωτερικό του Golf αυξάνεται κατά 6 dB σε σύγκριση με εκείνον του turbodiesel. Πέρα από αυτό, το eHybrid υπερτερεί σε δύναμη από το TDI, χάρη στους 204 ίππους και τα 330 Nm ροπής που παράγουν από κοινού οι δύο κινητήρες και το αποτέλεσμα φαίνεται στην επιτάχυνση, τη στιγμή που το TDI μόνο αργό δεν είναι. Επίσης, με τους 110 ίππους του ηλεκτροκινητήρα, το υβριδικό Golf μπορεί να ταξιδεύει μέχρι τα 140 χλμ./ώρα με μηδενικούς ρύπους, ενώ επιταχύνει από 0-60 χλμ./ώρα σε 4 και κάτι δευτερόλεπτα.

ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΟΝΗΡΙΑ

Από το ειδικό μενού στην κεντρική οθόνη μπορείς να επιλέξεις ένα από τα τρία επίπεδα ανάκτησης ενέργειας. Στο χαμηλότερο, αφήνοντας το γκάζι, το αυτοκίνητο ρολάρει σα να έχεις επιλέξει νεκρά. Στο ψηλότερο, αντίθετα, επιβραδύνει χωρίς χρήση του πεντάλ φρένου. Στην αυτόματη σκάλα το αυτοκίνητο υπολογίζει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και διαχειρίζεται αυτόνομα το βαθμό ανάκτησης. Ωστόσο, το σύστημα δεν αποδεικνύεται απόλυτα ακριβές. Κάποιες φορές επιβραδύνει μάλιστα υπερβολικά το αυτοκίνητο σε σχέση με τις κυκλοφοριακές συνθήκες. Αν θέλεις, υπάρχει πρόγραμμα συντήρησης της φόρτισης της μπαταρίας ώστε να χρησιμοποιήσεις την ενέργειά της σε απόμενη φάση, ή ακόμη και να τη φορτίζεις όσο οδηγείς με τον βενζινοκινητήρα σε ρόλο γεννήτριας. Σε αυτό το πρόγραμμα, βέβαια, η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται.

Τέλος, όταν επιλέξεις προορισμό, το σύστημα πλοήγησης δεν αναλαμβάνει μόνο να σε οδηγήσει εκεί, αλλά θα διαχειριστεί και τη φόρτιση της μπαταρίας, λαμβάνοντας υπόψη του την απόσταση, τις υψομετρικές διαφορές και πιθανές διελεύσεις από αστικά κέντρα. Με τον τρόπο αυτό, το eHybrid κινείται ηλεκτρικά εκεί που πρέπει, με ανάλογο οικονομικό όφελος για τον οδηγό.

Η ΤΙΜΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ DIESEL

Στο TDI τα πράγματα είναι πιο απλά, σαν τον παλιό καλό καιρό δηλαδή. Και αυτό δεν είναι μειονέκτημα αν βάλουμε στην εξίσωση τις επιδόσεις που του χαρίζει ο κινητήρας με τους 150 ίππους και τα 360 Nm ροπής σε συνεργασία με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Πρόκειται για ένα ολοζώντανο αντικειμενικά αυτοκίνητο, το οποίο απλά υστερεί σε επιδόσεις απέναντι στο υβριδικό αδερφάκι του, αλλά με κατανάλωση που δύσκολα υπερβαίνει τα 5 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Και όλα αυτά από έναν 4κύλινδρο turbodiesel χωρίς υποστήριξη από κάποιο υβριδικό σύστημα. Μόνο λειτουργία Start&Stop διαθέτει. Στις χαμηλές στροφές, ο TDI μπορεί να είναι λίγο νωθρός αλλά αυτό είναι λεπτομέρεια με δεδομένη την οικονομία που προσφέρει στην πιο δυνατή του έκδοση. Σημειωτέον υπάρχει και πιο ήρεμη έκδοση TDI με 115 PS.

Στο δρόμο, τώρα, το Golf VIII, είτε πρόκειται για το 2.0 TDI είτε για το eHybrid, είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Kαι πώς θα μπορούσε να μην είναι όταν αυτό ισχύει ήδη για αρκετές γενιές του μοντέλου; Δεν εντυπωσιάζει με τη συμπεριφορά του σε κάποιο συγκεκριμένο τομέα, απλά βρίσκεται στο στοιχείο του παντού, από τον αυτοκινητόδρομο μέχρι μία ορεινή διαδρομή γεμάτη στροφές και από τους προαστιακούς δρόμους μέχρι την πυκνή κυκλοφορία του κέντρου.

Άλλες διαφορές μεταξύ των δύο εκδόσεων; Διαπιστώσαμε ότι το eHybrid, παρότι φορά ζάντες 18” και ελαστικά Bridgestone Turanza T005 σε διάσταση 225/40, απορροφά καλύτερα τις ανωμαλίες του δρόμου από το TDI. Να σημειώσουμε ότι και οι δύο εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Αντίστοιχα υπερέχει και στο φρενάρισμα, όπου το TDI με τους μικρότερους τροχούς 17” και ελαστικά Goodyear Eagle F1 σε διάσταση 225/45 παρουσίασε μεγαλύτερες αποστάσεις ακινητοποίησης, ειδικά σε οδόστρωμα με ανομοιογενή πρόσφυση. Αντίθετα, το TDI υπερέχει στο χώρο των αποσκευών κατά 12 λίτρα, λόγω της τοποθέτησης εκεί του υβριδικού συνόλου στο eHybrid.

Και οι δύο εκδόσεις διαθέτουν το ίδιο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Όταν παρεκκλίνεις από τη λωρίδα, το σύστημα παρεμβαίνει με απίστευτη διακριτικότητα και διορθώνει με το τιμόνι. Στην αποτελεσματικότητα λοιπόν των ADAS, diesel και επαναφορτιζόμενο Golf βγαίνουν ισόπαλα.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο