ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Puma vs DS3 Crossback vs VW T-Roc: Ο χρυσός αιώνας των B-SUV

ford-puma-vs-ds3-crossback-vs-vw-t-roc-o-chrysos-aionas-ton-b-suv-617928

Του Βαγγέλη Φακατσέλη – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Ο συνωστισμός που παρατηρείται στα B-SUV, έχει οδηγήσει στη δημιουργία μοντέλων για κάθε γούστο και ανάγκη, κάτι που δεν ίσχυε μέχρι το πρόσφατο παρελθόν. Τρία από αυτά, μας απασχολούν στην παρακάτω συγκριτική δοκιμή.

Έχεις ακούσει την φράση «απ’ τα αλώνια στα σαλόνια»; Προφανώς ναι. Ε λοιπόν, η φράση αυτή, ταιριάζει γάντι στην κατηγορία των SUV. Η ιστορία των SUV, ξεκίνησε να γράφεται στα αλώνια. Η ιδέα αφορούσε στη δημιουργία ενός οχήματος, λιγότερο σκληροτράχηλου από ένα καθαρόαιμο off road, με κάποια από τα χαρακτηριστικά συμβατικών επιβατικών μοντέλων. Τα πρώτα SUV που πάτησαν τροχούς πάνω στην άσφαλτο όμως, εκτός από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, είχαν ως βασικό τους χαρακτηριστικό την ύπαρξη τετρακίνησης. Μπορεί η 1η γενιά του RAV4 να μην είχε σε καμία περίπτωση τις εκτός δρόμου ικανότητες ενός Land Cruiser, όμως η μόνιμη τετρακίνηση, το λογικό βάρος και το κοντό μεταξόνιο, αποτελούσαν συστατικά που εξασφάλιζαν ότι μαζί του, μπορούσες να φτάσεις αρκετά μακριά. Μέχρι και δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού (ναι, υπήρχε και τέτοιο) διέθετε.

Με το πέρασμα των χρόνων, τα SUV άρχισαν να γίνονται πιο δημοφιλή και η παρουσία τετρακίνησης σε αυτά, ολοένα και πιο σπάνια. Παράλληλα, οι κατασκευαστές φρόντισαν να μας ενημερώσουν πως ο λόγος που τα επιλέγουμε, είναι η ψηλή θέση οδήγησης, η πρακτικότητα και οι αυξημένοι χώροι. Δεν είναι η ανάγκη μας να πατήσουμε χώμα. Άρα, προκειμένου να μας γλιτώσουν από τα περιττά έξοδα που συνεπάγεται η ύπαρξη τετρακίνησης σε ένα αυτοκίνητο, πρακτικά την κατάργησαν και τοποθέτησαν σε όλα τα SUV της αγοράς, ελαστικά με ασφάλτινο προσανατολισμό.

Και κάπως έτσι συντελέστηκε το μεταβατικό στάδιο, η αλλιώς, το πέρασμα απ’ τα αλώνια στα σαλόνια. Σε αυτή τη φάση βρισκόμαστε σήμερα. Κάθε κατασκευαστής που σέβεται τον εαυτό του έχει στη γκάμα του τουλάχιστον 2-3 SUV σε όλα τα μεγέθη. Κατηγορίες B-SUV, C-SUV, D-SUV και πάει λέγοντας. Μάλιστα η δημοφιλία των SUV είναι τέτοια, που έχει επιφέρει και σημαντική εξειδίκευση στις διαθέσιμες επιλογές. Εκεί έξω, υπάρχει ένα SUV για όλα τα γούστα. Είτε ψάχνεις για άνεση και χώρους, είτε για σχεδίαση και ποιότητα, είτε για δυναμισμό και πολυτέλεια, υπάρχει ένα μοντέλο φτιαγμένο στα μέτρα σου. Αρκεί να μην ζητήσεις 4x4, γιατί εκεί οι επιλογές περιορίζονται δραματικά.

ΕΝ ΑΡΧΗ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ

Ας αρχίσουμε με το Puma. Η απόπειρα της Ford να εμφυσήσει σε αυτό την παράμετρο της οδηγικής ευχαρίστησης που χαρακτηρίζει τα υπόλοιπα μοντέλα της, είναι προφανής. Δημιούργησε ένα μοντέρνο αυτοκίνητο, που συγκαταλέγεται στα ομορφότερα της κατηγορίας, το εφοδίασε με 2-3 στοιχεία εξοπλισμού που προάγουν την πολυχρηστικότητα (π.χ. έξτρα αποθηκευτικός χώρος 80 λίτρων με την ονομασία Megabox) και τοποθέτησε κάτω από το καπό τον πολυβραβευμένο EcoBoost 1.0 λίτρου, σε διάφορες εκδοχές από πλευράς ισχύος.

Στην mild hybrid εκδοχή των 125 ίππων του αυτοκινήτου δοκιμής, το Puma καταφέρνει να κερδίζει τις εντυπώσεις με το καλημέρα. Είναι εξοπλισμένο με όλα τα ηλεκτρονικά και ψηφιακά στοιχεία που αποτελούν τις σύγχρονες αυτοκινητικές νόρμες και διαθέτει καλή ποιότητα κατασκευής. Είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση, χωρίς βέβαια να φτάνει στα επίπεδα ενός Fiesta ή ενός Focus, αλλά για τις μέτριες επιδόσεις των υπόλοιπων μοντέλων της κατηγορίας στον συγκεκριμένο τομέα, τοποθετείται με σχετική ευκολία ανάμεσα στα κορυφαία.

Από την άλλη πλευρά, η παρουσία του ονόματος VW στις σελίδες του συγκριτικού, βάζει αυτομάτως και τα όρια. Το T-Roc έχει καταφέρει να βαδίσει στα χνάρια του μεγαλύτερου Tiguan, τόσο από πλευράς προσανατολισμού όσο και από πλευράς πωλήσεων. Η συνταγή επιτυχίας που έχει εμπνευστεί η VW είναι απλή. Δεν χρειάζεται να είσαι κορυφαίος πουθενά, αρκεί να είσαι καλός παντού και να μην υστερείς σε κανέναν τομέα. Αν το πετύχεις αυτό, αφήνεις το σήμα να κάνει τα υπόλοιπα. Και το T-Roc, το καταφέρνει μια χαρά.

Διαθέτει μια μάλλον συντηρητική εμφάνιση, που όμως είναι βέβαιο πως ικανοποιεί τους φίλους της μάρκας. Η ποιότητα κατασκευής του είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία και οι χώροι του πάνω από τον μέσο όρο. Επιπλέον, είναι το μόνο του συγκριτικού με 4κύλινδρο κινητήρα. Το μοτέρ 1,5 λίτρων αποδίδει 150 ίππους, τους περισσότερους της παρέας και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Πρόκειται για συνδυασμό που είναι δύσκολο να ξεπεραστεί από την πλειοψηφία του ανταγωνισμού. Μοιραία, το T-Roc έχει τις καλύτερες επιδόσεις από τα τρία, χωρίς όμως να υπερτερεί του Puma στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Υπερτερεί όμως σε επίπεδο κύλισης.

Και κάπου εδώ μπαίνει στο κάδρο το DS3 Crossback. Ένα μοντέλο που ξεχωρίζει με το καλημέρα, πρωτίστως εξαιτίας του σχεδιασμού του. Ο σχεδιασμός, αποτελεί τομέα στον οποίο οι Γάλλοι παραδοσιακά τα πηγαίνουν καλά. Ειδικά σε περιπτώσεις από αυτή του DS3 Crossback, δεν υπάρχουν περιθώρια για αστοχίες. Η νεοσύστατη DS, χτίζει το όνομά της στηριζόμενη στη διαφορετικότητα και την premium αύρα. Αυτό σημαίνει πως τα μοντέλα της, δεν πρέπει να μοιάζουν με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί. Και σε μεγάλο βαθμό το καταφέρνουν. Το DS3 κερδίζει σχετικά εύκολα το στοίχημα της ιδιαιτερότητας.

Οι γραμμές του αμαξώματος, οι «χωνευτές» χειρολαβές των θυρών, η αισθητική του εσωτερικού, όλα φωνάζουν πως το μοντέλο αυτό ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μέσα-έξω. Ιδιαίτερα προσεγμένη είναι και η ποιότητα των υλικών και φυσικά, το επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει τα πάντα. Όλα αυτά είναι σε μεγάλο βαθμό λογικά, για ένα αυτοκίνητο που δεν κοστίζει λίγο και που επιθυμεί να καθιερωθεί στη συνείδηση του κοινού ως πολυτελές.

Ο κινητήρας 1,2 λίτρων στην εκδοχή των 130 ίππων, αποτελεί ίσως την καλύτερη επιλογή για το συγκεκριμένο μοντέλο και στη συγκεκριμένη περίπτωση, συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Το DS3 δεν στοχεύει σε ενθουσιώδες με την οδήγηση κοινό. Περισσότερο κλείνει το μάτι σε όσους ιεραρχούν ψηλά την άνεση και την ποιότητα κύλισης και θέλουν να οδηγούν ένα μοντέλο που δεν το βλέπεις στην κάθε στροφή του δρόμου. Το τίμημα γι’ αυτό βέβαια είναι υψηλότερο από το μέσο όρο της κατηγορίας, αλλά τελικά κι αυτό είναι κάτι αναμενόμενο όταν θέλεις να ξεχωρίζεις.

ΑΠΟΦΩΝΗΣΗ

Υπό μια έννοια, το συμπέρασμα του συγκριτικού δεν θα μπορούσε να είναι ευκολότερο. Όχι επειδή υπάρχει ξεκάθαρος νικητής, το αντίθετο. Υπάρχουν τρεις νικητές, καθώς ο προσανατολισμός των τριών μοντέλων που συμμετέχουν, είναι τελείως διαφορετικός, άρα και το target group τους. Είσαι νέος, φλερτάρεις με την οδήγηση, αλλά έχεις ανάγκη και από χώρους; Το Puma είναι μονόδρομος. Ψάχνεις την απόλυτη άνεση, ποιότητα και ένα αμάξωμα που ξεχωρίζει σχεδιαστικά και είσαι έτοιμος να πληρώσεις κάτι παραπάνω για να το αποκτήσεις; Το DS3 Crossback δημιουργήθηκε για εσένα. Μήπως δεν διακρίνεις τον εαυτό σου σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες αγοραστών; Το πιθανότερο είναι πως κρατάς, ή θα κρατήσεις σύντομα στα χέρια σου το κλειδί ενός T-Roc.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο